Superb от ново измерение

Изпробвахме новото поколение на флагмана на Skoda
22 май 2015 22:20,
29
Superb от ново измерение
Снимка: Automedia.bg

Трудно ще намерите кусури на първите две поколения Skoda Superb. Те предлагат изненадващо просторен салон, добра возия, добри двигатели и примамлива цена. Е, недостатъкът е очевиден - Superb никога не е изглеждал достатъчно добре, нито пък е предлагал най-новите технологии на VW Group. Това обаче остава в миналото, тъй като пред нас е третата генерация на флагманския модел.

Напълно новият Superb определено изглежда добре, дори много добре. Не че до сега дизайнерите на чешката марка не са искали да направят своя върхов автомобил максимално привлекателен. Просто работата им е срещала спънки от факта, че колата е базирана на платформа, създадена за вече съществуващ автомобил. Новото поколение Superb продължава тази традиция и отново използва платформа на Volkswagen - тази на най-новия Passat. Архитектурата обаче е модулна - MQBb, и позволява всевъзможни изменения в размерите, а оттам и в дизайна.

Модулното шаси е развързало ръцете на чехите, позволявайки им да създадат по-динамичен автомобил, с премерени пропорции и стремителен силует. Те са оставили почти непроменена общата дължина на модела, но в същото време са увеличили разстоянието между осите с цели 80 мм. Освен това общата маса е редуцирана със 75 кг.
Skoda от ново измерение
Салонът на колата също е облагодетелстван от новата платформа. Сега пространството отзад е дори повече, а багажникът може да побере 625 литра, или с 30 л. повече от преди.

Материалите в салона са с добро качество и меки на допир, подредени в изчистен немски стил. По-високите версии, каквито бяха подготвили от компанията за международния тест драйв на модела във Флоренция, Италия, предлагат и някои доста интересни неща, заимствани от далеч по-луксозни коли. В предните врати, например, има "скрити" чадъри, а предната пасажерска седалка може да бъде командвана и от задния ред.
Skoda от ново измерение
Всички модификации, които успяхме да изпробваме, бяха оборудвани с адаптивно шаси, предлагащо няколко режима, сред които и индивидуален. Подобна система, влияеща също така на трансмисията, двигателя, чувствителността на педалите и волана, се предлага за първи път в автомобил на Skoda.
Skoda от ново измерение
Също за първи път се предлага адаптивен автопилот, който не само следва предния автомобил, но може и да завива, следейки останалите участници в движението. Сред технологиите, с които може да бъде оборудван автомобила са още система за разпознаване на знаците, система за предупреждение за сблъсък, камера за заден ход, система за автоматично паркиране и много други.

Нова и доста богата е също така гамата от мотори. Тя включва 8 турбо-двигателя - 5 бензинови и 3 дизелови, всички покриващи Евро6. И всички оборудвани стандартно със система за електронна блокировка на диференциала XDS+.
Skoda от ново измерение
По време на тестовете имахме възможност да изпробваме дизеловите модификации със 150 и 190 к.с. Особено в съчетание с трансмисия DSG, агрегатите предлагат достатъчна динамика, нисък разход и плътна тяга.

По-любопитен обаче се оказа компактният 1,4-литров бензинов двигател. Той е снабден с турбо и демонстрира изненадващо добро представяне. Мощността на мотора е 150 к.с., а въртящият момент достига 250 Нм. Двигателят въобще не се усеща муден, дори напротив. С него Superb достига 100 км/час за 8,6 сек. и развива 220 км/час. А и разходът изглежда приемлив - около 6,0 - 6,5 литра на 100 км. при нашия тест.

За тези, които не искат да правят компромис с динамиката е предвиден 2,0-литров турбо двигател, който замества предлагания V6 при старото поколение. Новият мотор развива 280 к.с. и 350 Нм, като се съчетава със система 4х4 и кутия DSG. Тук ускорението до 100 км/час става за под шест секунди - 5,8 сек, а скоростта достига 250 км/час. С този мотор автомобилът спокойно може да бъде определен като RS, въпреки че при Superb такава модификация не се предлага. Агрегатът е изключително отзивчив и буквално може да накара колата да подскочи. А в съчетание със спортния режим може да достави доста високо количество адреналин.
Skoda от ново измерение
Като цяло новият Superb оставя впечатление за по-скъп автомобил, от по-висок клас. Той е много просторен, но при управление не се усеща тежък или голям. Возията е неутрална, а воланът достатъчно отзивчив. Приятно нововъведение са множеството модерни базови и опционални технологии, сред които адаптивното шаси, благодарение на което новият Superb може да промени характера си изцяло само с натискането на бутон.

Да, Superb е станал още по-добър. Той вече не представлява орязана и достъпна версия на Passat, а пълноценен негов конкурент. Това е най-добрата Skoda досега.
Skoda от ново измерение
Колкото до цените, към момента те не са известни. По време на представянето обаче ни разкриха, че новият модел ще бъде с около 10% по-скъп от стария. Стартът на продажбите е насрочен за по-късно тази година, когато ще бъде изнесена и ценовата листа.

