Липсата на кадри – проблемът пред превозвачите

Сивият сектор в обществените превози надхвърля 50%
26 май 2016 18:38, Екип на Bloomberg
30
Липсата на кадри – проблемът пред превозвачите
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Сивият сектор в обществените превози надхвърля 50% и с всяка година се увеличава. Дейността е регламентирана от три закона и се създава усещането, че няма режим или орган, който да изпълнява функциите и да съвместява трите вида контрол в един. Това коментира Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му преговорите на превозвачите с представители на правителството вървят успешно.

"Срещнахме разбиране от Московски, че действащата републиканска транспортна схема е крайно амортизирана. Той пое ангажимент за ремонт  след около 2 месеца". Константинов каза, че няма точни изчисления колко ще струва въвеждането на тол система за автобусните превози. "Случайно споменаваните в ефира цифри от порядъка на 10 ст. на км ще оскъпят за транспортните фирми близо 10 пъти ползването на инфраструктурата", заяви той.

"Най-сериозният проблем в бранша е липсата на подготвени кадри. Затова българските превозвачи спряха да се развиват през последните 2 години и тяхната конкурентоспособност беше нарушена", посочи Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според него в професионалните гимназии трябва да се върне обучението за водачи категория С. Той допълни, че вносът на кадри се осъществява трудно особено когато те са от трети страни, тъй като България не е член на Шенген. 

Целия разговор може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 13 и останалите. Не се заблуждавайте. Терминът "пазарна икономика" е създаден специално, за да не се употребява думата "капитализъм"- термин пълен с насилие, кръв и експлоатация. Негов баща е Джон Кенет Голбрайт- нобелов лауреат по икономика.У нас той не се издава- ясно защо.
24
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Лъжа е, че най-липсвали ТИР шофьори. Зная човек с опит и всички нужни документи- сега безработен. Той осъди пет фирми за неплащане на заплата. Фирмите искат престоя в чужбина да се смята за почивка или приспада от отпуската. Да не говорим,че не се съобразяват с нормативите за каране в Европа, но ако те хванат глобите са за твоя сметка.Колите и шофьорите са застраховани за смешни суми в Узбекистан, Таджикистан и др. държави и при катастрофа шофьора няма да получи нищо.
23
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Превозвачите да не реват, а да си подобрят услугите и да си актуализират цените.Преди 15 години качеството беше по-добро, разписанията по-удобни за пътниците и цените съответстваха на цените на горивата. Откакто ДПС сложи ръка на почти всички линии, автобусите са стари, разписанията не толкова удобни, а стюард отдавна не съм виждала в автобус.
22
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Правилно --22!СПОРЕД ТЪРСЕНЕТО -----И ПРЕДЛАГАНЕТО!!3-*** човека по 300-?......ЕТО ТИ МЕСЕЧНАТА ЗАПЛАТА , КАТО НА БЯЛ ЧОВЕК!МАСКИРАЙ ГИ , КАТО БАГАЖ /.....И НЕМА ПРОБЛЕМИ/!
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да работят бежанците бе.Они без GPS се ориентират по границите.Като метне 20 братовчеди от Афганистан в ремаркето на ТИРАи само печалби ще носят на чорбаджиите на транспортните фирми.Безплатен съвет Ви дадох
20
1
 
4
 
! Отговори
ДОБРА НОВИНА преди 7 години
"МОНОПОЛА"В ТРАНСПОРТА ---ПРОПАДА СЪС ВСЕКИ ИЗМИНАЛ ДЕН!!ТОВА Е В РЕЗУЛТАТ НА ЛИПСАТА НА "ДЪРЖАВНТИ ПАРИ" ----ЗА ФИНАНСИРАНЕ НА ГОЛЕМИТЕ ИГРАЧИ В СЕКТОРА!!ШОФЬОРИТЕ СА НАВСЯКЪДЕ В БЪЛГАРИЯ-----И НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА СЕ СПРАВИ С ТЯХ!!ТОВА Е -----ДОБРАТА ОСНОВА ЗА РАЗБИВАНЕ НА ....."МОНОПОЛА---В ТРАНСПОРТНИЯ СЕКТОР"!!!ПОВЕЧЕ ТРАНСПОРТНИ ФИРМИ ----ПО -НИСКИ ЦЕНИ НА ПРЕВОЗА!!!!
19
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
истината е,че стана много скъпо да станеш професионален шофьор много хора са готови,но няма как да извадят хиляди левове за курсове и професионална компетентност нека бизнеса да измисли начин да обучава кадри за собствена сметка а не да чака наготово
18
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аз съм на 51 години, учител в Турция, тази година смятам да се пенсионрам и мога да дойда да работя като шофьор.
17
0
 
