Британски физик: Бог не е създал Вселената

Големият взрив е неизбежно последствие от законите на физиката, твърди Стивън Хокинг
2 сеп 2010 22:37,
Британски физик: Бог не е създал Вселената
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Бог не е създал Вселената, а Големият взрив е неизбежно последствие от законите на физиката. Това твърди известният британски физик Стивън Хокинг в новата си книга, части от които публикува вестник „Таймс“.

В книгата „The Grand Design”, написана в съавторство с американския физик Ленард Млодинов, Хокинг твърди, че не е бил необходим създател на Вселената.

Заради закона за гравитацията Вселената се е появила от нищото. Спонтанното възникване е причината нещо да съществува, Вселената да съществува, ние да съществуваме, пише Хокинг.

В книгата той оспорва теорията на Исак Нютон, че Вселената е създадена от Бог, тъй като не може да възникне от хаоса, отбелязва BBC.

В бестселъра си от 1988 г. „Кратка история на времето“ Хокинг допуска, че Бог е имал роля в създаването на Вселената. “Ако намерим завършена теория, това ще бъде върховен триумф за човешкия разум, защото тогава ще знаем намеренията на Бога“, пише в нея той.

Новата книга на учения излиза на 9 септември.

Още по темата: Бог

sas преди 13 години
Тази теория е създадена, за да оневини Доган, че е взел милион и четвърт за консултации по хидро-енергийни проекти. Ами че то излиза, че Доган от нищото е станал геолог, хидроинженер и строителен инженер. Баф маа му!

12-45 преди 13 години
В "научната" теория за "разумния дизайн" на сътворението ума една огромна логическа дупка .... "Кое е Дизайнера на Дизайнера?"Щото ако няма Първоначален Дизайнер, Хокинг е прав! Илиза че Дизайнера се е пръкнал от ... нищото! Т.е. възникнал е спонтанно!

тъй, тъй. преди 13 години
Да говее ли? Ако е *** - да.

:( преди 13 години
Аааа, значи гравитацията е виновна, че от моето нищо и на жена ми нищото, спонтанно е възникнало нещо което след 7 години тръгна на училище :)))

Жо преди 13 години
" НАЙ-ВИСШЕТО ЩАСТИЕ за мислещия човек е да изследва онова, което подлежи на изследване, а пред неизследваемото да благоговее смирено"- Гьоте.

# преди 13 години
И всъщност този британски физик не е стигнал до никъде... Заради закона за гравитация Вселената се е появила от нищото... А в това нищо би трябвало да е имало нещо подвластно на гравитацията... Спонтанното възникване е причината нещо да съществува.... Това обяснение може да го даде и човек който не си е губил времето в писане на книги недоказващи нищо... Тръгнал е от нищото и е "стигнал" до нищото...

fire преди 13 години
Izvinqvam se za latinicata.. kolkoto i da se mu4ime da razbereme tezi ne6ta, tova nikoga nqma da stane. Vsi4ki tezi izkazvaniq sa prosto hipotezi i ni6to pove4e! A ot kude sa se pruknali tezi zakoni na fizikata? ot samoto ni6to !? pff gluposti.. ot kude sa se vzeli 2te 4astici za koito se smqta 4e sa se sbluskali i sa sutvorili vselenata? tezi 4astici ot kude sa do6li? ot samoto ni6to? ima li takova ne6to? spored men ne. Nie sme 4ast ot ne6to po golqmo, koeto ne ni e pisano da razbereme,,,

хокинг голям и истински мъж ичовек, дано не си последният звездоброец

Най-гплямото чудо - това е духът,диханието ни,енергията ,която е пламнала тук във всички нас и не се знае как е дошла,как се задържа в тялото ни и как и къде си отива след нас....Чудо е и разбира се това ,че само ние ,хората ,сме свидетели как умира наш подобен ,и пак си живеем с мисълта за безсмъртие,без паника -е,може би когато нещастието ни споходи сме малко стресирани но всичко отминава...

12-45 преди 13 години
В крайна сметка, някой се е презастраховал - дали Бог или Природата, също няма никакво значение! Нали нас, хората, с нашата планетка ще ни има или не, няма никакво значение за безкрайността на времето и пространството. също като в джунглата е - една антилопа се ражда, с друга тигърчетата закусват, но но това с нищо не променя нещата - животът си продължава!Изядената антилопа продължава съществуването си чрез игрите на малките тигърчета!

12-45 преди 13 години
Всъщност, законите - божиите или физичните, няма значение, казват нещо успокоително!Не само нашето слънце ще "умре" - цялата вселена, барабар с всичките и галактики ще се спомине! С други думи ще изстине, ще се превърне в съвкупност от студели камъняци. Тъй че няма смисъл да търсим други светове - всички те ще умрат рано или късно.Но споко - има някаква надежда! Май тези номера с раждането и умирането на вселените са ... непрекъснат цикъл! И понеже всички сме звезден прах със 100% сигурност сме обречени да се прераждаме непрекъснато!Баси и романтиката, нали! Излиза че всъщност сме безсмъртни, като боговете само дето все още не го знаем!

Нищо подобно няма да се случи. Никой не знае какво ще стане.

12-45 преди 13 години
Всъщност кой ни е набутал в системата а някакво си мижаво Жълто Слънце, което дори не е достатъчно голямо за да гръмне като супернова? Вместо това със сигурност след някакви си мижави 4,5 милиарда години същото това Слънце ще се раздуе няколко пъти като балон и ще ни изгори хубавата планетка, след това ще се свие до размерите на звездно джудже и ще ни осветява замръзналите остатъци още няколко милиарда години.За тез 4,5 млрд. год. на кого да се надяваме? На нечий спасителен План или на неволята

?!? преди 13 години
Как кой - Станишев - кой...

12-45 преди 13 години
Към момента са известни по около ... 50 галактики на човек от земното население! Средно по около 200 милиарда звезди в галактика - смятайте по колко се падат на всеки от вас! Само в нашата галактика има около 400 милиарда звезди - тя е от по-големичките! Повечето звезди са в т.н. двойни системи - нашето самотно Слънчице е един вид изключение! Всъщност ние населяваме един забутан спирален ръкав на Млечния път и в действителност се падаме в дълбоката Галактическа провинция!Кой ни е набутал тук?

производител преди 13 години
Аз съм Създателя. В Битие пише кой съм Аз - Аз съм този, който Съм.Точка.

Жо преди 13 години
До 399 TheMadHatter : Аз не отричам заслугите на откривателите, но те не са създатели на законите. Законите са си съществували и преди тях. Правиш ли разлика? Тогава, кой е Създателя?

Жо преди 13 години
НАСКОРО Стивън Хокинг призова: "Човечеството да напусне Земята". Тази безумна идея поражда два простички, но фундаментални въпроси: Къде да отидем, след като засега не е открита планета с условия за живот на човешки същества и как ще се транспортират 7,5 милиарда земни жители?

TheMadHatter преди 13 години