Ново изследване показва, че между съпрузите, които изпиват сходни количества алкохол, има по-голяма съвместимост, съобщи в."Дейли мейл".
Изследването обхванало близо 20 000 женени двойки в Норвегия. Резултатите сочат, че съпрузите, които консумират умерени количества алкохол, е по-малко вероятно да се разведат в сравнение с двойките, при които единият от двамата съпрузи попийва повечко, пише БТА.
Ако и двамата партньори попийват само от време на време, шансът да останат заедно е най-голям. Едва 5,8 на сто от двойките, които консумират умерени количества алкохол, се разделят след дългогодишен брак, разкрива изследването на учени от Норвежкия институт по обществено здравеопазване.
Най-високото ниво на разводите - 26,8 на сто, е сред двойките, при които съпругът е умерен консуматор на алкохол, а съпругата - гуляйджийка. Изглежда, че жените прощават повече, защото когато ролите са разменени, нивото на разводите намалява наполовина и е 13,1-процентно.
Фартайн Аск Торвик от екипа заяви, че има няколко обяснения за тези различия. Едно от обясненията е, че тежкото пиянство по принцип засяга по-силно жените, отколкото мъжете. Освен това пиянството на жените се приема по-трудно в обществото, отколкототова на мъжете.
Тежкото пиянство на съпругата пречи на семейния живот - тя не се справя с ролята си на майка, нито с отглеждането на децата. Когато и двамата съпрузи са големи консуматори на алкохол, нивото на разводите сред норвежките двойки е 17,2-процентно.
Общо погледнато, колкото по-голяма е консумацията на алкохол, толкова по-високо е нивото на разводите, отбеляза Торвик. Резултатите от изследването ще бъдат публикувани в Alcoholism: Clinical and Experimental Research.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Оптимизмът сред малкия бизнес в САЩ спада до най-ниското си ниво от 2024 г.
Експерти: Ниските лихви ще подкрепят пазара на имоти у нас
Пенсионните фондове ще съобразяват стратегиите си с пазарни индекси
BYD: Скоро делът на електромобилите в Китай ще достигне 80%
Кадър на деня за 9 юни
Тръмп: Иран свали американски хеликоптер, САЩ трябва да отговорят
Христо Мутафчиев към шефката на НДК: Абе, моме проста! Кой ти даде поста?
Служители в САЩ отказват да ползват AI по религиозни причини
Късна емисия
Битка за живот: 9-годишната Сиана се нуждае от лечение за агресивен мозъчен тумор
Исак Соле попадна в полезрението на турски клубове
10 юни носи нови възможности за четири зодии
Илиан Антонов на прощаване с ЦСКА: Поклон пред "армейските" фенове
Любо Пенев никога не е играл за Локо София, но му подари място в Европа
Шеф на ЦСКА изригна за безобразията в Разград
Мбапе е забравен: Олисе ще е звездата на Франция на Мондиал 2026
Ан Катрин Брьомел
ЦСКА или Лудогорец ще е шампион, Левски ще спечели Купата
Дневен хороскоп за 10 юни, сряда
Гръцка бугаца (Bougatsa): сладка баница с крем
Лесен трик, с който доматите ще раждат два пъти повече
Семейният филм „Ема и Шоколандия“ с онлайн премиера
5 дизайнерски трика, с които холът става два пъти по-голям
Как всяка зодия преживява раздяла
Куриер де Балкан: България блести на международната сцена с Джирото и победа на Евровизия
Голяма бяла акула е заснета в централната част на Средиземно море
Световните конфликти достигнаха връх през 2025 г.
Директорът на „Евровизия“ : България впечатли с изключително бързата реакция на институциите
Зеленски пред „Гардиън“: Русия губи инициативата, а войната постепенно се обръща в полза на Украйна
Доклад: Над 100 души в България са починали за година след употреба на фентанил
Учени предлагат необичайна защита от слънчевите бури
На 9 юни 1985 г. спускаемият апарат „Вега-1“ се отделя за историческа мисия
Първият чех ще лети до МКС през 2027 г.
Обновиха правилата: Ето как светът трябва научи, ако бъде открит извънземен разум
Изненадва ли НАСА с имената в екипажа на мисията „Артемида III“
Мощен вятър излиза от гигантската черна дупка – какво означава откритието на астрономите