6
 
! Отговори
Алекс преди 7 години
Ами то за това бяха затворени границите през светлия комунизъм. Да не избяга всичко кадърно и работещо зад граница и да си останат *** с бивши, настоящи и бъдещи политици сами в държавата. Хората които искат да работят могат да го правят на всякъде, останалите - оправяйте се.
16
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да обобщим с думи прости:На мутренската територия БАЛЪЦИ не останаха. Всинца хванаха на запад.Вече ще трябва да се ПЛАЩА.
15
1
 
16
 
! Отговори
Фактите преди 7 години
Аз като чета статистиката в България има над 850000 напълно свободни от всякакви грижи и тегоби кадри с трудно разбираем български, с пристрастеност към цветни и черни метали и завидна подготовка по силова електротехника. Само дето тези кадри никой не ще да ги вкара в правия път, че иначе това са си 850000 гласа ...
14
9
 
6
 
! Отговори
Чорбаджия-изедник преди 7 години
Обобщеният образ на българския работодател в очите на наемния работник е "чорбаджия-изедник", който му "пие кръвчицата" и "прави гуша" на негов гръб. Докато това не се избие завинаги от главите нито работникът ще е доволен от заплащането, нито работодателят ще е доволен от свършената работа. От фалшивото надлъгване в шопски стил: "не могат да ми платят толкова малко, колкото аз мога да не работя" прокопсия няма да има за никого.
13
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В България има кадърни хора за всяка професия , но няма работодатели , които да ги ценят. Говорят глупости по медиите за някакви огромни заплати , а то всичко е лъжа . След назначените капиталисти по морето тези на транспортните фирми са следващите , които се правят на интересни. Казваш 3000 лв. , но никой шофьор не ги е взел и не е казал , че е вярно . Така другари няма да стане .
12
2
 
23
 
! Отговори
Георги преди 7 години
Другари! СоциализЪмът си отиде! Сега има пазарна икономика. За Ваше сведение тя включва и пазар на труда. И пак за Ваше сведение пазарно правило номер 1 е : търсенето винаги е равно на предлагането, променя се само цената. Тъй като явно не го разбирате ще ви го кажа простичко. Има кадри, но не на цената която Вие плащате. Пробвайте да обявите 2000 евро заплата да видите колко много кадърни кадри ще се явят.
11
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Много младежи се лъжат по разни клипчета за професията межд. шофьор, когато обаче се сблъскат с реалноста, със самотата 2-3 месеца, с лишенията, с безсънието и напрежението, много бързо се отказват от професията хвърлили на *** 2-3 хил лева за квалификация. Някой още на 2-рата седмица се отказват и се прибират за собствена сметка. Парите са примамливи, но трудно се свиква с начина на живот
10
2
 
15
 
! Отговори
3432 преди 7 години
Марш у маалата ,кадри колкото искате има....Ако не намерите там слизайте от джиповете и яхвайте рейса...
9
3
 
2
 
! Отговори
Благоев преди 7 години
Вярно пишете момчета,ама само ние си ги четем тия коментари.
8
1
 
27
 
! Отговори
Иван Бориславов преди 7 години
Професията професионален шофьор е много отговорна и свързана с куп лишения и като такава трябва да е добре платена!Формациите освен да се хвалят,че давали 3000 и повече лв.друго не правят! Дават на 2-3 тяхно хора.Другите не взимат и половината! Затова всичко читаво бяга навън!
7
1
 
31
 
! Отговори
комунист бизнес-мен преди 7 години
Има достатъчно свободни шофьори, но капиталистите не искат да приемат факта, че вече няма прости шофьори. Такива които да не спазват регламент 561, такива които да хвърлят тахо-шайбите (кой ли в западна Европа кара на шайба) през прозореца бързайки за следващия курс в полузаспало състояние, такива на които им биват отдържани пари за преразход. Щом не искат да загърбят ганьовското и да променят политиката си, нека им седят мпс-тата по паркингите. Хем няма да са им в преразход.
6
1
 
30
 
! Отговори
ха ха преди 7 години
1000 кинта за АДР още толкова за С и още толкова за С+Е , за да те вземат с 400-500 лв начално. И да не говорим за ДАИ и КАТ дето си чакат тяхното. И след 2 години работа отиваш да подсетиш шефа , че като те нае на работа каза че започваш с толкова лв НАЧАЛНО - и ти показва вратата.

Спонсорирани публикации