Защо забраняват продажбата на коли по света?

Спирането на дизеловия Volkswagen в САЩ не е изолиран случай
2 окт 2015 16:02,
5
Защо забраняват продажбата на коли по света?
Снимки: Производителите

Прекратяването на продажбите на дизелови модели на Volkswagen първо в САЩ, а после и в други държави, съвсем не е първият подобен случай в историята. В много страни действат жестоки правила, заради които даден модел се спира.

В САЩ, Европа и Азия съществуват различни организации, тестващи автомобилите по различен метод. И със своите решения могат да повлияят на имиджа не само на определен модел, но и на цяла компания. Случва се дори да бъде забранен автомобил, който отговаря на нормите. Ето няколко подобни примера, събрани с помощта на изданието Autonews.

САЩ – Tesla
Защо забраняват автомобили по света
Продажбите на електромобили Tesla бяха забранени в няколко щата – Тексас, Аризона, Западна Вирджиния, Ню Джърси и Северна Каролина, заради прекалено иновативната маркетингова стратегия. Причината бе иск от страна на Асоциацията на автомобилните търговци в САЩ, които бяха недоволни от директната продажба на колите.

Работата е там, че Tesla продава автомобилите си през собствени шоу-румове, докато местното законодателство забранява на автомобилните производители да имат свои дилърски центрове. Това обаче не важи за всички щати и затова в Ню Йорк и Масачузетс съдът реши спора в полза на компанията производител.

Европа - Mazda RX8
Защо забраняват автомобили по света
Mazda RX8 също става жертва на екологията. През 2009 г. Европа решава да премине към стандарта Euro-5 и вредните емисии на роторния двигател на купето вече не отговарят на новите норми. Затова и японският производител е принуден да спре RX8 от продажби на Стария континент.

Това всъщност се оказва и фатално за модела, тъй като без европейския пазар неговите продажби падат. Производството е спряно през 2011 г., но се очаква по-късно тази есен Mazda да представи нова версия на модела отново с роторен мотор.

САЩ - Suzuki Samurai

Защо забраняват автомобили по света
Понякога не е нужно да забраниш един автомобили, за да го провалиш. Достатъчно е да сринеш неговия имидж. През 1988 г. американското издание на потребителите Consumer Reports обявява малкия всъдеход Suzuki Samurai за потенциално опасен, тъй като може лесно да се преобърне при заобикаляне на препятствие.

Това се оказва фатално за модела, който няколко години след това е спрян от производство. На свой ред Suzuki дава под съд Consumer Reports, като обвинява изданието в клевета и критикува методите му на изпитания на автомобила. Едва през 2004 г. двете страни постигат споразумение, но продажбите на Samurai на американския пазар така и не са възстановени.

Европа - Landwind X6

Защо забраняват автомобили по света
Репутацията на всъдехода Landwind X6 е съсипана след краш-тест, организиран от германския автомобилен клуб ADAC. Старата конструкция на модела не издържа на удар с 64 км/ч и пасажерите нямат шансове да оцелеят. При по-малка скорост автомобилът покрива изискванията, но продажбите му тръгват рязко надолу.

Всъщност Landwind X6 е един от първите модели, с които китайските производители се опитват да се настанят на пазарите в Европа. Той се появява през 2005 г. в малка серия с опростени правила за сертификация. Провалът на тестовете обаче се оказва фатален не само за него, но и за редица други китайски автомобили, които го следват.

Германия - Shuanghuan SCEO

Защо забраняват автомобили по света
Друга сериозна причина, поради която китайските производители не успяват да пробият в Европа, е тяхната страст към копирането. През 2008 г. BMW успява да наложи забрана на продажбите на всъдехода Shuanghuan SCEO заради неговата прилика с X5.

Интересното е, че в Италия не намират сходство между двете коли и забрана няма. В същото време обаче съдът в страната забранява продажбите на хечбека Great Wall Peri, който много прилича на Fiat Panda. Освен със забрана да продава модела, компанията Great Wall се сдобива и със сериозна глоба.

Израел - Chevrolet SS
Защо забраняват автомобили по света
Властите в Израел директно забраняват продажбите на спортния седан със задно предаване и двигател от суперколата Chevrolet Corvette. Причината не е екология или провал на краш-тестове, а името на модела – SS, което буди асоциации с немските военни отряди от Втората световна война.

В General Motors се опитват да обяснят, че името на модела означава Super Sport. Дори доводът на американците, че още през 60-те години на миналия век са добавяли индекс SS към спортните модификации на свои модели, не е взет под внимание и забраната остава.

Южна Корея - Corvette Stingray
Защо забраняват автомобили по света
Суперколата Corvette Stingray С7 бе забранена в Южна Корея по съвсем различна причина. Оказа се, че звукът на V8 двигателя с 466 к.с. превишава със 100 децибела местните норми. В GM решават, че не си заслужава да се правят промени, защото интересът към модела е слаб – едва 12 коли на година. А следващото поколение на суперколата така и не е представено на южнокорейския пазар.

Египет – Chevrolet
Защо забраняват автомобили по света
Против автомобилите Chevrolet през 2012 г. се обявява един от шейховете на египетските салафити. Причината е, че емблемата на марката прилича на християнски кръст. В крайна сметка шейхът издава фетва, като забранява на мюсюлманите да карат автомобили от марката. Това обаче няма кой знае какви сериозно последствия и моделите на Chevrolet продължават да се продават в Египет.

Тюркменистан - Audi, Mercedes-Benz, BMW
Защо забраняват автомобили по света
Преди време медиите в бившата Съветска република обявиха, че в страната се забранява внасянето на автомобили от марките Audi, Mercedes-Benz и BMW. Причини обаче така и не бяха разкрити, тъй като властите в страната нямат навика да дават обяснения за решенията си.

Впрочем Тюркменистан е лидер по безумните забрани на различни автомобили. В течение на няколко години управляващите забраниха колите с десен волан, после спортните модели и накрая тези с две врати. След като столицата Ашхабад бе обявена от властите за „бял град”, бяха забранени транспортните средства с черен цвят, както и тези с тонирани прозорци.

Още любопитни статии за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
1
 
0
 
! Отговори
Цветелина преди 8 години
До as Много точно казано.При това ние си плащаме за всичко.
2
0
 
16
 
! Отговори
Jean преди 8 години
Тук се изказват юнаци ,които май не са излизали от селата в които живеят. Я идете примерно във Франция за да видите как 20 годишни коли се карат с техн.преглед ОК и отворете техния сайт "Лебонкоан" да видите как коли на 19-20години вървят на техния пазар за по 300 до 1000 Е. Стига сте плюли ,че само в България имало стари коли. Същото е и в Италия и в Гелмания,където видях Мерцедеси на по 30 г.
1
9
 
3
 
! Отговори
as преди 8 години
Защо в бг разрешават да се карат дърти коли?