Как Volkswagen си вкара автогол

Компанията разчита само на 1 доставчик за дадени части
19 авг 2016 19:34, Бойчо Попов
12
Как Volkswagen си вкара автогол
снимка: Ройтерс

 Само това липсваше. След като аферата с дизеловите автомобили успя да подкопае до голяма степен бизнеса на базирания във Волфсбург автомобилен концерн Volkswagen, сега и един сравнително малък поддоставчик успя да блокира производството на модела Golf във Волфсбург и на Passat в Емден. Така изглежда, че кризата е постоянно явление в компанията. Вместо да се погрижи за цялостната дългосрочна стратегия на концерна, сега мениджмънтът трябва да потушава пожар след пожара, пише в свой анализ Handelsblatt.

Но вина за това, че доставчикът Prevent със своите две дъщерни компании Car Trim и ES Guss успява да подчини целия концерн, носи и самата Volkswagen. След заводите във Волфсбург и Емден от временно преустановяване на производството са заплашени още три фабрики – Касел, Брауншвайг и Цвикау.   

Разбира се, при бизнес отношенията със своите доставчици всяка компания като Volkswagen трябва да внимава преди всичко за разходите. В този бранш принципът Just-in-Time е основен. Вече нито един автомобилен концерн не разполага със свои собствени големи складове. Вместо това доставчиците внимават за това компонентите им да се доставят точно тогава на производствената линия, когато производителят наистина има нужда от тях.

Редовните изисквания за намаление на цените също са стандарт за бранша. Доставчиците обикновено се задължават писмено да намаляват цените си с предварително заложени проценти от година на година. Все по-често в миналото доставчиците се оплакваха, че срещат сериозни проблеми с този ценови натиск и се надяват на разбиране от страна на производителите.

Като цяло е доста трудно дори за опитни журналисти от ресора да се ориентират в спора. Като цяло той възникна заради ескалация в спора на двете страни за бъдещ проект за развойна дейност и доставки, но и двете компании не го коментират в подробности, защото той е предмет на съдебна процедура. 

Но в сегашния спор групата Prevent използва своята доминираща позиция – тя е единствен доставчик на концерна на тапицерии за седалки и трансмисионни части. И сега усилията на компанията за екстремно свиване на разходите и повишаване на ефективността се превърнаха в автогол.

Това е и централната поука от този конфликт за целия автомобилен бранш, а и не само – никога не се доверявай само на един-единствен доставчик. Ако Volkswagen се бе ориентирал към този принцип, то нямаше да има прекъсвания на производството и принудителни по-къси смени, коментира Handelsblatt.

Още подобни новини четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
0
 
! Отговори
Мънго Джери преди 7 години
Големи автоконцерни - големи издънки!
4
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ikonomiata e maika na mizeriqta
3
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
...Доставчиците обикновено се задължават писмено да намаляват цените си с предварително заложени проценти от година на година...Ей затуй ще се произвеждат все по-големи ***, особенно от немците!!!
2
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Е разбира се, обаче никой не иска голямата Тесла на Ричард Бръздън
1
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ТУКА ПОСТОЯННО ПИШАТ КАК МАЙКРОСОФТ СИ ВКАРАЛ АВТОГОЛ, ФОЛКСВАГЕН СИ ВКАРАЛ АВТОГОЛ, ОБАЧЕ ТЕ СИ СТОЯТ ГОЛЕМИ А НА ГЕГЪЛ САПУНЕРКАТА СЕ РАЗПАДНА

Спонсорирани публикации