Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното

Несъответствието ни ощетява със средно по 450 евро за година, сочи проучване
30 сеп 2014 20:37,
3
Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното
Разликата между официалните данни и реалността става все по-голяма. Снимка: Ройтерс

Автомобилите по пътищата на Европа отделят с около 38% повече вредни СО2 емисии от обещаното, съобщава Bloomberg, цитирайки проучване, обхващащо 2013 година. Тъй като вредните емисии са обвързани с потреблението на гориво, това несъответствие между официалните характеристики на автомобилите и реалните стойности ощетява както потребителите, така и околната среда.

По-високите вредни емисии и респективно по-високото потребление на гориво са ощетили собствениците на автомобили със средно по 450 евро през 2013 година, сочи докладът на Международния съвет за чист транспорт (ICCT).

"Има голямо разминаване между лабораторните резултати на даден автомобил и това, което той демонстрира на пътя", се казва в информацията. Причините за това са няколко - трудните за постигане цели, лошо дефинираните стандарти, както и недостатъчно ефективните технологии.

Разминаването между официалните данни за даден автомобил и реалните му показатели не е нещо ново. През 2001 година обаче разликата е била едва 8%, отново в ущърб на клиента и околната среда.

"Увеличаващото се несъответствие не само бърка в джоба на потребителя, но и усложнява до голяма степен въвеждането на по-строгите изисквания. През последните 10 години екологичните стандарти ставаха все по-строги, но както изглежда спазването им е било най-вече на хартия", твърдят експертите.

Припомняме, че от 2021 г. в Европа ще влязат в сила още по-строги стандарти. Те предвиждат продаваните от дадена компания автомобили да имат средни нива на CO2 от не повече от 95 г/км. В момента показателят е около 130 г/км.

Още за методите за измерване на разхода на гориво вижте в Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


3
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
4
 
! Отговори
Арчи Балд преди 9 години
Производителя вече е сложил турбини, намалил е кубатурата, олекотил е колкото може, но пак не влиза в нормите. Остават му две възможности - да спре производството или да лъже. Евро бърократа е хванал производителя за гушата и после се чуди, що емисиите реално са спрели да намаляват.
1
0
 
2
 
! Отговори
Изумен преди 9 години
Защо дават СО2 емисии и разход е мистерия - те са пряко вързани за даден тип гориво.Лицемерие без граници, продължаващо с години.