Първият български суперавтомобил

Спортната и състезателната версии на модела на SIN Cars дебютираха
Обновена: 18 дек 2014 21:43 | 18 дек 2014 21:40,
71
Първият български суперавтомобил
Собственикът на SIN Cars Росен Даскалов позира със състезателната версия на колата. Снимка: Automedia.bg

"Нация, която може да създаде спортен автомобил, може да създаде абсолютно всичко", с този цитат започна пресконференцията за представянето на първата българска суперкола.

Всъщност автомобилите на SIN Cars, както се нарича фирмата производител, са два - спортен и състезателен. Те са изцяло български проект, но създаден с помощта на британски специалисти.

Двете возила са почти идентични, като имат тръбно шаси, карбоново тяло и V8 двигател от Chevrolet. В същото време обаче има и много разлики.

Шосейният SIN използва агрегат LS3 - 6,2-литров с мощност 450 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм. Трансмисията е 6-степенна и задвижва задните колела чрез LSD диференциал. Като опция може да бъде поставена секвенциална или Semi-автоматична кутия.

Състезателният SIN разполага с двигател LS7, имащ обем от 7,0 литра и генериращ 610 к.с. и 550 Нм. Тук трансмисията е секвенциална с 6 степени, просветът е едва 5,5 см, а настройките на окачването са изцяло състезателни.

И двете коли са вече на пазара, като се произвеждат след поръчка.

Шосейният модел се предлага срещу 60 000 британски лири (без ДДС), което го превръща в най-достъпната кола с подобни характеристики.

Състезателният вариант може да бъде нает или закупен, като тук цените се съобщават след запитване. Всеки един автомобил се създава според изискванията на клиента и се настройва спрямо неговите ръст и тегло.

По обективни причини моделите на SIN Cars се сглобяват във Великобритания - улеснени процедури, данъчни облекчения, по-добра материална база, наличие на писти за настройване на компонентите, опитни специалисти и т.н. Карбоновите компоненти и други части обаче се произвеждат в България.

Интересна е и историята за раждането на SIN Cars. Автомобилът не е типичен бизнес проект, а по-скоро сбъдната мечта, сподели при представянето човекът, който стои за проекта - Росен Даскалов.

Русенецът е страстен любител на автомобилите, състезател и бизнесмен от автомобилния бранш. Именно благодарение на любовта му към автомобилите се раждат и представените днес коли.

Преди няколко години Даскалов търси нов автомобил, с който да участва в състезания. Това обаче се оказа трудно начинание, тъй като автомобилите или не отговарят на изискванията му, или са прекалено скъпи.

Затова русенецът решава да създаде свой автомобил, все пак има богат опит с настройването и пилотирането на машини като Radical, BMW и Porsche. Разбира се, че сам човек е трудно, дори невъзможно да се справи, но за негово огромно щастие има късмета да срещне Фил Матс на Autosport Fair 2012. Споделя още тогава с него проекта си и от малкото думи, които си разменят, разбира, че мислят еднакво и че могат да рискуват заедно.

Даскалов има готов идеен проект, който вече е на доста развито ниво, а Фил Матс помага с хомологацията на шасито за състезания.

От 2012 година до днес българо-английският екип създава редица прототипи, като всеки следващ е по-добър. През 2013 година автомобилът е разглобен и създаден от нулата според препоръките на британските инженери.

Напълно новият модел стига до участие на писта "Силвърстоун", където в състезание постига 9-то място. До края на 2013 година екипът участва във всички състезания от GT CUP.

Следва още едно усъвършенстване на колата, след което тя е представена на фестивала на скоростта в Гудууд.

Тогава екипът решава да се съсредоточи върху състезателната версия. На "Донингтън парк" автомобилът стартира от последна позиция и завършва в средата на класирането. А в последното състезание постига време с 4 сек. по бавно от заводския МcLaren.

Малко след това състезателният SIN получава хомологация за участие в шампионата GT4, където се състезават автомобили като BMW, Aston Martin, Porsche.

GT4 е избран поради ред обективни причини. На първо място е цената за участие, която прави шампионатът икономически по-изгоден. Не на последно място е и регламентът, който изисква колите да имат еднакви тегло, мощност и гуми. По този начин съревнованието на пистата се свежда до възможностите на колата и пилота.

Росен Даскалов и компания са реалисти и затова не си поставят непостижими цели за участието в шампионата през 2015 година.

"Искаме да натрупаме опит и да запишем името на България в историята на GT4", заяви авторът на проекта. И уточни, че планира да произвежда по около 120 коли на година.

Даскалов разкри също така, че автор на името на колата е съпругата му. "SIN означава "грях" на английски. Проектът е моя грях пред семейството ми, тъй като изисква много време и усилия", сподели русенецът.

Още снимки и подробни технически характеристики вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
0
 
1
 
! Отговори
непукист преди 9 години
За тези които се интересуват от български автомобили биха могли да прочетат в нета за Булгаррено и Булгаралпин мисля че автомобилите не бяха лоши въпреки ,че бяха сглобени у нас.Булгаралпин се произвежда у нас от 1967г. до 1969г. на базата на Алпин А110.
49
0
 
1
 
! Отговори
непукист преди 9 години
Нямам нищо против екипа който е проектирал и направил автомобила ,но първия български спортен автомобил е проектиран от инж.Велизар Андреев през 80-те години на 20 век разбира се според тогавашните възможности и се казваше СОФИЯ.
48
0
 
5
 
! Отговори
гг преди 9 години
Е поне нещо са направили хората а не като всички критици тука който освен *** друго не произвеждат
47
0
 
3
 
! Отговори
Хм... преди 9 години
Първият български суперавтомобил-------------------------------------Мисля, че не е първият! Преди много години в частен гараж в София-град, карето ул."Св.Св.Кирил и Методий" и "Опълченске" правеха уникат/и !
46
1
 
