Защо големите европревозвачи не искат да летят в Европа?

За тях става все по-трудно да печелят от европейски полети
Обновена: 28 фев 2020 15:30 | 15 сеп 2014 12:17, Елена Кирилова
29
Защо големите европревозвачи не искат да летят в Европа?
Снимка: Reuters

Най-големите авиокомпании в Европа все по-трудно печелят, пътувайки из континента. През миналата седмица Air France-KLM заяви, че ще прехвърли голяма част от своите европейски полети на Transavia – нискотарифна авикомпания, придобита от KLM преди 11 години. Прехвърлянето е част от основно преструктуриране, насочено към овладяването на загубите от кратките полети.

Същата стратегия е приета в Германия от Lufthansa, която през 2012 г. прехвърля европейските полети от Франкфурт и Мюнхен към своето нискотарифно подразделение Germanwings, пише BusinessWeek.

Отбягването на европейските маршрути от националните превозвачи се отразява на конкуренцията на континента, където авиокомпании като EasyJet, Ryanair и WizzAir доминират на пазара на кратките полети. Разходите за труд на тези превозвачи са значително по-ниски, отколкото тези на Lufthansa, Air France и British Airways, които също летят по маршрути.

Маршрутите за летене извън центровете на авиокомпаниите предлагат много малко приходи, твърди Сет Каплан от Airline Weekly. Това е една от причините американските авиокомпании почти да премахнат полетите, които не включват нито един от техните центрове.

В резултат от това три от европейските гиганти търсят нови начини да летят на континента, без да губят пари. В сегмента, включващ нискотарифните полети в Европа, има твърде много играчи, коментира Александър де Юниак, председател и главен изпълнителен директор на Air France-KLM. Целта на компанията е печалбата ѝ през тази година да достигне 2,5 млрд. евро, което е повече от миналогодишните 1,86 млрд. евро.

Тук се намесва Transavia. Нейната компания майка очаква, че базираната в Амстердам авиокомпания ще се разрасне и ще разполага със 100 самолета до 2017 г. В момента тя има 41 самолета и превозва повече от 20 млн. пътници годишно. Печалбата ѝ пък е близо 100 млн. евро. Част от пилотите на Air France вече са прехвърлени към Transavia.

Според стратегическия план на компанията до 2020 г. Air France ще свие товарното си подразделение от 14 на пет самолета и ще се фокусира върху пазари за пресни храни и животни – нишови пазари, позволяващи ѝ да лети изгодно.

International Airlines Group, която притежава British Airways, също е притисната от икономиката на кратките полети, въпреки че притежава истинска нискобюджетна авиокомпания - базираната в Барселона Vueling, която лети до 131 града в Европа. Освен това IAG съкращава работни места в Iberia, за да подобри финансовата си възвращаемост.

Тези промени и тактиките за намаляване на разходите разгневяват служителите на европейските авиокомпаниии. Работници на Lufthansa проведоха три стачки през последните две седмици. Междувременно Air France се подготвя за едноседмична пилотска стачка, която вероятно ще започне на 15-и септември. Авиокомпанията призова клиентите си да сменят датите на своите пътувания. 

Икономически новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още по темата: Европаавиокомпании
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
1
 
5
 
! Отговори
ggg преди 9 години
Проблемът е в ужасно много такси, които се начисляват към билета. Повечето авиокомпании при покупка на билета показват парите, които си дал всъщност за какво са. И повече от половината (за полети в Европа) са такси! Къде летищни, къде за сигурност, къде за екология
23
3
 
5
 
! Отговори
аз преди 9 години
алооо рубладжиите ... кога за последно сте летяли с Аерофлот? Кога? ... Повечето им самолети са Бойнг и Еърбъс, а не ТУ, ИЛ, ЯК и други високотехнологични летателни средства ... освен това интериора е с кожа от ЮАР и Италия, а не от завода в Рейзан ... мин.вода е френска, а не от огромните им реки, ручеи, блата и т.н. .... освен това към българите говорят на АНГЛИЙСКИ, а не някаква славянска смесица между руски и български ....
22
2
 
6
 
! Отговори
men преди 9 години
летя само с луфтханза. не закъсняват, държат си на името и третират и гражданите на треторазредни държави като човешки същества, както в самолетите така и по летищата. да не говорим че до българия пък летят в пъти по евтино от ниско тарифните компании а и поради някаква причина израелците не им отвличат и свалят самолетите.
21
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Пропускате някои неща.1.НИскотарифните летят до второстепенни летища. Уизеър никога няма да ви закара до Хийтроу,а до Лутън, което е на м***йната си от Лондон.2.Къде видяхте безплатни напитки?! Всичко се плаща. Що се отнася до Аерофлот, ми то и Ер Франс минава само през Париж.Цялата работа е в алчнотията.Пилот на Луфтханза иска 30000 е заплата. Стюардесите и те към 10000.Някога те хранеха,сега - 1 вмирисан зандвич за 50 цента.А билета - 250 е...Да станат малко по-умерени и да намалят цените ....
20
6
 
