Ами сега? Никой не иска да купи "Товарни превози"

Московски уверява, че няма план за съкращения в БДЖ
Обновена: 12 май 2016 18:47 | 12 май 2016 15:52, Надежда Бочева
28
Ами сега? Никой не иска да купи "Товарни превози"
Снимка: архив, БулФото

Нито един инвеститор не е проявил интерес към приватизацията на БДЖ "Товарни превози", която беше планирана от Министерството на транспорта. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски пред медиите след среща със синдикатите и ръководството на БДЖ.

В сряда след участие на министъра в парламентарната транспортна комисия някои медии съобщиха, че предстои поне 600 души от товарните превози да бъдат съкратени. Днес Московски заяви категорично, че такъв план за съкращения няма. Той обясни, че е цитирал пред депутатите цифри от стратегия за оздравяването на железниците, която чака одобрение за държавна помощ от Европейската комисия.

Има предварителни разчети за съкращения в "Товарни превози", но МТ не уволнява и назначава в дружеството. Тепърва ръководството на холдинга ще работи по план за оздравяване, като ще се цели това минимално да рефлектира върху работещите там, каза Московски.

Президентът на КНСБ Пламен Димитров заяви, че синдикатът винаги е бил против продажбата на товарните превози и против обвързването на бъдещето на железниците с концесията на Летище София. Той се обяви като цяло и срещу концесията на аеропорта.

За нас е необяснимо подценяването на жп сектора за сметка на пътната инфраструктура, каза той. КНСБ очаква на среща след седмица управляващите да кажат ще развива ли изобщо държавата железопътния транспорт.

Той смята, че оздравителната програма за жп сектора трябва да бъде финансирана от държавата.

Димитър Манолов от КТ "Подкрепа" определи днешната среща като "тревожна". За жп транспорта липсва всякаква стратегия, ние целенасочено го убиваме, заяви той. И обвини държавата, че дотира автомобилните транзитни превози на чужди компании.

Според него на политическо ниво трябва да бъде даден отговор ще има ли развитие на жп транспорта, или целта е той да бъде унищожен и "даден в ръцете на един - двама разбойници".

Пламен Димитров поиска допълнителни средства, които АПИ ще получи от поскъпналите винетки, да отидат към железниците. Железницата е обект от стратегическо значение, който държавата трябва да контролира, каза той.

Изпълнителният директор на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров смята, че трябва да бъде взето окончателно решение дали товарните превози ще бъдат приватизирани, или не, за да бъде стабилизирано дружеството. Ако няма да има раздържавяване, товарните и пътническите превози могат да оптимизират дейността си като изведат ремонтите в отделно предприятие, което може да стане в рамките на година.

Владимиров допълни, че за преструктурирането на "БДЖ Товарните превози" не е необходимо външно финансиране, за да бъде дружеството реформирано.

Дружеството трябва да си намали загубата, за да излезе на нула или положителен финансов резултат. Дълговете на компанията към днешна дата са над 95 млн. лв. Дружеството е на загуба, но тя намалява, заяви той.

Шефът на холдинга допълни, че загубите са постоянни от 2007 г., откогато компанията е самостоятелна.

За финансовото състояние на холдинга Владимиров каза, че общата задлъжнялост е била 850 млн. лв. през 2010 година, а към момента е 458 млн. лв.

Пламен Димитров се обяви категорично против концесията на Летище София, с която е планирано да бъдат оздравени железниците, ако бъде намерен инвеститор с интерес към аеропорта.

Представителите на профсъюзите бяха категорични, че днес не са обсъждани съкращения.

Московски уточни, че тол таксите ще балансират транспортната система. Сега са подценени приходите от транзитния трафик, който е над 50% от трафика в държавата. Неразумно е транзитните камиони да плащат 10 евро да преминават през държавата, а 60 - 70 евро през други държави. Така останалите ни видове транспорт са неатрактивни, заяви министърът.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не се притеснявайте, след петербурски няма да има нищо за продаване!
19
0
 
1
 
! Отговори
Usluga i cena преди 7 години
Kadeto sa dobri jelezopatnite prevozi i cenata e dobra!:-):-):-)******* s pradn-ia boia ne stava, samo capa...:-):-):-):-):-)
18
0
 
0
 
! Отговори
Louvrier i преди 7 години
A...ima ima...offshori merakli:-):-):-)
17
1
 