5
 
! Отговори
JAPAN POWER преди 9 години
60000лири без ДДС?С ДДС - 72000 - 180000лв !За Това?Хора за тези пари се купува NISSAN GT-R35.Който не е запознат да се поинтересува да види за какво става въпрос.Това зеленото на снимката само като гледам с какви двигатели се предлага и мога да ви кажа, че Нисана ще го прави за смях във всяка една дисциплина.За незапознатите ще кажа още нещо.На Нисана в развитите държави му викат GODZILLA !Правете му сметката!Съжалявам ама ,,нашето" творение няма шанс.Е все пак като за първи опит е доста добре.
45
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Нация, която може да вкара този автомобил и направи серийно производство от него, без да фалира фирмата до 5-10 години може да направи всичко. Но не и единични бройки. Да не говорим, че автомобилът е създаден от британци, а не от българи. Успех на татък! И по-малко гръмки фрази и повече дела, ако иска някой да ум обръша внимание.
44
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"Нация, която може да създаде спортен автомобил, може да създаде абсолютно всичко"Хайде по-малко ПР и повече факти като този: "но създаден с помощта на британски специалисти".България няма инжинери за да създаде автомобил, още по-малко ресурси! Отделни бройки се наричат прототипи, които могат и в гаража да се сглобят от готови части. Няма какво да дърпам локуми, мисълта ми е, че са опряли до чуждестранни специалисти, защото такива няма в България. Така че този може да си спестио патриотизъма
43
4
 
6
 
! Отговори
an преди 9 години
Колата се прави в България , лъжа е че се сглобява в Англия.
42
2
 
10
 
! Отговори
Горан преди 9 години
Изглежда много добра! Браво!
41
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Няма значение къде се сглобява автомобила, човекът е направил смел ход и е осъществил мечтата си, а автомобилът му ще се конкурира с БМВ, Астън Мартин и Порше. А най-хубавото е, че се опитва да изгради име на България в сферата на автомобилостроенето и състезанията.
40
1
 
0
 
! Отговори
Сър Пичук преди 9 години
До Анонимен 51Чукни линка най-отдолу и ще видиш ТТ данните и на двете модификации. Много са прилични...
39
2
 
6
 
! Отговори
мръсен циганин преди 9 години
Първо искам да поздравя българина в цялата тази история ,най вероятно той е искал нещо от целия автомобил да се произвежда и в България,но като познавам англичаните мисля че не са ву дали шанс ,защото това са хора с големи и красиви приказки а всъщност ще го използат докато извлекът максимална печалба и после вън ,впрочем така и направиха и с България! !!
38
0
 
9
 
! Отговори
svedust преди 9 години
До ГошуЗа съжаление Гошу много си прав. В момента, който решиш да отвориш някакво производство или да се опиташ да участваш в еврофондовете (ама без да си от тези ''нашите'' фирми), почва якото дране от нашата вечно бедна (а вече и не толкова бедна, като видим заплатите в министерства и държ. агенции) държавна администрация. Накрая поисканите подкупи за разрешителни и прочие могат да надвишат 10ократно отделените средства за инвестиране, което обезмисля да правиш каквото и да е в България.
37
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Евала Даскалов! Ти си бялата лястовица в БГ бегачките. Дано успееш да наложиш марката. Не са дадени техническите характеристики, но предполагам, няма да са много по-лоши от конкурентите, но и дори да изостава значително, тепърва ще трупате опит и ще усъвършенствате автомобилите си. Пожелавам успех!
36
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
! Pagani Zonda е супер автомобил от най-висок клас но използва двигател на AMG. Много световно известни марки взимат части, готови компоненти и агрегати, след като са създадени работят добре и отговарят на изискванията им. Браво на екипа. Като малък израснал във времето на соца и аз имах проект на една Лада Самара да поставя двигател от ГАЗ 53 централно разположен с 2 турбокомпресора тъй като има голям запасен ресурс
35
8
 
2
 
! Отговори
Ястреб Великолепний преди 9 години
А при нас с апитите нищо
34
12
 
13
 
! Отговори
МладЕж преди 9 години
"Нация, която може да създаде спортен автомобил, може да създаде абсолютно всичко", с този цитат започна пресконференцията за представянето на първата българска суперкола. Браво! Къртим мивки и фаянсови плочки с гръмка българска пръцня!!
33
2
 
20
 
! Отговори
... преди 9 години
Браво, много хубава кола, поздравления и успехи на производителите.Моля се да не е достъпна за българина, иначе ще четем с 90% повече черна хроника за катастрофи. Това не е кола за келешчета въпреки че повечето се смеят че била "слаба", само 450 конски сили. Вие с ладите се пребивате по завоите а ако се качите на това не знам... не ми се мисли просто.Иначе за колата 10+
32
0
 
10
 
! Отговори
sopol преди 9 години
Sidni, AZ te vidq po CNN kak bqgashe kato gluho prase iz carevichak OT onova kafe SAS zalojnicite. Buhaha. Pozdravi na avstraliiskite mudjahidini.
31
10
 
10
 
! Отговори
от сидни австралия преди 9 години
ами щом това е от значение за теб аз съм направил доста повече от *** за зеле цифрите говорят сами за себе си. И значи трябва да припадам по някаква "каляска" дето вече прави, словенци, естонци та чак пакистанци имаха подобна.И те да не останат по назад. Като е българска защо нито един надпис не е на кирилица? Знаеш ли закона? Не са запазени марки че да са на латиница.И с какво тоя кошник е велик? Спечели F1 ли?Цгански кич от горублянски гаражни джамбазиИстинските почват с двигателя