Дефектна стока, примамлива, но лъжлива услуга – рекламация!

КЗП готви програма, насочена да информира търговците
5 сеп 2017 09:30,
6
Дефектна стока, примамлива, но лъжлива услуга – рекламация!
Кадър: Bulgaria ON AIR

Комисията за защита на потребителите (КЗП) стартира програма, която цели да работи с търговците, като най-вече ще ги информира за изискванията на законодателството. Това заяви в "България сутрин" председателят на Комисията Димитър Маргаритов, който посочи, че голяма част от нарушенията се извършват заради непознаване на правилата, както например при бързоразвиващата се онлайн търговия.

Още по темата

Пред Bulgaria ON AIR той направи обобщение на проверките на Комисията през летния сезон, като цифрата сочи над 10 хил. проверени обекти след сигнали на граждани, от жалби, както и по програмата на КЗП "Лято 2017".

"3500 от тях са по Черноморието, като там сме съставили около 400 акта за различен тип нарушения", информира Маргаритов.

Той отбеляза, че броят на некоректни търговци е намалял, спрямо 2016 г.

Запитан какво трябва да правят потребителите, които са заплатили за една услуга, но условията не отговарят на обещаните в брошурата, председателят на КЗП отговори:

"Както, когато си купите дефектна стока, така също и когато получите такава услуга - вие имате право на рекламация. Най-напред трябва да се отправи претенция към самия търговец. Ако той откаже съдействие, тогава се намесваме ние и извършваме проверка. Ако установим проблеми, налагаме санкция и потребителите имат право на обезщетение след актовете, които бихме издали", съобщи Димитър Маргаритов.

Той предупреди, че летният сезон не е приключил и КЗП продължава да присъства с проверки.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За пренос-превоз на тока и доставка на питейна вода трябва да ни плащат на нас, защото ползват далекопроводите и тръбите, които са прокарани с наши и на родителите ни пари през 50-те години. Като да им плащам затова, че ми ползват кладенеца.
5
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ало мустакатия защо не ни защитаваш от монополистите? Как може да плащаме за пренос превоз на тока и за доставка на питейна вода? Кой ги измисли тези незаконни такси от които сметките ни скачат тройно?
4
0
 
3
 
! Отговори
vlady преди 6 години
Рекламации следва да се правят пред компетентните служители на Арменска Апостолическа Църква, най-добре пред архиерея на арменската епархия архимандрит Исахак Похосян.
3
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До CLaimНикога няма да стане това. Уж направиха опит с банка , за явно неравнопоставени клаузи , но за късмет, жена му била теглила кредит от нея, та всичко беше заметено .
2
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
и тоя "защитник на хората" заглади косъма .
1
0
 
5
 
! Отговори
CLaim преди 6 години
Хайде да се захванат със сериозни проблеми като монополи!