6
 
! Отговори
Проверена схема преди 7 години
Не се косете.Схемата е многократно проверена-в МК"Кремиковци" и другаде:-ще се намери "частен инвеститор",на който за 1$ ще бъде прехвърлена компанията.Той ще е представил оздравителен план:1Изплаща задълженията на компанията към кредитори и фирми.2.Гарантира пълна заетост на работниците.3.Инвестира огромни капитали за реанимиране на инфраструктурата.4.Ще намери стратег.клиент ползващ услугите на компанията.След 1 година ще е продал каквото може,ще обяви фалит и ще изчезне с 10-тина млн.
16
1
 
2
 
! Отговори
king_for_a_day преди 7 години
14, абсолютно. Аз дори се сещам за един влиятелен човечец с рафинерия, на когото ще му дойде добре БДЖ за доставката... Пътническите превози може и да не са печеливши, но товарните са съвсем друго нещо. Скоро ще видим.
15
0
 
4
 
! Отговори
машина времени преди 7 години
Говорите за структури където времето е спряло преди около четиридесет години.Какъв инвеститор ще дойде,нали трябва да изрине многохилядна *** с все роднините им.Тази картинка не е само там
14
0
 
0
 
! Отговори
Балто преди 7 години
Другаря Путин да ги купи!
13
2
 
5
 
! Отговори
тим преди 7 години
по цял свят транспорта е държавен крайно време да се направи както е във европа и скандинавските страни да се създаде една държавна компания която да управлява бдж обществения транспорт също да мине на подчинение на държавта иможе да се създаде и превоз на стоки и сериозно да започне да се работи а не като сега да се залъгваме със глупости едни от най печелившите компании във европа са държавните транспортни компании със доста добра печалба и осигоряват доста работни места
12
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До До 9Какви червени баби, калинко? Човекът ти казва, че се смуче само от хора на държавни постове и кръговете, елипсите и каквито там искате ги наречете от фирми и хора около тях.Съд няма или удобно се накланя в "правилната" посока та и това е целта на нлана Ран-Ът."Държавата няма място в икономиката!" - обърни внимание в повечето държави чия собственост са основните железници (Жокерче: Франция, Англия, Германия).Очевидно пропагандата работи и резулта е нискочело младо поколение.
11
3
 
3
 
! Отговори
руми преди 7 години
Абсолютно е прав Пламен Димитров и да не отстъпва.
10
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Държавата има отлично място в икономиката, жалко че не го знаете това! Заради такива "експерти" като вас пропадна икономиката на България!
9
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това е печеливш сектор, затова и го приватизират. Нарочно "няма" желаещи, за до го подарят на някой за 1 лев. Тази сценка сме я гледали много пъти до сега. Държавата да си управлява сектора нормално и ще има печалби, как в цял свят сектора е печеливш и само у нас - не!
8
0
 
10
 
! Отговори
тапак преди 7 години
така, така... ще фалират най-евтиният превоз...
7
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Като не искат да го купят схемата е ясна ще го подарят за лев.Що не питате Ваньо, защо нищо не научихте от него.
6
3
 
4
 
! Отговори
Сп???нс преди 7 години
няма държава с железници ,които да са на печалба. В Швейцария умишлено не се строят магистрали и камионите се товарят на вагони , но дори така не става -няма да сме ние дето ще открием топлата вода. В Испания при един маршрут от около 250км - само в 5-6 гари има обслужване ,в останалите имаш машина за билети или си го купуваш от кондуктора - като цяло разходите са сведени до минимум и пак са на загуба , но поне влаковете са нови и чисти .
5
2
 
8
 
! Отговори
Нормално преди 7 години
За да искаш пари за нещо, то трябва да има някаква стойност.Не можеш да разсипеш железниците и да вземеш пари за тях едновременно.
4
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
закривайте бе, ако сталин беше на власт щеше да разстреля всички до един - крадци от шефове до стрелочници!
3
0
 
23
 
! Отговори
Чикън преди 7 години
Само в България ЖП линията, която свързва Европа с Азия, може да е на загуба!
2
1
 
1
 
! Отговори
323 преди 7 години
600 sa malko uvolnete vsichki nekadurnici v BDJ.Za 4 godini patuvane pochti vsqka sedmica kato student vlaka e doshul 4 puti navreme i s mesta.Tam rabotqt samo bavnorazviva6ti s zavurshen 3 klas max
1
0
 
12
 
! Отговори
ГЕРБавия преди 7 години
Отдавна никой НЕ иска да идва в държавата на мафията, в която мутри и червени мафиоти управляват и крадат !!!!!!!!!!! България загива ускорено, изсмуквана всекидневно ! Групировката ГЕРЛБ е сборен отбор на бившите групировки, подсилена от комунисти, кариеристи и милиционери.

Спонсорирани публикации