Ще се съвземе ли Boeing след двете катастрофи?

За компанията на карта са заложени почти 7 млрд. долара
Обновена: 15 мар 2019 17:38 | 15 мар 2019 17:30, Екип на Bloomberg
13
Ще се съвземе ли Boeing след двете катастрофи?
снимка: Ройтерс

Глобалното приземяване на най-популярния модел на американския авиоконцерн Boeing Co. вероятно ще генерира множество бизнес предизвикателства за въздухоплавателния гигант, който вече се бори с накърнената си репутация след катастрофата в неделя на един от своите самолети, коментира The Wall Street Journal (WSJ). Реакциите извън САЩ не закъсняха.

Съревнованието между Boeing и конкурентния Airbus за нарастващото международно търсене на самолети помогна на Boeing да стане най-големият американски износител по приходи и най-ценният компонент на индустриалния индекс Dow Jones. Boeing има повече от 100 000 служители по целия свят и верига за доставки, която обхваща планетата.

Корпорацията се ръководи с пари, генерирани от поръчки за най-популярния ѝ самолет - 737 MAX. Boeing натрупа поръчки за повече от 5 000 броя от самолета от авиокомпаниите.

Не е ясно как две катастрофи през последните пет месеца - сред повече от 370-те реактивни самолети, които са влезли в експлоатация до момента - ще се отразят на този списък с поръчки и досегашното представяне на акциите на Boeing.

Но докато авиокомпаниите и служителите в областта на авиационната безопасност по целия свят стопират по-голямата част от този флот и искат от Boeing да отговори на потенциалните проблеми с безопасността на самолета, компанията и изпълнителният ѝ директор Денис Мюленберг са изправени пред задачата да поддържат един от основните двигатели на икономиката в САЩ.

Мюленберг прекарва голяма част от изминалата сряда в основните производствени съоръжения на Boeing в района на Сиатъл, твърди източник, запознат с въпроса. Той също така е обиколил фабрика на Boeing за 737 в Рентън, Вашингтон, за да разговаря със служителите.

Засега не е ясно дали приземяването ще има последици за плана на Boeing за увеличаване на производство на 737, казва още източникът на WSJ. Заповедта на Американската авиационна служба (FAA) изглежда е оставила пространство за това асемблираните вече бройки от 737 да отлетят от малкото летище на фабриката преди евентуалната доставка. Това би облекчило ситуацията с недовършени самолети, тъй като на летището има малко място за паркирането им.

Но глобалният отказ от този тип самолети поставя поне краткосрочно предизвикателството: ограниченията вероятно да попречат на способността на Boeing да доставя самолети на клиентите си по света.

Мюленберг и други мениджъри прекарваха голяма част от деня (сряда, б. ред) в разговори с висши служители от транспортния сектор и регулатори, пояснява още вътрешният източник на WSJ. Заместниците пък са провеждали телефонни разговори с клиенти, докато напрежението постепенно набъбва.
Ремонтът на около 370-те самолета, доставени през последните две години, може да дойде скъпо. Софтуерните ъпгрейди, които Boeing разработва за 737 MAX, може да струват от 1 до 2 млн. долара за всеки самолет, прогнозират анализатори.
 
Приходи в размер на около 2 млрд. долара може да бъдат осчетоводени през следващите фискални тримесечия, вместо през текущото тримесечие, ако авиокомпаниите се въздържат от плащането на своите поръчки, казва Кай вон Румьор от Cowen&Co.

За Boeing на карта са заложени почти 7 млрд. долара. Кризата обаче може да свие сериозно сумата от конкурси и поръчки за в бъдеще, като така постави клиентите в достатъчно силна позиция, за да настояват за по-добри условия и по-кратки срокове за изпълнение.
 
"Това е неговият голям тест като главен изпълнителен директор", казва Ричард Абулафия, авиационен анализатор в Teal Group, визирайки Мюленберг. "Залогът е голям и има огромен обществен и политически натиск".
Мюленберг казва още, че Boeing подкрепя заземяването като „проактивна стъпка в името на предпазливостта“. Той отбелязва, че компанията помага на следователите и че безопасността е от съществено значение.
 
