Компаниите губят от ел. автомобилите. Защо продължават?

Бизнесът е рискован за автомобилните гиганти
Обновена: 16 дек 2019 08:04 | 16 дек 2019 08:01, Нели Христова
54
Компаниите губят от ел. автомобилите. Защо продължават?
Снимка: Reuters
2019 г. беше трудна за производителите в автомобилната индустрия. Глобалните продажби се свиха с 5%, а някога силният китайски пазар започна да се охлажда. Печалбите на компаниите стагнират. Автономните автомобили, лъчът светлина в бранша, се нуждаят от повече финансиране и време, докато станат реалност, пише The Wall Street Journal.

Не е изненадващо, че ръководителите на автомобилни компании от Йокохама през Волфсбург до Детройт обявиха планове за съкращение на 75 хил. служители през последната година. Според ръководител в автомобилния бизнес там няма възможност за стоене на едно място – или компанията се развива, или си отхвърлен.

Промените в сектора обаче са различни. Те не се дължат на войни за пазарния дялове, петролни шокове или икономическа криза, а от вярата, че скоро ще настъпи бумът на електрическите превозни средства.

През 2019 г. електрическите превозни средства все още струват повече от тези с двигатели с вътрешно горене. На всеки 8 такива автомобила, продавани в Америка, се пада само едно електрическо или хибридно превозно средство.

Въпреки това компаниите се подготвят за ерата на електромобилите, съкращавайки служители. Производството на електромобили е по-лесно от това на конкурентите им на двигатели с вътрешно горене, изисква по-малко части, работна сила и доставчици. Ford, която предостави електрическо превозно средство миналия месец, изчислява, че 30% по-малко работни часове и 50% по-малко място във фабриките е необходимо за производството на автомобили с батерии. Ръководители в Mercedes-Benz, Audi, BMW и Nissan коментират подобни данни на публични изяви.

В интерес на истината дори най-проницателният изпълнителен директор в индустрията няма представа кога революцията на електромобилите ще настъпи. Това може да се случи през 2025 или 2050 г. Към днешна дата апетитът на клиентите за големи камиони и SUV-ове, разчитащи на евтин бензин, движи пазара.

За автомобилните мениджъри остава въпросът какво ще се случи, ако уволнят служителите, които знаят как да произвеждат това, което хората търсят, а на тяхно място остане персонал, произвеждащ автомобили, които потребителите не искат.

Това е видът проблем, пред който ръководителите на компании от всички сектори рано или късно се изправят. Никой от тях не е застрахован от смущения, но пък никой няма и кристална топка.

Такива са например петролните компании, които обмислят големи инвестиции в бизнеса с вятърна енергия. Производители на храни следят успеха на Beyond Meat Impossible Foods и прехвърлят ресурси за производството на безмесни бургери.

В сектора на търговията на дребно Walmart инвестира 16 млрд. долара за придобиването на Flipkart – най-голямата група за електронна търговия на Индия, което като цяло е нерентабилно. Тогава обаче всички аплодираха решителността на компанията за експанзия на пазар, на който пазаруването през смартфона е норма. Малко по-късно Индия рязко промени регулациите, така че те да облагодетестват местните компании.

Най-доброто време да заложите всичко на масата е когато компанията има продукт или услуга, без който хората не могат да живеят или ако конкурент ви победи. Iphone на Apple спечели купувачите, защото беше страхотен за употреба, Amazon преодоля пазарните бариери, защото направи животът по-лесен, а Model 3 на Tesla се продава добре, защото е атрактивен, добре изглеждащ и бърз.

Въпреки всичко надпреварата за електрическите автомобили се води, дори когато производителите губят пари от нея. General Motors прогнозира, че ще има 500 хил. електрически коли на пътя до 2017 г. Концернът пропусна целта си. След това дойде ред на Nissan, която не успя да продаде обещаните 1 млн. електрически коли до 2016 г.

Целият анализ четете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
2
 
31
 
! Отговори
Богдан Евгениев преди 4 години
Защо никой не казва, че след 40 години вече няма да има нефт? Нямаме време за действие! Кога ще се развият всички технологии, необходими да заместят петрола? Самолети, кораби, автомобили? Асфалт, стоки за бита?Или се чака да свършат световните запаси и да стане невиждана криза, вероятно водеща до голяма война и края на човечеството в този му вид?
49
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До К. К.Зависи от електричката. Теслите конкретно почват от пробег на 400 км. Ако се бръкнеш повече стигат до 500 и нещо. Разни там Волтове, Болтове и тн, се въртят около 300.Правиш си сметката.
48
2
 
32
 
! Отговори
К. К. преди 4 години
Некой да каже колко е пробегът на електричката, ако я подкараш със 150-160 км/ч по магистралата? Може ли да мине 200 км?
47
0
 
31
 
! Отговори
практика мислител преди 4 години
До Богдан Евгениевза да същестува зелена икономика е необходима кафява икономика
46
1
 
