VW може да е инсталирал още един мамещ софтуер

Кризата в германския концерн може да се задълбочи
Обновена: 10 окт 2015 21:27 | 10 окт 2015 21:19, Бойчо Попов
40
VW може да е инсталирал още един мамещ софтуер
Снимка: архив, Reuters

Изслушването на главния изпълнителен директор на американското поделение на германския концерн Volkswagen - Volkswagen Group of America, Михаел Хорн пред американския Конгрес може да утежни още повече кризата във VW. Защото пред разследващата комисия бяха разкрити две нови проблемни области за групата, на които досега бе обръщано малко внимание, пише германският икономически всекидневник Handelsblatt.

Според американския мениджър в допълнение към вече добре познатия софтуер, който манипулира емисиите на превозното средство, има и допълнителна втора програма.

Още по темата

В речта си Хорн спомена за „спомагателно устройство за контрол на емисиите", или „Auxiliary Emissions Control Device“ (AECD). Нито Volkswagen, нито Агенцията за защита на околната среда на САЩ са пояснили дали AECD също може да се използва за измама.

Но то е толкова проблематично, че „ние оттеглихме заявленията за издаване на сертификати за емисии в САЩ, засягащи моделите Jetta, Passat, Golf и Beetle от моделната 2016 г. с дизелови двигатели“, поясни той.

AECD принципно е програма, която възприема данни за температурата, скоростта, оборотите или предавката, за да може при определени параметри напълно или частично да изключи системата за контрол на емисиите. Това е често срещан метод и позволява на автомобила да излъчва повече емисии, например в студено време или при стръмен наклон. „В момента разследваме свойствата и целта на наскоро идентифицираното устройство", каза говорител на Агенцията за защита на околната среда на САЩ.

Всичко това повдига нови подозрения и би могло да създаде нови проблеми за Volkswagen. Председателят на комисията по енергетика и търговия в Камарата на представителите на САЩ Фред Ъптън направо попита: „Ако сте били готови дори веднъж да измамите, как да сме сигурни, че не сте го правили пак?“.

Сериозно недоволство буди и планът на Volkswagen за отстраняване на проблема за съществуващите превозни средства. Според Хорн при поне 90% от превозните средства отстраняването на проблема с емисиите в САЩ ще отнеме най-малко една година. Той подчерта, че американската агенция за околната среда е обозначила засегнатите коли на VW като „безопасни и законни" коли, така че американците можело да продължат да ги шофират.

Това изказване обаче също разгневи част от конгресмените. Ян Шаковски например размаха писмо, което VW е изпращала до клиентите си. В него групата повтаря точно аргумента, който демократът от Илинойс Шаковски нарича „омаловажаване“. „В крайна сметка всеки Passat или Jetta бълва в атмосферата до 40 пъти над допустимите норми на азотен окис. Това е шокиращо", каза демократът по отношение на периода на изчакване от една година. „Не е достатъчно да молите клиентите за търпението им“.

Шаковски настоява VW да замени всички засегнати коли или да предостави на клиентите си адекватен автомобил за ползване, докато трае сервизната акция. Хорн обаче се противопоставя остро: „Планът ни е да поправим засегнатите автомобили“. Отказът му не е учудващ. Замяната на около 500 000 автомобила с нови по каталожни цени би струвала на концерна над 10 млрд. долара.

Проблеми за концерна от Волфсбург може да се зададат и от Калифорния. Ръководителят на  Борда за атмосферните ресурси на Калифорния (CARB) Мари Никълс твърди, че на VW е поставен срок до 20-и ноември, за да представи план за поправяне на всички засегнати дизелови коли. „Ако няма техническо решение, то има опасност от спиране на всички коли и допълнителни съдебни неприятности с клиентите“, казва тя пред Redaktionsnetzwerk Deutschland (RND). Освен това тя обяви, че предстоят тестове и на автомобили на други производители.  

Икономически новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още по темата: Volkswagenсофтуер
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Истината е ,че партнйорите ви са сърдити,нещо сте згазили лука за салатата!толкова ли сте слепи!тва е поръчково,*** да клатнат немците,тва ме изненада!
17
2
 
8
 
! Отговори
Пора преди 8 години
Най безвредните за околната среда коли са тези на пропан Бутан и метан - дизела замърсява поне 20 пъти повече.... Най добре е директно да бъдат забранени всички печки..
16
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Няма никакви протежета,никакви атаки. Фолксваген признаха за измамата и обещаха да поправят колите.
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Додж не са продавали коли с този дизел в Америка.А само извън американския пазар.
14
3
 
10
 
! Отговори
Маниака преди 8 години
Време е сега Европа да извади кирливите ризи на Американците.Ама как да стане, като само протежета има по високите етажи в Европа.
13
5
 
11
 
! Отговори
Маниак преди 8 години
Додж ползва VW дизелов двигател , 2лт.И няма филтър за саждите (diesel particulate filter).Kак така, Додж минава изпитанията, а VW-не ??Форд ползва дизелите на Пежо, и има DPFСправки:wikipedia
12
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Фолксваген си признаха вината,че са мамили. Германската,а не американската прокуратура вчера или онзи ден влезе в офисите им и им конфискува компютри и документация за скандала. По-скоро американците ги разкриха,докато Европа лобираше за тях с протекции.
11
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А защо фолксваген си признаха вината?!
10
2
 
9
 
! Отговори
Маниак преди 8 години
Текат преговорите за ТТПИ, ето един силен удар под кръста и Меркел вече пита "къде да подпиша" ?
9
4
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
САЩ - най-големият индустриален замърсител на въздуха! Що не си регулират индустрията да бълва по-малко отрови? Крадеца вика дръжте крадеца
8
6
 
35
 
! Отговори
Ммм преди 8 години
СAЩ водят хибриднa воинa с европa трябвa им слaбa и послушнa a не незaвисимa и силнa.зaтовa имa прaблем vw зaтовa имa и бежaнци
7
2
 
15
 
! Отговори
до русофоб преди 8 години
Има Лада Нива 1.9Д
6
2
 
31
 
! Отговори
11 преди 8 години
До непукистМного си прав! А загрижеността им за чистотата на атмосферния въздух е точно толкова искрена, колкото за демокрацията и ценностите на страните, в които подпалиха войни.
5
5
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ДОКАТО НЕ Я СРИНАТ ТАЯ КОМПАНИЯ НЯМА ДА МИРЯСАТ!!!!
4
9
 
9
 
! Отговори
Чекист преди 8 години
Това е лъжа. Западняците са само честни хора, а в немският език даже няма дума "мамещ". Путин е платил тази статия. :)))
3
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да не мислите, че рекетирането от страна на правителството спрямо бизнеса е измислено от нас. Всяка немска фирма може да бъде скъсана от проверки и съсипана. Още повече в САЩ, където се съдят за щяло и нещяло.
2
7
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Гафа стана след като Меркел заяви, че САЩ трябва да сподели отговорността на европейския съюз за бежанците. Да внимава какво приказва следващия път.
1
3
 
39
 
! Отговори
непукист преди 8 години
Като оставим на страна хитринките които vw са използвали някак си странно ми звучи тази загриженост на краварите за качеството на въздуха имайки пред вид факта ,че те заедно с Китай са отговорни за една трета от световните емисии на парникови газове . Доколкото си спомням за протокола от Киото който краварите формално подписаха още не са го ратифицирали така ,че каква всъщност е тази загриженост.