Ръководител движение виновник за влаковата катастрофа?

Всички пътници са застраховани и могат да търсят обезщетение
4 окт 2010 18:02,
45
Ръководител движение виновник за влаковата катастрофа?
Снимка: Булфото

По предварителна информация отговорността за катастрофата, при която се сблъскаха челно два влака край Драгоман, е на "ръководители на движението към Национална компания "Железопътна инфраструктура". Те са дали разрешителни сигнали на влаковете да потеглят", съобщи изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов.

"Ще има сериозни последствия. Извода отдавна сме го направили – остаряла техника, остаряла инфраструктура, всичко това трябва да се подновява, разчитаме основно на човешкия фактор, който се справя с тази остаряла техника. Е, понякога се случва и да сгреши", обясни той.

"По отношение на мотивирането – работните заплати се изплащат навреме, няма никакви закъснения, смятам, че те са подготвени и се справят почти можем да кажем геройски", допълни Попов.

Като причина за инцидента той посочи, че вина може да се търси и в изолирания трети влак, минал пет минути преди служебния локомотив на БДЖ, който е объркал сигнализацията.

"Преди трудово-служебния влак е заминал изолиран дизелов локомотив за гара Драгоил. В същото време гара Драгоил е била дала разрешение за служебния влак. В момента, в който дежурният служител на гара Драгоил разбира, че вместо трудово-служебен влак в гарата влиза дизелов локомотив, се е обадил на дежурния ръководител на гара Драгоман, който разбира какво се случва и незабавно се обажда по телефона на машиниста на трудово-служебния влак, и предприема мерки за изключване на напрежението с оглед да бъде спрян и международният влак. Но вече е било късно", обясни Божидар Стоянов – главен ревизор по безопасността на НКЖИ.

Със сигурност обаче служебният локомотив е бил спрян, а машинистите са слезли.

Ударът е бил само със скоростта на международния влак, тоест около 65 км/ч, което е предотвратило по-голяма трагедия.

Трима души са уволнени заради катастрофата на два влака край Драгоман, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията. Това е станало с разпореждане на министър Александър Цветков. Уволнени са двама дежурни служители от гара Драгоман и дежурната ръководителка на движението на гара Драгоил.

22-мата пострадали от влаковата катастрофа са приети в Пирогов без опасност за живота. Петима от приетите са сръбски граждани.

Повечето са с охлузвания и травми на крайниците. Най-тежкият случай е 29-годишна жена, която е с травма на шията, но състоянието й е стабилно. Седем души вече са освободени за домашно лечение.

Други четирима пострадали мъже са транспортирани във ВМА. Те ще остават в лечебното заведение за 24-часово наблюдение, съобщиха от болницата.

При извършените изследвания само при един от пострадалите е открита фрактура на носна кост, двама са със съмнение за комоцио и един с охлузни рани и натъртвания. 

Всички клиенти на БДЖ са застраховани по време на пътуване с влак. Застраховката им е включена в цената на билета, съобщиха междувременно от Министерството на транспорта.

Още по темата

За да може да получи застрахователната си премия, всеки един от пострадалите пътници трябва да си извади медицинско удостоверение от съответното болнично заведение, в което е приет и лекуван, и да пази билета за пътуването.

С тези два документа пострадалият пътник трябва да отиде в централното управление на БДЖ и да попълни анкетна карта.

С медицинското удостоверение, билета за пътуването и анкетната карта клиентът отива в застрахователната компания, се уточнява още в съобщението на БДЖ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още по темата: Драгоман
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
v jepeto sa piqndurni4i i nekadarni4i
42
2
 
5
 
! Отговори
Xelian преди 13 години
Говориш наизуст без да знаеш каква е била ситуацията. Много ме съмнява а си машинист или да работиш в сферата на БДЖ. Предполагам че хората там са направили всичко възможно за да избегнат катастрафота. Добре е обаче, че правителстовото като никога реагира много бързо, с увлонения и раследвания.
41
3
 
