Юруш! Кметът открива метрото до Юнак, а до Сердика – наесен

6 км с 5 станции, четири влакчета и за 7 мин от Младост до Националния стадион
7 май 2009 12:48,
68
Юруш! Кметът открива метрото до Юнак, а до Сердика – наесен
Снимка: Булфото

В 11,00 ч. в петък официално ще бъде открит участъкът на метрото между станцията край Националния стадион "Васил Левски" до квартал "Младост" 1" в София, съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен" АД Стоян Братоев.

Общата дължина на участъка е 6 километра, с пет станции, допълни той.

Интервалът на движение на метрото ще бъде 7 минути.

В този участък ще се движат общо четири влака.

От общо шестте километра по него, 1,6 километра са над земята и това е главно заради мостовите съоръжения, през които трябва да преминава метрото.

Заради оплакванията за това, че при движението на влаковете живеещите край линията чуват шум, Братоев заяви, че това е в допустимите граници според българските стандарти.

Той добави, че според българските стандарти е предвидено до блоковете да стига ниво на шум до 50 децибела, а в случая става дума за много по-ниски нива.

В момента продължава изграждането на участъка между стадион "Васил Левски" и станция "Сердика", каза той.

Вече е поставен релсовият път във втория тунел между стадиона и станцията при Софийския университет.

До края на юли ще бъде поставен релсовият път и в останалата част от участъка, каза Братоев.

Очакванията на "Метрополитен" АД са целият участък на първия лъч да влезе в експлоатация до средата на септември.

След крайната станция на новооткриващия се участък в квартал "Младост" 1 са предвидени две отклонения.

По едното от "Младост" 1 през "Младост" 3 до бул "Цариградско шосе" се
работи.

То ще бъде пуснато в експлоатация през 2012 г., заедно с втория лъч на метрото от станция "Обеля" до станцията на бул. "Джеймс Баучер".

В момента пък се търси финансиране и за участъка от "Младост" 1 до Бизнес парка.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


68
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
67
0
 
0
 
! Отговори
scum преди 14 години
кви сереш бе , кво си ял в последните 24 часа ?*** *** ти ако си бил дете когато са строили метрото немаше да пишеш простотии а'е мое си легаш вече !
66
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
metro za metroseksualnite
65
0
 
0
 
! Отговори
Gost преди 14 години
Не зная Бойко колко е велик, колко бавно стават хубавите работи, ама това метро го почнаха като бях дете, сега съм на 30 и "очакваме пускането". Колко пари излапа и Бойко и компания, няма да коментираме, нали :) "Спрял" и презастрояването с нов градоустройствен план?! Според мен строителството спря заради кризата и заради това, че не остана зелено кътче между блокове, молове, бизнес сгради... Не зная да има друг град с подобни на София размери и толкова молове?!За детски градини... толкова място има за тях, но Бойко предпочете да участва с дял в Сити Център (молът до Хемус), а не в строежа на детска градина...София... мамоооо, София...
64
0
 
0
 
! Отговори
vde преди 14 години
Може ида са се напънали може и да са ги субсидирали обаче замислете се 5 станции за няколко месеца а вие правите още метрото между сердика и васил левски от както завърших 8 клас гимназия което ще ме изСфинявате втрои път ама е вече над 10 години! За завода за отпадъци ви знам плана - колега който работи във фирма (не българска) която се занимава с изграждането на фабрики с подобни съоражения беше отсвирен от административната мафия с довода "ходи си, защото нямаш работа тук" т.е. нечии интереси се пазят, за да не се изгради такъв завод - да не се съмнявам, че ще стане, но ще бъде когато свърши втория метрорадиус.Парко места/ гаражи - мхм, дам, добре повярвах ви - нали знаете, че от паркинги по принцип не се печели, казвам по принцип!Казахте, че метрото се бавило, защото имало административни проблеми.........абе да ви вземат мътните каквито и административни проблеми да имате хванете се седнете и го обсъдете веднъж завинаги подпишете условията където има трудности и повече да няма, не може да има административни проблеми и спънки ПРИ РЕШЕНО СТРОЕЖ НА МЕТРО И ИЗГРАДЕН ПОЧТИ ЕДИН МЕТРО РАДИУС - това са измислици, с които се оправдавате! Плюс това, ако копаехте все си мисля, че щеше да има много камиони с отпадъци, честно да ви призная, аз не знам някой да е видял камионите котио отнасят пръстта, което също не говори хубаво.Иначе браво - радвам се че имате градоустройствен план само да ви спомена, всеки себеуважаващ се град и община, която го представлява го има от години.Друго имам много да кажа, но и без това това което написах е достатъчно да ви отнеме поне 10тина мин чете.На драго сърце пожелавам на всички София да се оправи като град.
63
0
 
