Рекламите на туризма ни – фалшиви и подвеждащи

Не успяват да превърнат България в разпознаваема, твърди експерт
Обновена: 3 юни 2015 14:14 | 3 юни 2015 12:27,
18
Рекламите на туризма ни – фалшиви и подвеждащи
Снимка: БТА

Проблемът с рекламата на българския туризъм е, че тя не успява да ни превърне в разпознаваема туристическа дестинация. Това заяви Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма пред bTV.

По думите му рекламният слоган на Министерството на туризма, както и мерките за привличане на чужди туристи у нас не са известни на нито един турист и никой не е дошъл в България благодарение на тях.

„Министърът на туризма в момента няма нито една атракция публична държавна собстеност, която да управлява. Министърът не знае как да докара и един турист на тази своя собственост, която не знае, че я има”, каза Драганов.

Именно затова според него сме измислили фалшиви реклами, които са подвеждащи за туристите и според българското, и по европейското законодателство. „Защото ако покажеш нимфи по плажа и дойде туристът и не намери нимфите на плажа, ние сме длъжни да му платим цялото пътуване плюс морални щети за това, че той е пропуснал да си отпочине и ние трябва да го компенсираме заради фалшива реклама”, каза експертът.

Драганов обаче посочи, че нито веднъж не е видял да се рекламираме като алкохолна дестинация, а единствено като дестинация за младежки и спортен туризъм. Няма нито един туроператор, който да предлага почивки у нас по този начин, категоричен бе той.

Румен Драганов отново подчерта стария проблем, че някой трябва да управлява богатото културно-историческо наследство на България – туристическите атракции, които са публична държавна собственост. И допълни, че министърът на туризма все още не е представила дългоочаквания регистър на туристическите атракции. По думите му и това не е достатъчно, защото въпросът е колко работни места създават тези атракции.

Относно кризата с кадрите в туризма Драганов коментира, че у нас имаме 166 училища за обучение на туристически кадри, но никой от тях не работи тук, защото няма мотивация. Тези млади специалисти намират реализация предимно в чужбина и по круизи, каза той.

Още новини от Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
1
 
4
 
! Отговори
Буаааахахахаа преди 8 години
Смешни ставате , нали обяснявахте оня ден как японци и китайци са на розобер и сега изведнъж никой нищо не знаел за БГ
12
2
 
8
 
! Отговори
Гешев преди 8 години
Първо в България идват в ролята на туристи мизерниците от Западна Европа и Русия.Второ единици са нашите хотели с качествено обслужване и храна.Трето рекламата се прави от некадърни рекламни агенти, свързани като дупе и *** с властта.ЕМИ КАКВО ОЧАКВАТЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ!? ВАГОНИ С ВАЛУТА ЛИ!?група кан Телериг
11
2
 
4
 
! Отговори
uu преди 8 години
До 12:Не си напълно прав. Рекламописците са си рекламописци. Тук не става въпрос за реклама на памперси или капки против разстройство. Подготвят се рекламни клипове за представяне на цяла страна. Поръчител на рекламата е Министерството на туризма, нали го изкараха от мегаминистерството на икономиката. Като заявител Министерството ги приема и одобрява, подписват се протоколи, и т.н.А това министерство се ръководи от Министър, има и Парламентарен секретар , а те са политически лица...
10
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До кк - Боже, пази България от нашите политици !не, че ги харесвам и обичам, но какво общо имат някакви политици с некадърните рекламописци.То цялата рекламна активност в БГХ-то е ужасяваща.Обикновено, тъкмо когато се обядва и бърбори някаква телевизия, явява се дама и обявява, че е вмирисан нейния важен орган. Препоръчва какво да правят всички останали, с *** такива. Това едно. После се явява някой, който имал диария и пак така. Изобщо, работят рекламно за апетита на хората.
9
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
300 лева седмица в турция олинклузив
8
2
 
14
 
! Отговори
кк преди 8 години
Боже, пази България от нашите политици ! С враговете българския народ ЗНАЕ как да се разправя....Има една истина в маркетинга : Лошата реклама е най-силната антиреклама.Все учени хора сме избрали да ни управляват. Не ли ги знаят те тези елементарни неща. Наскоро в един вестник пише, че 4,2 млн. ще почиват в България, а 1,8 млн. в чужбина. И всеки е приготвил по 350 лв за почивка.А друга статистика казва, че 4 млн. живеят на ръба.Е как да Ви повярвам, бе, мили мои? Ми, разберете се, бе!
7
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Важното е, че някакви агенцийки, комисийки ,разни"високобразовани специалисти" и други наши и ваши връзкари лапат огромни фондове за развитие на туризма. Кой да им търси резултат - кой?!
6
1
 
12
 
! Отговори
Момо преди 8 години
Нали преди седмица-две след скандала с брошурите за лова на мечки, един от рекламната агенция каза, че слагали снимки от интернет, защото нито сме имали толкова дълбоки планински реки, нито такива мечки. Слагат каквото могат, за да изглежда добре.
5
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Българското историческо наследство е богато, за културното няма да кемнтирам, но хайде да не се изхвърляме толкова. На цялата територия на България я има, я не, повече от 5-6 обекта, които да не могат да се обходят за 2-3 часа - В.Търново, Перперикон, Несебър, Созопол, Пловдив. Плиска и Преслав трябва да се реставрират като Цари Мали Град, това ще е нещо уникално и наистина от световен мащаб.
4
1
 
23
 
! Отговори
Да преди 8 години
Една реклама неможете да направите ,а ние очакваме държавата да оправите.
3
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Крадец с нож нападна френски туристи на Мадарското плато" - новина от преди малко от друг сайт. И тези хора като се върнат във Франция, ще разкажат на всичките си познати как са изкарали в България. Каква по-добра реклама искате? А вие си печатайте лъскавите брошурки...
2
1
 
19
 
! Отговори
vesko02 преди 8 години
Ако приемем ,че хотелиерите са свързани с политиката,логичното е да гледат на туриститите като на електорат .Знаете отношението на политиците към електората какво е ,отговора си идва от само себеси
1
3
 
3
 
! Отговори
pearl преди 8 години
Reklama na RBG sa 3,5 mln bg, turci i *, izbegali ot Patridata si. Ustna jiva ( - ) reklama :( koi e lud da ide tam?

Спонсорирани публикации