Това е тя! Българката, която ръководи Vodafone в Германия

Анна Димитрова е директор по дигитализацията в концерна
16 окт 2016 20:28, Бойчо Попов
23
Това е тя! Българката, която ръководи Vodafone в Германия
Снимка: Vodafone Deutschland

Тя се казва Анна Димитрова, 40-годишна, изпълнителен директор по стратегията и дигитализацията на Vodafone в Германия. Като жена Анна Димитрова не се чувства дискриминирана. Като българка обаче... Била е тийнейджърка, когато системата в народната република рухва, баща ѝ остава без работа и смело основава магазин за търговия с вино. От него Димитрова научава да е отворена към новите възможности. И днес е на върха – 20 години, след като идва да следва в Германия...

Така накратко германският вестник Handelsblatt обобщава историята на нейния успех. Вестникът обаче помества и обширен портрет на Димитрова.

На въпрос на медията дали Димитрова е изпитала трудности при старта на кариерата си в германска компания, младата дама отговаря, че това е било така само отчасти. "Никога не съм усещала предразсъдъци спрямо мен заради пола си, но имаше такива в началото заради произхода ми", пояснява тя.

През 2001 г., тогава на 24 години, Димитрова изкарва най-добрата оценка в курса по бизнес администрация в Университета в Ерланген-Нюрнберг с акценти върху маркетинга, икономическата информатика и счетоводството, след като преди това е учила в УНСС в София. "И тогава един консултант по назначаването на персонал ме попита кое е онова, което мога да правя по-добре от кандидатите германци. Това наистина ме издразни", признава тя. Защото въпросът на германския консултант предполага, че България е слабо развита страна.

"Трябва да видите например колко естествено жените в бившите социалистически страни заемат лидерски позиции, дори и като майки, и колко трудно е положението с равенството между половете в Германия. В зависимост от гледната точка обаче всеки народ и нация има нужда от наваксване и развитие“, казва Димитрова.

Впрочем младата българка заминава първоначално в чужбина, за да реализира своя бизнес мечта. По-рано в Австрия е видяла колко цветно може да е облеклото на фона на предимно сивите, кафеви и черни дрехи в родината си. И възнамерява да навлезе в модния бранш, за да вкара и предлага в България модерно облекло.

Но как е попаднала от модата в телекомуникациите? Вижте в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.

Спонсорирани публикации