0
 
! Отговори
vde преди 14 години
Интересно госпожо Станева, претендирате, че работите по строенето на нови градини и разширяване на стари - такова нещо не се забелязва, всяка година всички родители се мъчат с връзки да вкарат децата си в НЯКАКВА детска градина.За площадките не коментирам, зад нашия блок има такава и тук таме се облагородяват някакви площи, но защо общината бе позволила унищожаването на стари такива, заради строителството на кафета, барчеа, будки, сгради, магазинчета, БЛОКОВЕ!!!г-н Борисов в лицето на кмет и предтсавител на общината беше обещал да се орпавят кратерите из София - подчертавам КРАТЕРИ, защото дупки отдавна няма. Не можете да ме убедите, че върху павирн път като се излее асфалт и той ще издържи повече от един сезон на трафика в софия! За референция минете през ул. Крум Хр. Стоянов и знайте, че не е само тя! погледнете ул Монтевидето посока към Нов Български Университет там където има отклонение за поликлиниката и бивше обръщало на рейс 202. Всяка година там трябва паветата да се преизваждат и пренареждат, заради подвпочвените води! Опитаха да ги асфалтират отгоре и както можете да се досетите ефетка беше мижи да те лажем сиреч 2 месеца по-късно и един дъжд и асфалта беше на швейцарско сирене! Бул. Никола Мушанов, последната поправка издържа година и после целя асфалт стана на бабуни! бул. Стамболийски прекрасно преасфалтиран само дето асфалта около релсите отиде на мйната си за отрицателно време! Цариградско да го коментирам ли - морска болест получавам всеки път като мина по него. Отворените шахти из града добре, че са обозначени .... с храстчета, гуми и клони, че да не паднем в тях - предполагам, че това е начина на общината да пести от значи и не дай си боже от капаци за шахти или работна ръка, която в 10:30 пие бира на припек! За безразборното рязане на асфалта НАВСЯКЪДЕ из София да коментирам ли? Ами ще се наложи - абсолютно навсякъде всяка фирма или институция решава, че може да си прокара, кабел, тръби и всевъзможни неща без какъвто и да е надзор като среже асфалта и после със седмици и месеци не го преасфалтира - или ако го направи е толкова "качествено", че пак един сезон и асфалта го няма (само да вметна, в университета ни учиха, че поставянето на кабел излиза по ефтино ако се заобиколи до ъгъла на кръстовище където има вече прокопан канал, а не през пътя). На наси пък ни е кеф да си чупим колите - ще ме изСфинявате ама ми писна да сменям гуми, щанги, джанти, гърнета, карета, да пребоядисвам и ремонтирам ходова част! Колкото и прилична заплата да получавам една кола ми излиза безобразно скъпа - ако вие имате бюджет, който ние плащаме и не вибърка, че трябва да се бръкнете в джоба за ремонт то на нас ни ПУКА! Относно метрото без извинение ще ви кажа, че във Виена изгдрадиха 5 метро станции за 6 МЕСЕЦА!!! След това по друго трасе изградиха още толкова за не повече от година и се юрнаха да го правят защото им трябваше транспорт от центъра до стадиона където се проведе последното футболно първенство! Може ида са се напънали може
62
0
 
0
 
! Отговори
ddd преди 14 години
Голямо чакане падна на влакчето. Шумно обявеното откриване в 11.00ч не се състоя!!!! Висяхме с една колежка 1 час на метростанция Младост като прани ***.Бяхме решили да слеземе до центъра с новия транспорт и да си свършиме работата, но ГРЕДА.
61
0
 
0
 
! Отговори
Софиянец преди 14 години
Абе г-жо Станева, колко Ви плащат от ГЕРБ за подобни коментари???Надявам се, че достатъчно добре, щом имате смелостта да пишете такива хуморезки...за пуснатото метро, което е положенно в тунелите готови от времето на Тато....евалата за 4 години успяха да ги въведът в експлоатация, при положение, че не се е наложило една копка да направят.
60
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
ахахаххахахахахахахахьахаьхХАЬЬАХАХЬАХЬАХьАХьАХЬАх ЬАхьахьАхьахьАХЬАПо-голям *** от БОЙКО - НЯМА!!! ахахаххаах
59
0
 
