Porsche разработва конкурент на Tesla Model S

Електромобилът на немците ще използва шасито на Panamera
28 окт 2014 13:10, Красимир Ангелов
8
Porsche разработва конкурент на Tesla Model S
Снимка: Porsche

Компанията Porsche разработва нов модел с напълно електрически силов агрегат, който ще трябва да се конкурира със седана Tesla Model S. Това съобщава изданието Manager Magazin, което се позовава на свои източници.

Очаква се бъдещият лифтбек със средни размери на бъде построен на модернизираната модулна платформа MSB, която се използва и за настоящето поколение на хечбека Panamera (на снимката). Новият електромобил ще бъде с по-малко междуосие (при Panamera то е 2920 мм), като в конструкцията му ще бъдат използвани олекотени материали, в това число алуминий и високоякостна стомана.

Засега от Porsche държат в тайна задвижващия агрегат на електромобила. Очаква се той да разчита на мощност от около 420 к.с. Така тя ще е приблизително равна с тази на мотора P85, с който е оборудван Tesla Model S. Двигателят на Porsche ще се захранва от комплект литиево-йонни батерии, използвани на електрическа суперкола Audi R8 e-tron.

По-рано тази година шефът на Porsche Матиас Мюлер обяви, че марката планира съвсем скоро да пусне напълно електрически спортен автомобил, който да може да изминава около 400 км. само с едно зареждане.

През 2011 г. в тясно сътрудничество с Volkswagen компанията разработи 3 експериментални прототипа на базата на модела Boxter. Те разчитаха на задвижване на четирите колела и на две електромотора с обща мощност 240 к.с.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още по темата: Porscheколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
0
 
! Отговори
Български гражданин преди 9 години
до 2-риТова няма нищо общо. Държавите от ЕС използвайки разработени за целта закони, насърчават закупуването на ел автомобили само заради европейската програма за околна среда, която отпуска тези средства. Тока си е ток и е най-скъпата енергия. Сметнете си сами колко ток гълта примерно един 70 киловатов ел двигател, и после добавете това че при зареждане на батерии има и загуба на енергия. А и като се застуди малко като пуснеш отоплението в ел.колата става съвсем весела картинката.
4
0
 
1
 
! Отговори
Miro преди 9 години
1 и 4 Пълни *** ..четете малко бе хора. 1- Електрическата кола има 95%КПД + цената на батерияте е 20-30 000$ - което се изплаща като смениш 1 дюзи, турбина, съединител и 5 пъти масло. И ако 3лв Пловдив-София можеш да го сравниш с 35 които плащам сега значи не си толкова ***. 4 - Даймлер подпомогнал Тесла с няколко процента и вече те са ги направили. Нищо общо нямат в технологично отношение и всички останали са 10 години назад -смятай Nokia 3310 срещу iPhone 6. Другите лапат мухите
3
1
 
1
 
! Отговори
do 3 преди 9 години
Нали знаеш, кой е подкрепил финансово Тесла, че изобщо да съществуват на пазара днешно време. ДАЙМЛЕР!!! Точно Мерцедеса, който не искаш да купиш. Технологиите на Тесла са разработени в кооперация с Даймлер И БМВ. Същите тези технологии ги има и в немските концерни и на тяхна база създаде и БМВ i8-ата. Така че изобщо не подценявай
2
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
в близките години тесла ще доминира тесла е хубава кола лично ако имах едни излишни 80-100 хил. евро бих си я взел пред мерцедес,ауди,бмв и порше
1
11
 
1
 
! Отговори
Български гражданин преди 9 години
Ако при колите електричеството беше по-евтина алтернатива на бензина, то нямаше билета за тролея да струва колкото този на автобуса. Още повече че тролея няма и литиево йонни акумолатори а е директно закачен за тока. Хората се топлят на газ и нафта не на ток. Цялата работа при електрическите автомобили е потребителя да не вижда колко плаща за ток за колата си и си мисли че високата сметка е от хладилника и телевизора.