7
 
! Отговори
КуКу преди 9 години
Kак може да има толкова руски *** под тема за авиокомпаннии?
19
1
 
2
 
! Отговори
ggg преди 9 години
Първо си пропуснал една нула в сметките по-долу. Второ тези цени, които си казал са верни, но са само за ръчен багаж и то в ненатоварения сезон. Ако искаш да вземеш багаж плащаш около 20 евро на посока и куфар, а ако искаш да пътуваш през лятото и Коледните празници на дали ще намериш билети по 30 евро (или са много ограничена бройка). А особено в Ryanair има повече седалки от колкото в един нормален модел. Справка поръчката им на нови 100 Боинга.
18
1
 
1
 
! Отговори
Наблюдател преди 9 години
Чисто нов Airbus A 320 го дават да е 93 милиона някъде ... Втора употреба може и да е наполовина , или по-малко :)
17
2
 
2
 
! Отговори
Наблюдател преди 9 години
Самолетите се вземат втора употреба, или на лизинг ( след определено време могат пак да ги продадат и да избият част от парите ) . Таксите летищни и така нататък са по-малки ако имаш по-голяма флота и имаш дългосрочен договор, така е и със други такси .. Изобщо,хората са изчислили и преценили че има изгода. Отделно билетите играят като цена, пускат някакви промоции, а в останалото време е просто малко по-евтино от останалите компании
16
2
 
1
 
! Отговори
Наблюдател преди 9 години
До Анонимен 17: Няма нищо странно, просто правят по-малко печалба , с по-малко разходи. Например Еърбус А320 и модификациите му горят около 5 тона авиационно гориво за 2 часа полет , цената на горивото е около 2400 лева за тон, части не се сменят след всеки полет, освен ако не се налага ( неизправност например , или им е изтекъл ресурса ) Така че дори след изплащане на заплатите на екипажа, безплатните напитки и така нататък, са си на печалба .Билета примерно до англия са средно 80 еу (3 ч път)
15
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Има нещо странно в тези нискотарифни компании.Билетчетата им са по 10-40 евро.Един самолет от тези с които те оперират струва около 100млн долара бройката.Отделно подръжка гориво и тн.При средна цена 30 евро на билетче това означава че пълен еърбъс или 737 би донесъл 5500 евро оборот за курс.Тази сума дори при положение,че е чиста печалба не би трябвало да е достатъчна само за гориво и необходимите части на самолетът които се сменят след всеки полет.От къде тея имат толкова пари?Перачници?
14
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
WizzAir, Ryanair sa evropeiski karuci. Kakto avtobus po vazduha.Niskotarifnite sa ponosimi samo za kratki poleti. Za polet nad 10 chasa veche stava trudno.
13
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Аз съм турчин, но ми се струва, че и човешкият фактор е важен.Например като общувам с турци от Турция, те са едни надути. А с руснаците е друго. Някак си по-земни са, по-човечни и по-близки. Ходих веднъж в офиса на Тюрк Хава Йоларъ в София да питам колко е билета до Истанбул и от там едни надути, все едно им дължа пари, а няма да им давам. И си тръгнах отвратен. Втори път в техен офис не стъпвам. Това е. Важни са и хората.
12
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До до бай иванНефта и самолетите са много по-скъпи, защото изгорения въглероден двуокис съсипва климата и така огрмни щети върху селското стопанство, наводнения, съборени къщи, свлачища и земетресения.
11
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В Русия е по-изгодно и по-бързо да хванеш влака от Москва за Санкт Перебург.
10
4
 
7
 
! Отговори
до бай иван преди 9 години
Прав си за високоскоростните влакове те са бъдещето да ,по докато има нефт небето е безплатно , а да построиш 1 км. високоскоростна линия струва 2-3 млн.
9
12
 
21
 
! Отговори
до 8 преди 9 години
Аерофлот ли? Чудесна авиокомпания, а стюардесите им с елегантните червени костюмчета са много сладки и мили! Не са като наежените фрау на Луфтханза. И както посочиха по-долу, Аерофлот заема челно място като надеждна компания в класацията на Икао.
8
2
 
26
 
! Отговори
бай иван преди 9 години
Решенето на придвижването в Европа са скоростните влакове. До 600-700 км. те са по-удобни от самолетите. Не трябва да се чекираш и сруги подобни глупости, а също така те возят до центъра на даден град а не на 80км от него.
7
26
 
8
 
! Отговори
До 5 преди 9 години
И ще трябва да летим само с Аерофлот ли? Дето самолетите им падат като круши
6
2
 
17
 
! Отговори
Пепи преди 9 години
Нещо не можах да разбера.Голямата компания пуск на пазара ниско бюджетна марка.В крайна сметка пак се возиш с голямата компания,само че с друго име.Нещо като Ес класа на мерцедес и да речем поорязана Це класа.И двете са на мерцедес,но едното е 50 бона чисто ново,а другото 300 бона.В крайна сметка парата пак отива при мерцедес.
5
15
 
11
 
! Отговори
до 5 преди 9 години
Пътувай си с Аерофлот ...до Магадан

Спонсорирани публикации