Още за новия Superb вижте в Automedia.bg


Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
2
 
! Отговори
до №5 ссссИдни преди 8 години
е,аз пък съм живял само в Европа и си мислех, че F-150 е ферари, а пък в щатите имали такъв камион! кво да ги правиш , ред-нек`с като тебе!
14
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Като цяло новият Superb оставя впечатление за по-скъп автомобил, от по-висок клас. Колкото до цените, към момента те не са известни. Или аз съм *** или автора на статията е ***????Как така ще оставя усещане за по скъп автомобил а цените са неизвестни?????
13
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
тоя HOLDEN е една емблема само1:1 с опелопел корса=холден барина
12
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Skoda e силен конкурент на VW, няма и да ги пуснат извън Европа, освен в Китай, където ги има от доста време. Всъщност така се появява първият възроден Суперб. В Китай има Пасат дълга база, които е за тамошните гъзета. На негова база чехите сглобяват Суперба. За който не го е пробвал: той е по-широк от BMW 7ца отзад, но по чисто маркетингови причини не се налага в Европа. Даже имаше слухове, че ще спират линията за да не яде от пазара на Пасат. Новият модел е супер, браво.
11
2
 
10
 
! Отговори
екс преди 8 години
И последно: аз самият притежавам Суперб 2 (2008), 1.8 TSI, 160 PS, DSG (7). Всички екстри за модела, включая отопляеми седалки, парк-асистент(колата паркира сама френския гараж) и т.н... и е абсолютна ракета. И за да не мислиш, че съм голословен - преди това имах А4 (2006), 1.9 TDI 150 PS, стандартен модел. Ами Суперба го бие по ВСИЧКИ показатели, а освен че е по-висок клас(А4 отговаря на Октавия), е и по-евтина!
10
2
 
9
 
! Отговори
екс преди 8 години
Пето: Суперб е преправен Ауди А6, поколение -1 (удължена Пасат-База, което е А6), и използва всички техники на Ауди/Фолксваген. Шесто: маркетинговата им стратегия е в бюджетния сегмент! Копуваш Ауди А6, но на половин цена.Седмо: Суперб 2(2008) печели приза за "Räumlichkeit"(пространство) като смачква всички, дори Мерцедес, а това си е постижение лично на чешките дизайнери.
9
2
 
15
 
! Отговори
екс преди 8 години
До Сидни-Аустралия, от Берлин-Германия,първо, ич не ни интересува кво и как караш ти. Да не си мерило нещо?! Второ от БГ-то са избягали над милион българи на запад, за нещо повече ли се мислиш, шушумиго неандерталска?!Трето, Шкода е дериват на Фолксваген и Ауди. Фолксваген и Ауди има в Австралия, нали шушумиго? Четвърто, фирмата Шкода е на 150 години, и по времето на Австроунгария (от която е била част), е печелела сума ти спортни състезания.
8
7
 
0
 
! Отговори
от Сидни Ав$$тралия преди 8 години
до 11не позна не карам Хонда хаха опитай пак. А да, имам ремарке за малка яхта, това позна поне хахаха
7
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До $мешкоаз лично си карам японска машина на 4 години и я продавам защото ми е време за нова ламя. Какви зарове те гонят. Каде са тия Чешки талиги ела ми ги покажи. Замо в Западна Европа съм виждал някой да се излъже, но на другите континенти ела да ми покажи хаха кой ще те пусне тебе тук да ми живееш тука, не си за тука верно, шкоди моди още са ти в главатпоздрави от Сидни Ав$тралия
6
8
 
5
 
! Отговори
от Сидни Ав$$тралия преди 8 години
До $мешкоаз лично си карам японска машина на 4 години и я продавам защото ми е време за нова ламя. Какви зарове те гонят. Каде са тия Чешки талиги ела ми ги покажи. Замо в Западна Европа съм виждал някой да се излъже, но на другите континенти ела да ми покажи хаха кой ще те пусне тебе тук да ми живееш тука, не си за тука верно, шкоди моди още са ти в глават
5
1
 
7
 
! Отговори
$мешко преди 8 години
Друго си е да караш 20 годишна щатска талига с плюшен зар на задния джам в Аустрелия. А Шкодето е 100% германски автомобил макар и сглобен от чешки безделници.
4
8
 
2
 
! Отговори
от Сидни Ав$$тралия преди 8 години
Ами щото са едва 2% по офицялни дани, а по неофицялни дани са поели пътя на индианците в Америка, затрили са се почти. Ти май нещо бъркаш Африка с Ав$тралия май и основно образование надушвам че нямаш, или нещо връзката с главния мозък? сигурно си ром затова леко бъркаш гоеграфиятаА я кажи ние тук с нашите 2% аборигени а то около тебе скоро 50% са само етник- елитно общество какво да си мислим за тебе пхааа хахахах аааааааа ахахахахаха ааааааааааааОпита се да блеснеш ама стана за смях нещо а?
3
12
 
6
 
! Отговори
от Сидни Ав$$тралия преди 8 години
не знам при вас как е но аз съм живял в Западна Европа и тук в Ав$тралия и не съм видял бял човек да се си купи Шкода. Всъщност тук в Ав$тралия можеш да си купиш Шкода ако поискаш но няма да видите някой да купува.А в УСА пък дори не подозират за съществуването на подобна маркаЩо ли?
2
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Хаха, ръбата е щото облите форми струват пари. Така или иначе будалите ще я купуват.
1
27
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
От Чехлия си струват само чехкините.И две-три марки бира.***.