0
 
! Отговори
marystaneva.blog.bg преди 14 години
Тези, които недоволстват, че нещата стават по-бавно, отколкото ни се иска, да вземат да се запознаят с дългите бюрократични законови процедури, които общината е длъжна да спази. Не ги е измислил Бойко Борисов. Но София ще има и метро, и завод за на отпадъците, и естакади, и нови паркинги... Продължават да се строят нови детски градини и да се разширяват старите, продължават да се ремонтират улиците, да се строят детски площадки и игрища. Най-после имаме и нов градоустройствен план, който ще спре безразборното строителство. Спряха се "заменките" и източването на общинските предприятия. И всичко това не е предизборно, а се прави непрекъснато от година и половина, откакто Борисов има подкрепата и на общинския съвет, въпреки жестоко орязания от правителството бюджет на Столична община. Много добре знаете, че предишните общински съветници бламираха всяко негово предложение. Нима сте толкова надъхани, че не виждате всичко, което е направено? Софиянски за десет години не е направил толкова, колкото Борисов за три. Кметът работи за София и това всеки непредубеден човек ще го потвърди. Да не би тройната коалиция да е направила нещо за България?
58
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
До 57Че си ограничен и подивял от злоба : знаеш си го!Да, ние "долните" и "неуките" сме ходили до центъра и знаем по-добре от теб, че връзката с депото се осъществява по северния тунел!Покрит е и южния - остава само до есента да се монтират релсите (което вече става) и автоматиката.А ти май въобще не си стъпвал в метрото, щом не знаеш, че от 16 април постоянно курсират (тестово) влакчета от "Обеля", през "Сердика" и по новия участък.Така че изяш се от злоба, но до есента целият диаметър ще е свързан.А за Втори диаметър да ти изнасям лекция - няма смисъл. Като гледам въобще си нямаш понятие как са планирани нещата, на колко участъка е разделен и т.н.Ще ти кажа само, че точно това е ефективния метод на строителство : на няколко участъка едновременно.Погледни само в Москва на коло места едновременно строят, а те имат доста опит в метростроителството.И не сме бойкови апологетчета - заслугата не е само на ББ, пък и въобще не е важно кой ще се окичи с лаврите : важното е, че за първи път, благодарение на членството си в ЕС (и с техната финансова помощ) имаме възможността да наваксаме за 4 години толкова, колкото комунистите не построиха за тридесет години, от както го строят това метро!Айде върви да се пообразоваш, пък после се опитвай да се правиш на капацитет!
57
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Няма такъв строеж на метро в света, който да строи на час по лъжичка, без връзка със старите линии. Не може да се строи от Младост, а да няма релси в центъра. Казват - щяло да има до няколко месеца. Как ще стане това? Няколко месеца се падат след изборите, ейййй! Тия долните, дето щели да го ползват метрото, ходили ли са в центъра на София, та да видят колко се строи? Знаят ли как се строи метро? Никакъв шанс няма връзките да се направят до септември тази година! Някоя друга може би. Единственото сигурно е, че ще има прекачване. Ще има и две билетчета! И, разбира се, ще има медиен шум, медиен шум, медиен шум както само Бойко умее да го прави. А мога ли да попитам Бойко още нещо. Защо не се строи в центъра, а се строи в Надежда? Който не знае, да отиде до надлеза Надежда и да се огледа във всички страни. Къде по света се строи и управлява така?Къде по света се строи по този начин метро, бойкови апологетчета? Бихте ли ми дали един пример с една година в поне един град в Европа, Северна Америка, Япония. Нали японци ни строят метрото? Дайте ми пример с поне един японски град, където се строи метро толкова разхвърляно!
56
0
 
0
 
! Отговори
esmin преди 14 години
Браво страшни сте!! Тези 6 километра така предизборно където ги пускате са все едно да дадете коричка от хляб на прегладняло куче.... НЯМА ДА ГЛАСУВАМ ЗА БОЙКО!
55
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Ами аз смятам да го ползвам, пък ти щом искаш се "връзвай", "развръзвай"... най-добре се застреляй!Аман от политически експерти, които нямат и представа защо се получи така, че централния участък да се забави и до есента ще е така. Какво толкова - само няколко месеца.2/3 от коментарите ме занимават с това кой щял да си направи пропаганда?!? И никой от така плюещите не се досети да каже, че макар и не съединени двете половинки, все пак ще допринесат за разтоварването на трафика!Или вие нямате никакво намерение да ползвате метрото, защото гордо се кефите как с таратайките си задушавате останалите, които щат не щат са принудени да се тъпчат в градския транспорт.
54
0
 
0
 
! Отговори
Разумен преди 14 години
Значи взимаш метрото от Младост стоварва те на стадиона от там пеша до Св. Неделя кадето пак се качваш на метрото?!?!?!?! Този *** откри метрото само за да си направи реклама за изборите моля ви се не му се връзвайте.
53
0
 
0
 
! Отговори
Opiat89 преди 14 години
Позор за България е човек, който защитава и подстрекавал престъпноста или го е правел преди. Такъв човек в никакъв случей не е годен да управлява. Да става въпрос за Софийският кмет Бойко Борисов.
52
0
 
0
 
! Отговори
Oвчо преди 14 години
Гледах го по ТВ и сега напълно ми се изясни израза " пули се като теле в железница".
51
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
почивал си е .ти ако беше свършил неща колкото него щеше да си починал вече.лесно е отстрани.
50
0
 
0
 
! Отговори
Flick преди 14 години
Да добре е направил, но защо всичко това се случва преди изборите, а през целият му мандат кметът ни си почиваше и се правеше на луд?
49
0
 
0
 
! Отговори
Bulgarin ot Germania преди 14 години
po metroto i uspehite sa nalice, ne gledam partiino na neshtata, a pragmati4no samo. Pozdravleniq !A za nadzemnite u4astaci- te dori ne sa tolkova mnogo kato v drugi evropeiski metropolii, ziveja ot 25 god v Germania i imam mnogo vpe4atlenija ot Berln, Hamburg, na sashto i ot Stockholm, London, Paris- navsqkade ima mnogo nadzemni u4astaci - koeto e normalno.
48
0
 
0
 
! Отговори
Boyko преди 14 години
Как бавноразвиващият се Шабан стана доцент и свещеник - виж в 24rodopi.com