33
 
! Отговори
Богдан Евгениев преди 4 години
Хората със собствени къщи няма да имат никакъв проблем, в смисъл, че няма да зависят от корумпирани кметици и кметове - могат да си изкарат ел. контакти за зареждане, когато си искат. Хората в апартаменти на първи етаж на жилищни сгради също могат да си паркират под прозореца и да си зареждат.
45
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За да няма проблеми със зареждането, всеки автомобил трябва да има свое място за зареждане. Иначе ще настанат едни борби и боища. Прибираш се вечерта на паркинга батериите ти на ръба, а местата за зареждане заети. Едно зареждане трае около 4 часа. Значи спирам някъде, прибирам се и почвам да дебна кога ще се освободи мястото за зареждане. Щото колата на другия ден ще ми трябва. И когато/ако се освободи бягам докато не ме е изпреварил някой.Е не виждам кой ще е доволен от такъв сценарий.
44
0
 
32
 
! Отговори
Богдан Евгениев преди 4 години
Трябват зареждачки. Г-жа Ангела Меркел вече нареди изграждането на 1 милион зареждащи места в Германия за електромобили до 2030 г.Нашите кметове и кметици да не дремат, ами да се захващат за работа.
43
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да приемем, че електромобилите поевтинеят и станат масови. Аз не виждам физическа възможност за зареждане на тези автомобили. Колко зарядни станции трябва да има пред входа на един блок, при положение, че места за паркиране няма, а зареждането трае часове?
42
2
 
34
 
! Отговори
Богдан Евгениев преди 4 години
ДВГ е стара и вредна технология, датираща от 18 век! От далечната 1794 г., когато Робърт Стрийт патентова двигател с вътрешно горене. ДВГ няма да бъде забранен по политически причини, а по научно-технически, изследователски и екологични причини. Политиците, дори напротив, те искат да се горят петрол и въглища и планетата да се разруши, така че да няма бъдеще за човечеството. Те искат хората да са примитивни роби, които единствено служат да безскрупулните им интереси да печатат повече нефтодолари
41
1
 
35
 
! Отговори
Хм преди 4 години
дори в началото да имат някакъв по-дълъг експлоатационен период това е само заради конкуренцията с ДВГ, обаче щом ДВГ бъде забранен "политически" , като замърсяващ веднага капацитетът на батериите ще започне да пада и дори ще стане задължително да си плащаш на изкупвателни компании да ти изкупят старите батерии, защото са много по опасни за околната среда от ДВГ.
40
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Чакам да ги пуснат на 50% намаление, виж плъгин може би съм по-навит, ама и там едни цени, цени.
39
0
 
35
 
! Отговори
До 34ти преди 4 години
Така де точно за това става въпрос (ЦЕНАТА).Човекът това иска да каже. Купете си. Ако можете. Няма лошо. Ама да ме карате на сила да си купя 4 (четири) пъти по-скъп автомобил . Мноого сори.
38
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До МалкоТова на английски го зоват planned obsolescence. Доколкото съм съгласен, че за много еднодневни продукти и електроника това важи с пълна сила, не съм много сигурен, че електро автомобилите са удачен пример. Батериите на предходния модел S са предвидени да изгубят 10% КПД на 350 000 км. Доколкото това се наблюдава в статистиката, сегашните на модел 3 ги тъкмят за 500 000 км. Другото е далеч по-просто. Ел. моторите и тн. Не мисля, че ще са еднодневки.
37
0
 
33
 
! Отговори
Малко преди 4 години
история - защо днес автомобилите са развалят по-бързо отколкото преди 20 години. Защото производителите няма как непрекъснато да пробутват продукцията си, ако хората са доволни и продължават да карат старите си брички. Така че новите електромобили са един вид инвестиция в бъдещето. Компаниите ще разработят електромобили, после лобитата ще викнат срещу мръсния въздух и ще забранят ДВГ особено дизеловите, защото те са най-издръжливи. Така ще започнем да караме електромобилчета - еднодневки.
36
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До АнонименОпел Корса ?!Модел 3 вдига 100 км за 3.2 секунди,450 конски сили еквивалент, 4х4 управление, въздушно окачване,всички глезотии на нов автомобил и автопилот.Като цена си е напълно комфортно позициониран в конкурентните му категории.
35
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 29Струва ми се, че ни казваш колко по-добри са качествата на ТЕСЛА спрямо опел корса.Сравнявай ТЕСЛА с друга кола от същия ценови клас.
34
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 33Сипи си бензинец в една чаша и поднеси клечка кибрит към него. После пиши какъв е бил резултата.
33
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Нищо личноМи, електро автомобили не се купуват тук, не поради страх, че са лоши и опасни. Не се купуват поради това, че струват към 60 000 - 100 000 лева. Като средната заплата се върти около 1000 лева, това са заплатите на човек за 6-7 ГОДИНИ.Ако бяха по-евтини, или ние бяхме по-богати, повече щяха да се карат. Горепосоченото не пречи на хората да обсъждат автомобилите из форумите.Не ти разбирам логиката, ако може да се нарече такава.
32
2
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Докато не измислят батерия която да не се самозапалва и да не гърми при катастрофа никой нормално мислещ човек няма да се качи на Електрокар.
31
1
 
34
 
! Отговори
Нищо лично преди 4 години
До всички величаещи електрокарите , какво чакате още Купувайте си ги ! Никой не ви пречи . Вместо да досаждате на всички по форумите .Какво става , нещо май не ви стиска . А ?Кажете честно какво ви спира ? Не се притеснявайте !Иначе карате 20г. кошници , ама знаете да плямпате глупости !

Спонсорирани публикации