Рекорден ръст в производството на стомана през 2010

Увеличението е с 15% след спада през 2009, предизвикан от кризата
Обновена: 23 яну 2011 10:44 | 23 яну 2011 10:43,
14
Рекорден ръст в производството на стомана през 2010
Снимка: Булфото

Производството на стомана в света през 2010 г. се е увеличило с 15 процента, което е най-високият показател в отрасъла за последния половин век, показват данни Световната асоциация на производителите на стомана.

Този рекорден ръст беше отчетен след съществения спад през 2009 г. от 7,8 процента заради икономическата криза, засегнала тежко стоманодобивната промишленост.

През 2010 г. като цяло са били произведени 1,4 милиарда тона стомана.

Предишният подобен рекорд от 1,3 милиарда тона е от 2007 г.

По отношение на темповете на ръста предишният рекорд датира от далечната 1955 г., когато производството на стомана се е увеличило за 12 месеца с 20,2%.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
0
 
! Отговори
teko преди 13 години
tozi snimka e ot kremikovci
12
1
 
8
 
! Отговори
Инкогнито преди 13 години
на БДЖ се дължат на транспортиране на суровини и готова продукция от пристанище Бургас до Кремиковци и обратно. Резултат - нискокачествена, но изключително скъпа продукци, която не може да се конкурира със западната продукция и е обречена да търси пазар в рамките на СИВ. След загубата на гарантираните пазари, комбинатът фалира. Виновни - другарят Живков, който еднолично взима решението за строителство и другарят Хрушчов, който подклажда грандоманските му стремежи.
11
0
 
7
 
! Отговори
Инкогнито преди 13 години
Източник: АНСлС, дело No. 4/1990, томове 375-378И за Кремиковци мога много да говоря. Особено интересен момент при строежа на комбината е становището на съветските специалисти, че строителство е неоправдано, поради несъществуване на технология, позволяваща извличане на желязо от изключително бедната руда в региона (около 20%, тогавашните технологии са изисквали поне 70% чистота). В резултат продукцията на комбината е се оскъпява изключително много заради транспортни разходи - 18% от превозите
10
0
 
6
 
! Отговори
Инкогнито преди 13 години
900 млн. лв, в последствие - на 1.3 млрд. лв. Планът е да произвежда продукция за 1 млрд. лв. Резултатът - след пускането си в действие, мощностите работят на около 30% от максималното натоварване. Всяка година заводът е на стотици милиони лв. загуба и логично фалира.На този ужасяващ грандомански проект се дължат влошеното финансово състояниев на МЗ "Струма" - Перник, ЗГГМ Перник, завод "електрон" - Радомир, КЗ "Г. Кирков" - София и други.
9
0
 
7
 
! Отговори
Инкогнито преди 13 години
Завод Струма беше обречен на смърт от БКП много преди 10-и. Към безумния грандомански проект ЗТМ Радомир бяха насочени средства, които планово бяха предвидени за модернизирането на тежкото машиностроене. За незапознатите - ЗТМ Радомир стартира като проект на стойност 200 млн. лева като оборудването следва да бъде доставено от японската Кобе стил. "Братушките" обаче скръцват със зъби и се взима решение изграждането да стане със съветско оборудване. Цената скача на 700 млн. лв. След това - на ...
8
0
 
9
 
! Отговори
CrossFire преди 13 години
Не знам защо толкова се пените за Кремиковци. При пазарната икономика нещо което не носи приходи се закрива. България никога не е имала големи залежи на руда, които да оправдаят съществуването на комбинат с такива мащаби. Неслучайно навремето изнасяхме селскостопанска продукция към СССР а те ни пращаха влакове със суровини и петрол. В държава като България индустрията трябва да е съсредоточена в леката индустрия. Да не говорим, че е пълен *** местоположението на Кремиковци.
7
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Съсипаха и източиха Кремиковци, пък сега плачат - няма кой да ги чуе, дори и Арменския поп. Ще си купувате желязо от Сърбия, Черна гора и Македония и това е. При това на тройна цена
6
2
 
5
 
! Отговори
галактика преди 13 години
И в Перник с лека ръка ликвидираха Стоманолеярния завод, както и Машиностроителния завод *Струма* - флагмана на българското машиностроене ---- Сега там се мъдри един *Кауфланд* ---- Местните власти поне да приведат останалата територия в приличен вид - гледката педизвиква болка и възмущение
5
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Тия мутри унищожиха КРЕМИКОВЦИ за да могат да лапнат земята под него.Оставиха около 100 хил българи без препитание заради алчността си.Цялото Тиквено правителство да си ходи !!!
4
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
жилязу в булгарско нема
3
1
 
4
 
! Отговори
Язе преди 13 години
Заглавието и снимката на неработеща доменна пещ от култовото "Кремиковци" са много показателни.
2
3
 
7
 
! Отговори
Кремиковски преди 13 години
Защото *** Костоффффф се погрижи добре за комбината...като го хариза на другия *** Захариев....
1
3
 
11
 
! Отговори
кремиковци преди 13 години
Производството на стомана в света -ЗАЩОТО У НАС ТАКОВА ЖИВОТНО ВЕЧЕ НЯМА...

Спонсорирани публикации