С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.

Тествахме модификацията TGI BlueMotion на хечбека
Обновена: 12 сеп 2014 16:36 | 12 сеп 2014 16:34,
24
С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.
Снимкa: Automedia.bg

Последното поколение на Volkswagen Golf продължи традициите на своите предшественици и се нареди на първо място по продажби в Европа. Не е тайна, че инженерите от компанията от Волфсбург вече работят върху следващата - осма, генерация на модела.

Едновременно с това обаче се развива и настоящото поколение на Golf, което вече се предлага и в още една нова модификация - TGI BlueMotion. Тя работи на природен газ (метан или CNG) и бензин. Имахме възможността да я тестваме и да проверим дали наистина е толкова икономична, колкото се опитват да ни убедят.

На външен вид различията между метановия Golf и стандартната версия са минимални. Новата модификация има надписи TGI и BlueMotion, разположени на решетката на радиатора и отзад. Те трябва да ви подскажат, че става дума за автомобил на метан, каквито Volkswagen от няколко години предлага.

Още преди Golf VII да се появи, компанията създаде подобна версия на седмото поколение на Passat, както и на добре познатото от такситата Caddy. Преди година излезе и метанов Up!, който направи германският миниавтомобил още по-привлекателен за търсачите на максимално ниски разходи за гориво.

Що се касае до интериора на TGI, и той е същият като при обикновената версия на модела. В първия момент дори трудно можете да разберете, че се качвате на кола, задвижвана от метан, тъй като няма превключвател, с който да преминавате от природен газ на бензин (или обратното). Разликите са в приборите пред шофьора, като под оборотомера е поставен аналогов уред, показващ нивото на метана в бутилките. Разбира се, има и такъв за количеството бензин в резервоара, като той се намира под скоростомера.

Всичко останало си е като при добре познатия Golf VII. Поставянето на бутилките за метан не се е отразило на големината на багажника, тъй като те заемат мястото на резервната гума. Такава липсва, така че трябва да внимавате, особено ако ви се налага да преминавате през лоши пътища, каквито, за съжаление, все още изобилстват по нашите географски ширини.

Разликата между този автомобил и стандартният модел на пътя няма. Хечбекът се задвижва от 1.4-литров двигател TSI, развиващ мощност от 110 к.с. Както стана дума, той работи и на природен газ, и на бензин. И отговаря на стандарта Euro 6. След запалването му той работи на бензин, но преминава на метан, без водачът изобщо да разбере кога се случва това. Решението се взима от електрониката, която сама прехвърля от едното гориво на другото.

Същото упражнение се повтаря и когато метанът в бутилките приключи и колата премине на бензин. Всъщност идеята на Volkswagen Golf TGI e да бъде екологичен (вредните емисии при този модел са 94 г/км) и икономичен, и затова CNG е приоритет. Тоест не можете да карате на бензин, докато има метан в бутилките. А той стига за пробег около 350-380 км в зависимост от скоростта, с която се придвижвате.

Мотото на тази модификация е "6 лв. на 100 км", което означава, че пътят от София до морето излиза около 20 лв. Ако метанът ви свърши някъде, където няма станция за зареждане, притесненията са напълно излишни - машината разполага със стандартен резервоар, побиращ 55 литра. Това ви гарантира, че с пълни метанови бутилки и зареден догоре бензинов резервоар автомобилът може да измине около 1300 км, което е едно доста добро постижение. Постигнатият при движение по магистрала от нас разход беше 4.1 кг метан на 100 км. След като двигателят премина на бензин, компютърът отчете 5.8 л/100 км.

Любопитното е, че при движение на метан двигателят няма никакви проблеми с поддържането на висока скорост, ускоряването и изпреварването. Тежките метанови бутилки не влияят по никакъв начин на поведението на хечбека на пътя. Когато природният газ свърши, сякаш се усеща (или поне така ни се стори на нас), че колата започва да върви повече само на бензин, но това може и да си е лично наше внушение.

Като цяло метановият Golf VII може да бъде много полезен на хората, които използват автомобила си всекидневно. Особено в градски условия, тъй като там има и повече възможности за зареждане на метан. Както и да го сметнеш 6 лв. на 100 км е далеч по-евтино от стандартната лека кола с двигател с вътрешно горене. За да постигне нещо подобно, тя трябва да харчи около 2.5 л/100 км при градски условия, което поне засега изглежда непостижимо.

Що се касае до цените на автомобила, те стартират 40 205 лв с ДДС. Вярно - доста по-скъпо от стандартния Golf VII, но пък разликите в цените на горивото бързо могат да наклонят везните в полза на метановата версия. Особено при тези, които навъртат доста километри всекидневно.

