Стагнацията в Китай удря автомобилния бранш

Експерти очакват сериозни сътресения в индустрията
28 авг 2015 18:27,
16
Стагнацията в Китай удря автомобилния бранш
Снимка: Ройтерс

Забавеният ръст на икономиката в Китай и свързаният с това спад на продажбите на нови автомобили може да доведе до огромни сътресения в световната автомобилна индустрия, предупреждават експерти, цитирани от агенция Bloomberg.

През юли тази година китайският пазар регистрира спад с около 7%, което е на път да доведе до сериозни загуби за най-големите автомобилни производители. На това мнение е известният консултант в автомобилния бранш Едуард Нидермайер. Според него свиването на продажбите в Китай е неизбежно и това ще докара проблеми за големите концерни.

Към момента в най-многолюдната държава на планета работят 23 съвместни предприятия в автомобилния отрасъл (според китайските закони чужди производители могат да развиват дейност в страната само в рамките на съвместни фирми с местни компании). През юли за първи път всички те не са работили на пълна мощност, тъй като има огромен излишък от готова продукция.

„Известното икономическо правило гласи, че един завод започва да носи загуби на собствениците си, ако неговото производство падне под 80% от възможностите си. Именно такава тенденция наблюдаваме в Китай”, аргументира се Нидермайер.

При тези условия сериозно са застрашени многомилиардните инвестиции на най-големите производители на планетата Volkswagen и General Motors, които планират до 2019 г. да произвеждат по 5 млн. автомобила в страната. В условията на рецесия обаче това е невъзможно. Още през тази година в статистиката на Volkswagen се появи графа „непродадени остатъци”, които възлизат на между 60 000 и 100 000 автомобила.

Въпреки това Нидермайер е на мнение, че автомобилният пазар в Китай ще остане най-големият в света. В момента на 1000 човека в страната се падат 106 автомобила, като само 20% от китайците към момента купуват коли на кредит. Затова и прогнозата от 35 млн. продадени ежегодно нови автомобила към 2020 г. е все още актуална.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ще има забава, Америка си тегли капиталите от комунистическата *** :)
8
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До 10Къде ги видя новите автомобили? Само в София, в провинцията още има Лади и Москвичи. А пък западните брички тип Голф 1988 година са още по зле. Сега, в София ако погледнеш "новите" - 80% са внос втора ръка, които все пак са лъснати да хващат окото, но по сервизите е пълно с такива "нови" коли.
7
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ай чИстито на всички алчни западни компании , предпочели да отворят заводи при жълтите вместо в България.... Западът направи Китай могъща икономика с трилионите инвестиции, но възхода не може да продължава вечно.. ако тези пари бяха инвестирани в Източна Европа, сега в ЕС щеше почти да няма разлика в жизнения стандарт. напълно си заслужават загубите
6
3
 
11
 
! Отговори
пенчо кефала преди 8 години
да поддържаш стара кола с 400 лв заплата е равно на камикадзе по пътя. и моята е такава,няма спирачки,няма преглед и влизам през багажника. Ама кото е ....кой иска да живее вечно?
5
5
 
4
 
! Отговори
Пфу преди 8 години
До Рали--4;Защо бре? Москвича ,ИЖ ,волгата иЖигулето по хубави ли бяха?
4
11
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Който си е позволил да се конкурира с Чичо Сам, добро не е видял
3
5
 
4
 
! Отговори
Рали преди 8 години
До Анонименти на тези таратайки коли ли им викаш
2
3
 
25
 
! Отговори
Румбо преди 8 години
До АнонименПредставяш ли си какво ще стане,ако всяко китайско семейство си купи автомобил?Тотална екологична катастрофа!
1
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тези китайци са много зле - само 1 на 10 имал кола, а в България има повече коли от хора.