"Няма по-голям приоритет за нашата компания и за нашата индустрия", казва той в изявление, малко след като президентът Доналд Тръмп обяви заповедта на FAA

Предварителните депозити по поръчки на 737 MAX помогнаха на Boeing да повиши приходите си до над 100 млрд. долара за първи път в корпоративната си история. Това напомпа пазарната капитализация на базираната в Чикаго компания до повече от 250 млрд. долара през този месец, изчислява WSJ.

Това обаче беше, преди самолетът на Етиопските авиолинии от типа 737 MAX да се разбие минути след излитането си в неделя. Друг почти нов модел на самолета, експлоатиран от индонезийския Lion Air, се разби при (както експерти по безопасност ги определиха) сходни обстоятелства преди по-малко от пет месеца.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още по темата: Boeingсамолетикатастрофа
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 3Днес Роскосмос закараха един американец и една американка на МКС. Ама някой да съобщи в Бг.Тудей или някоя друга медия на Шиши? Някой да съобщи, че на МКС руснаците правят с 3D принтер тяхна разработка панкреас? Роскосмос вчера имаха преговори с NASA. Не вярвам да са говорили за спирането на експорта на риба минтай за САЩ. Програмата "Ангара" се движи успешно, летя "Ангара -5". А ти *** да легнеш при *** си, да се успокоиш!
11
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абсолютно съм уверен, че е имало множество сигнали, подадени от пилоти по тоя проблем!Ако направим паралел с Фолксваген - директен удар по Германия, а с това и по Европа - изключително добре планирано мероприятие от американска страна, което удари в 10ката, то сега е логично да очакваме и глоба за Боинг за всеки един 737-8 самолета в размер на стойността на самолета. Дали ще се случи? А защо няма да стане, м?
10
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 4Като оставим засега настрана нещастията с двете последни катастрофи, които възбудиха света, всяко зло е за добро. Боинг ще си преразгледа концепцията за системите за управление на иначе добрия самолет и ще ги поправи. А това, че ще загубят пари и доверие, също не е зле. Те са отговорни за програмата за хиперзвуковите ракети и нещо се изложиха. Сега имат да догонват руснаците, ще им се изпотят дзадниците! Колкото по-късно направят нещо летящо, толкова по-късно ще има Трета световна!
9
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами те и Ф16 са като бойнг, падат като круши от вятър...:-)
8
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 7"Задни задкрилки на опашката".................. Ами няма такова животно, тролчев! ЗАдкрилки на опашката няма на НИКОЙ САМОЛЕТ!!
7
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблема на това Хърчило е че не са доискусурени задните задкрилки на опашката. Те са отговорни за набиране на височина и за кацане. Към тези задкрилки има свързан сензор. Същият сензор подава информация и на автопилота когато се изключи ръчното управление. Най големият проблем на краварите е че хвърчилото им не се подава на управление и при изключен автопилот и преминаване на ръчно управление което доведе до двете катастрофи. На префалени ягоди с голема кошница не се ходи. Така казваше баба.
6
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 2Ti си авиационен инженер, нали?? Ххахах!
5
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Компания с капитализация 250 млрд не може да фалира. Всяко разклащане на котировките за тях е манна небесна. Изкупили са обратно малко акции с 12% по-евтино, след 2-3 седмици кризата ще приключи и ще са пак на печалба.
4
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Ще се съвземе ли Boeing след двете катастрофи?" ами ако си бяхте използвали и втората мозъчна клетка, щяхте да се сетите че американска компания, която е здраво субсидирана от правителството на САЩ, а освен самолети предлага и разработки/системи свързани с националната сигурност на САЩ, няма как да изпадне в дълбока криза. Ако нещата станат сериозни, американците ще окажат натиск.
3
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Ще се съвземе ли Boeing"Въпросът по скоро е ще излезе ли от кома россат?
2
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
не бих се ка4ил на никакъв 737!докато му оправят опашният стабилизатор 2 пак паднаха!и вижте му крилцето! то няма площ това крило! при екстремални слу4аи къде му е подемната сила!
1
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да помогне на ГЕРБ за f xxxx и да фалират , напук на молитвения закусвач , възпитаника на помощното училище и физкултурен член Цвъки Ушков !

Спонсорирани публикации