Още снимки вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
1
 
! Отговори
Сашо преди 9 години
За съжаление подобни статии са само реклама, за която са платени пари. Иначе колата не е лоша.4.1кг/100км * 1.70 лв/кг = 7 лв/100км. За такива коли в комбинирания разход трябва да се добави и 0.5-1.0 л/100км бензин.
17
0
 
8
 
! Отговори
ясен преди 9 години
След 20 години в Перник.
16
1
 
5
 
! Отговори
. преди 9 години
хубава статия и голф, но доста подвеждащи сметки на автора. до морето за 20лв. при 6лв/100. автора не казва от къде тръгва, но ако е от софия, както предполагам до варна-бургас е около 500км, т.е. 5х6лв=30лв, а не 20лв, както ни убеждава автора. след това прави сравнение на разход извънградско 6лв/100км и сравнява с каране в градски условия 2.5лтр/100км и казва, че е непостижимо - естетсвено, че не е, а и не ни информира колко е градския разход - поне 10лв/100 ще е....
15
6
 
3
 
! Отговори
qwerty преди 9 години
мойта каруца G500-2009г. на бензин зареждам в Стара Загора, че нещо не остава бензин в резервоара, но за сметка на това 200км/ч не ги признава по магистралата. замислил съм се за газова уредба ама нещо не ми се дават 2 бона, по -добре да си го карам на бензин. така и пари ще спестя. карайте си метаново-газовите автомобили и се борете за по-чиста природа. дано ви се удаде и да достигнете до нея само с предно предаване и неасвалтирани пътища.
14
3
 
3
 
! Отговори
до 8 В България преди 9 години
Метанът не е руски бе!
13
9
 
21
 
! Отговори
Танко преди 9 години
"Хечбекът се задвижва от 1.4-литров двигател TSI, развиващ мощност от 110 к.с.цените на автомобила, те стартират 40 205 лв с ДДС."Купих си Голф 4 с 1,9 тди, 100 коня, харчи 4 литра на магистралата без юркане .Купих го за 4 000 лв. Значи са ми останали 36 000 лв. за гориво и ремонти . Голфа ми е с фул екстри . А новия дори няма ел . стъкла , кожения салон е на цена 5 000 лв. , карайте си новия ГОЛФ 8 и се чудете къде ви е бил акъла да давате толкова пари .
12
4
 
26
 
! Отговори
От точка Адо точкаБ преди 9 години
Аз си карам Голф 2 на бензин и съм си доволен , от София до Варна ми даде 5,5 разход. Не мога да си позволя по нова кола. Поддържам го и съм много доволен.
11
9
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До 11:Карай си 30 гоодишния мерцедес и се кефи. Аз се мъча с новия пасат, ужас е направо, мъка голяма. Из цивилизованите страни всички са едни мазохисти, все нови коли, мъка голяма. Проблема им е, че нямат техен Бай *** да им обясни, че 30 годишната е по-добре.
10
47
 
4
 
! Отговори
баче кико преди 9 години
ПО-ДОБРЕ 30 ГОДИШНА S КЛАСА ОТКОЛКОТО НОВ ГОЛФ
9
2
 
12
 
! Отговори
до скоро карал на ме преди 9 години
И къде казваш е метанът по 1.46лв/кг?Евтино е,беше по-скоро,когато метанът струваше 1.05лв/кг.И като дойде време за ремонт на мотора......
8
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
А ако пътувате с Фиат на метан, може и по-малко да ви излезе. Пионерите в това отношение са Фиат. И по-големи седани с повече коне и без фабрични уредби стигат до морето за 20 лв. - стаията е някъв крив опит за скрита реклама в стил VAG. Нищо ново.
7
11
 
1
 
! Отговори
VW преди 9 години
При всички случаи метанът е доста изгоден, до морето наистина се стига с несравними с бензин/дизел суми, а и цената му доста падна в последната година, вече е 1.46лв, а беше около 1.80лв преди година.
6
3
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Значи към тези 20 лева като прибавим и цената от 40205 лв, получаваме реалния първи разход до морето хахах
5
3
 
40
 
! Отговори
хххх преди 9 години
Ами оправете законодателството и да черпим метан от Черно море и да действаме пък Газпром,Шел,Опек и други подобни да го духат
4
4
 
40
 
! Отговори
SS преди 9 години
40 бона за тая сапунерка...айсиктир !
3
2
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
При каква скорост гори толкова, с какво тегло , с вкл. или изкл. климатик с колко пътника. Общо взето много изписано все хвалби без реално какъвто и да било тест при реални условия. Ако е само водача вътре, това не е тест, хората не ходят сами на море и без багаж. За колко време ускорява от нула до 100 км на метан, каква е пъргавината , динамиката при изпреварване. И моя 20 годишен опел пали на бензин и прехвърля на газ без да се промени работата на двигателя и да се разбере, така че нищо ново.
2
1
 
38
 
! Отговори
един преди 9 години
Това статия ли е или платена публикация?
1
1
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ама това с празна кола или пълна с багаж, съответно само шофьора ли е бил вътре или цялото семейство? А климатика работеше ли?