Напълно обновеният Peugeot 508

Със своя флагман французите афишират навлизането си в класа на луксозните автомобили
21 ное 2014 21:26,
11
Напълно обновеният Peugeot 508
Снимкa: Automedia.bg

Напълно нов модел, обновен такъв, модернизиран или дори рафиниран. Няма как човек да не се обърка кое какво означава. Особено като се има предвид, че понякога напълно новите модели представляват всъщност добре замаскирани стари автомобили, а тези, които са само обновени, са на практика коренно променени.

Днес става дума за автомобил от вторите, т.е. от тези, които не претендират, че са напълно нови. Това е Peugeot 508, който обаче е получил не само нови технологии и нови двигатели, но демонстрира и силно израстване, тъй като трябва да подчертае придвижването на френската марка към луксозния клас автомобили.

При представянето на първия 508 през 2011 година от Peugeot обявиха, че моделът е създаден по германска рецепта, тъй като ще си съперничи за клиенти с най-продаваните автомобили в този клас - германските.

Сега отново със същата цел Peugeot 508 е подложен на сериозно превъоръжаване, което трябва да поддържа актуалността му за поне още 2 години. Също като при обновяването на германските премиум модели, 508 е получил модернизиран външен вид, нови технологии, по-мощни и икономични двигатели, нова трансмисия, както и напълно нови модификации.

Промените във външния вид са по-изразителни в предната част, където виждаме за първи път новата радиаторна решетка, с която ще се отличават бъдещите модели на Peugeot. Нови са и фаровете, образувани от 3 модула от 4 светодиода всеки, към които се добавят 3 допълнителни светодиода от външната страна на фара за допълнителната функция статично осветяване на завоя. Различни са също така броните и решетката на радиатора, както и изцяло оборудваните с LED диоди стопове. Промените в дизайна на екстериора са толкова мащабни, че дори се отразяват на общата дължина на модела. Обновеният Peugeot 508 е с 38мм по-дълъг, от които 16 мм при предния надвес и 22 мм при задния надвес.

Интериорът също е различен. Арматурното табло сега включва 7-инчов сензорен екран, групиращ по интуитивен начин повечето от функциите на автомобила. Резултатът е, че централният панел сега е с по-малко бутони, докато централната конзола включва нова кутия за съхранение. Наличен е Head-Up дисплей с цветно представена информация, както и нови технологии, сред които автоматично включване на къси/дълги светлини, четиризонов автоматичен климатик, Hi-Fi система JBL, система за наблюдение на мъртвата зона, камера за движение на заден ход и др.

Различно е и пътното поведението на колата. Сега 508 се усеща по-директен и отзивчив. Окачването е подчертано неутрално, но в същото време доставя високо ниво на стабилност и почти безупречен комфорт. Вероятно прецизната возия се дължи на факта, че изпитахме новата мощна дизелова версия, при която предното окачване е оборудвано с двойни носачи, като поема отлично неравностите и държи стабилно колата на пътя.

Вероятно най-интересната новост при 508 е новият дизелов двигател. Той, както и останалата гама от нови мотори покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатът е 2,0-литров от серията BlueHDi и развива 180 к.с. Той се комбинира с нова автоматична скоростна кутия 6-степени (EAT6) и изразходва средно около 5 л/100 км. С този мотор 508 спринтира до 100 км/час за 8,5 сек. и развива максимални 230 км/час.

Резултатите от нашият тест почти припокриват данните на потребителя. Постигнатият в градски условия разход на гориво бе малко над 6 л./100 км, а този извън града - точно 5,1 л/100 км.

Новият мотор е отлично решение за онези, които търсят компромис между мощност и разход на гориво. Динамиката на новия 2,0 BlueHDi 180 е много близка до тази, която предлага върховият в гамата дизел - 2,2-литров с 200 к.с. А разходът на гориво е аналогичен с по-слабите дизели. Трансмисията също се представя добре. Тя работи адекватно, бързо и дискретно, без да натоварва шофьора. А това е именно нейната задача.

Отново по пример на германските модели, Peugeot 508 предлага богат избор от разновидности, трансмисии, бензинови и дизелови мотори. Налична е дори всъдеходна версия със задвижване към четирите колела, която може да бъде поръчана както с дизел-електрически хибриден мотор, така и с новия 2,0l BlueHDi 180.

Отвън, отвътре, както и на пътя Peugeot 508 се усеща много различен. Сега той е по-динамичен, по-удобен и модерен. Но въпреки това ние нямаме право да го определяме като нов модел. Peugeot 508 е напълно обновен, а в случая това означава много повече от преди.

Цените на Peugeot 508 в България започват от 37 479 лв. с ДДС. Изпробваната от нас версия 2,0 BlueHDi 180, разполагаща с автоматична трансмисия и опциите FULL LED фарове, камера за задно виждане и Head-Up дисплей, има цена от малко над 60 000 лв. с ДДС.

Още снимки вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.