С празниците идват и подаръците. Но къде са уловките?

Къщи за гости се представят за хотели, перфектният дар е с дефект...
8 дек 2016 20:09,
2
С празниците идват и подаръците. Но къде са уловките?
Снимка: Архив, Reuters

След коледно-новогодишните празници обикновено има завишение на жалбите към Комисията за защита на потребителите, тъй като тогава се разопаковат подаръците, коментира пред телевизия "Черно море" Илиян Станоев, директор на Регионалната дирекция на КЗП във Варна.

По думите му най-често оплакванията са за дефект в подаръците и за нехаресан подарък.

"Идват потребители и казват: "Ние сме чували, че в 7-дневен срок можем да върнем стоката". Това е мит. В закона никъде не е казано, че търговецът е задължен да върне стока, която е здрава, но не е харесана. Той носи отговорност, ако има дефект в стоката и е длъжен да я подмени", обясни експертът.

Станоев съветва да избираме подаръците на място, след като се запознаем в детайли със стоката. Ако изберем продукт от интернет, но той се окаже дефектен, трябва да имаме предвид, че срокът за връщането му е не 7, а 14 дни.

Експертът обърна внимание и на случаите, в които хотели и заведения мамят потребителите с категоризацията си.

"Това е, когато се рекламира дадено място за подслон – рекламират се къщи за гости с 3 звезди, като се пише "хотел с 3 звезди", а разликата е съществена. Това е подвеждане. Незнанието на потребителя не го извинява", заяви Илиян Станоев.

Той предупреждава и за некоректни практики при търговията в интернет.

"Бъдете внимателни с кого имате взаимоотношения в мрежата. Всяка фирма, която има сайт, трябва да има данни за юридическото лице, адрес, телефон и подробности. Когато контактувате с едно лице, превеждайте парите на него, не на друго. Когато плащате капаро в онлайн резервация, важно е да знаете, че превеждате средствата на лицензиран туроператор, турагент или хотел с категоризация", посъветва експертът.

Станоев коментира и зачестилата практика да се продават стоки между физически лица и уточни, че там се излиза извън обхвата на Закона за защита на потребителите.

"Нашумя и пазаруването между физически лица. Някой предлага нещо, ние го харесваме и купуваме. Сделки между физически лица не се считат за потребителски сделки. Нашата институция не може да се намеси. Споровете могат да се решат само в съда", заключи той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Как да имаш усмивка место да работи тои виси под офиса срам няма а има офис милко докога бре
1
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
При условие че в магазина всичко е на нормална цена се замислям много дали да пазарувам в нета аз отде да знам какво е единствено некоя дреболия ко е става *** друго надали магазин с гаранция две пет години е нормално