4
 
! Отговори
an преди 13 години
NE SA SE VARNALI NAZAD ZA6TOTO SA SE PANIKIOSALI. IMALI SA VREME 6TOM SA SPRELI, DA SE VARNAT V GARATA. A TE ZA PO LESNO SA SKO4ILI OT LOKOMOTIVA. I DA NE BQHA USPELI DA NABERAT NEOBHODIMATA SKOROST, PAK 6TQHA DA OMEKOTQT UDARA. A I MA6INISTA NA PATNI4ESKIQT VLAK 6TE6E DA NABIE SPIRA4KI, I NQMA6E DA SE UDARI SAS 65 KM A SAS 30 KM. NO PRI TAKAVA SITUACIQ INSTINKTA ZA SAMOSAHRANENIE, NA MA6INISTITE OT SLUJEBNIQT VLAK, E BIL PO SILEN OT RAZUMNITE DEISTVIQ.
40
1
 
6
 
! Отговори
??? преди 13 години
Защо трябва да си търсят обезщетението, то трябва да им се изплати без те да го търсят.Просто следващия ден трябва да получат писмо от застрахователя и парите в банковата сметка.
39
4
 
3
 
! Отговори
anonimen преди 13 години
abe xora tva vlakove li sa to sofiiskoto metro e dva pati po barzo
38
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
В Япония, когато закъснее влак транспортния министър си подава отстаката. А при катастрофа си прави харакири. Така правят самураите. Да видим наш`те к`во ш` пра`ят кат` ни са самураи
37
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
В Япония, когато закъснее влак транспортния министър си подава отстаката. А при катастрофа си прави харакири. Така правят самураите. Да видим наш`те к`во ш` пра`ят кат` ни са самураи
36
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
добре че влаковете ни са каруци че дори и при насрещен сблъсак се отърваваш с охлузвания, при тия пияндурници в БДЖ не ни трябват влакове-стрели че тогава жертвите ще се остъргват от релсите
35
1
 
7
 
! Отговори
ел .монтьор преди 13 години
Прав си Пепо,на думи става бързо,ама като се шашне човек и ........!!!!!!!,Локото води с два гола на Чорбата!Гледаш ли?
34
1
 
6
 
! Отговори
пепо преди 13 години
Пет секунди ама от натискане на бутона за съответния разединител.Ами докато отиде до шкафа, докато го тключи , докато задейства оперативното напрежение, а да не забравяме, че ттрябва да уведоми и другата гара.Това при положение,че действа като машина.Но като имашпредвид , че е пуснал два влака един срещу друг,надали действията са му били на съответното ниво.
33
2
 
4
 
! Отговори
ел.монтьор преди 13 години
Незнам Пепо,при нас разеденител се изключва за 5 секунди ,каква е техниката там? при аварйна ситуация не се иска заповед от енергодиспечер,а както знаем липсата на напрежение е заповед за спиране на влака!
32
1
 
5
 
! Отговори
пепо преди 13 години
Не но трябва да се изключи и от двете гари.А Първоначално само едната гара знае,впоследствие се обажда до другата и чак тогава преприемат изключване.Самото изклучване с електроните разединители трае окло 1 мин , но докато се уведоми другата гара и т.н всичко отнема около 3 -4 мин.
31
3
 
2
 
! Отговори
ел .монтьор преди 13 години
до:пепоръчен ли е бил разединителя?
30
2
 
16
 
! Отговори
пак ел.монтьор преди 13 години
пътниците които си плащат кеш на кондуктора дали имат застраховка!
29
1
 
5
 
! Отговори
пепо преди 13 години
Изключили са го.Ама процедурата трае 3-4 минути.
28
1
 
5
 
! Отговори
ел.монтьор КМ преди 13 години
защо не е изключен тока в междугарието,удара щеше да се избегне?
27
8
 
13
 
! Отговори
Аз преди 13 години
Днес гледах новините по BTV. Някакъв ГОЛЯМ шеф на БДЖ коментира:- "Еми, така е. Случва се от време на време."То не би дебелоочие, то не би гьонсуратлък.... не мога да намеря точната дума.....Кой ще плати за лечението на счупените крака на студентчетата?
26
2
 
19
 
! Отговори
пепо преди 13 години
Случват се и такива неща , неизбежни са.Даже смея да твърдя ,че в България засега са мн малко случаи.Да си припомним в даржави като САЩ, как един влак пътува 200 километра , преди да делейрира и почти да разруши половин село.В Германия, на няколко пъти ставаха мн тежки катастрофи , а една от тях костваше живота на 400 човека.Така че засега в БГ сме горе долу добре.
25
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Транспортният министър да си подаде оставката за тая подигравка с хората.
24
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Не трябва ли БДЖ да изпрати някой да ми донесе анкетната карта или трябва да обикалям като просяк?