Четири големи града отсякоха: Край на дизелите

До 2025 година това става факт в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина
58
Четири големи града отсякоха: Край на дизелите
Снимка: Reuters

Четири от най-големите градове в света планират да забранят дизеловите автомобили до 2025 година, като идеята е да се подобри качеството на въздуха там, съобщава AutoMedia.bg. Кметовете на Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина заявиха, че обмислят забраната на дизелови автомобили и бусове, като срещу това ще предложат отстъпки за алтернативни форми на транспорт и ще промотират ходенето и колоезденето.

Кметовете на четирите града заявиха общата си позиция на срещата на кметовете на големите градове, която се организира на всеки две години и сега се провежда в Мексико Сити. В последните години използването на дизелови машини в градски условия събира все повече критици заради пораженията, които нанасят тези двигатели върху чистотата на въздуха. Според Световната здравна организация (СЗО) около 3 милиона човека умират на година заради замърсения въздух, който дишат.

А и разкритията покрай глобалния скандал с Volkswagen – "Дизелгейт", при който стана ясно, че дизеловите мотори на концерна са оборудвани със софтуер, който заблуждава тестовата апаратура за нивата на вредните емисии, също помогнаха на еколозите. В Щатите беше установено, че реалните нива на вредните емисии, отделяни от дизелите на Volkswagen са до 40 пъти по-високи от тези, които моторите са показали на тестовете.

Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по две линии – чрез отделянето на твърди частици и азотни окиси. Ако твърдите частици достигнат до човешките дробове, те бързо предизвикват сърдечносъдови проблеми и смърт. Предполага се, че в близко бъдеще ще последват все повече забрани на дизеловите двигатели, което ще се отрази и на производствената гама на автомобилните производители.

По ирония на съдбата, преди години правителствата в много страни усърдно препоръчваха продажбите на дизелови автомобили, тъй като се смяташе, че те отделят по-малко въглероден двуокис. Тук обаче много важна роля изиграха автомобилните производители, които на практика заблудиха обществото за нивата на вредните емисии, отделяни от дизеловите мотори.

Масовото настъпление на електромобилите и бързото развитие на технологиите за тях, както и на мрежите от зарядни станции може да изпрати много по-бързо от очакваното дизеловите мотори в историята.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
2
 
7
 
! Отговори
Щирлиц преди 7 години
Всеобщите лудост и простотия се разрастват..В понеделник очаквам за пръв път стоката да пристигне с..еко-електро-безшумен ТИР,половината ремарке ще е заето от... акумулаторите му.
46
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 2025 Атина не може да си изчисти миризмата от п*кня.
45
8
 
2
 
! Отговори
Един Българин преди 7 години
До бургазлияКарам дизел на 14 години, но японски. Харчи все още по-малко от спецификацията. Успявам да го сваля под 4 извънградско и то с катализатор, който не е пипан. Градското е на час в задръстване и няма смисъл да се споменава. Това, че се набиваш с пари за бензин си е твой проблем. Ако решиш да си екологичен и евтин сложи газ.Колкото до чистите въглеводороди те не са проблем.Азотните оксиди са проблем, но това важи и за серните, а тях дори на газ ги има.Електромобилите са бъдещето,но...
44
8
 
6
 
! Отговори
бургазлия преди 7 години
До Един българинПо-тъпо изказване няма.Всички знаят как лъжат за разхода производителите,отделно ги хванаха да лъжат и за вредните емисии.Така че това че си си купил дизел си е твой проблем.Масово българина обича да се хвали как си е купил дизел на 150к реални и как му гори 5 в града.Пфу.
43
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аз си карам Ланд крузера и не ми пука за мижитурките икономисти един пьт живея на този свят и не икономисвам за глупости
42
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ДЕ били
41
1
 
10
 
! Отговори
До 49 преди 7 години
Да беше взел за пример автомобили от времето на Втората световна война. Моя дизел гори 5-6 литра на 100 км и е по Евро 5 с работещ катализатор. Сравнявай го сега с твоята бензинова трошка на 100 години, а не обратното, както правиш.
40
2
 
11
 
! Отговори
До 44 saki преди 7 години
Аз ти предлагам модифициран вариант - слагаме те на комина на ТЕЦ-а, който произвежда тока за твоите хибриди и електрически автомобили и гледаме колко време ще издържиш. Нали се сещаш, че тока за тях се произвежда, а производството му замърсява даже повече отколкото ДВГ, които измества.
39
6
 
3
 
! Отговори
до 47 преди 7 години
15 на 100 бензин може да ти гори С класа от 98ма година и пак ще по-екологична от дизеловия еквивалент, която ще гори 12 дизел да речем.
38
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
печките вървят към забрана или вдигане на данъците им, за това по-добре не си купувайте дизеляк защото после няма да можете да го продадете. Аз лично бих си взел форд фокус екобууст
37
2
 
8
 
! Отговори
До 45 преди 7 години
Не бе, по-екологични са бензиновите, които горят по 15 л на 100 км, а не дизеловите, с 5 литра на 100 км. Нали това казваш ....
36
3
 
12
 
! Отговори
До Собственик преди 7 години
И аз съм собственик на дизелов автомобил, к/о е по стандарта Евро 5. Гори ми даже по-малко, отколкото пише в спецификацията. Така че разхода на гориво зависи от много неща, примерно от шофьора .....
35
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тука някой май си мислят, че дизеловия двигател като гори по-малко в литри е по екологичен...
34
10
 
7
 
! Отговори
saki преди 7 години
Направете експеримент, в 5 гаража , запалете по един автомобил на бензин, на дизел, пропан, метан и електрически и сложете по един човек вътре. Който най бързо гушне букета ,значи е влязъл при най отровната кола.
33
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да произвеждат по голяма бройка електро и хибридни автомобили и да са на човешки цени ако мислят за природата а не за пеликанските си гуши! Когато това направят само тогава ще може да се каже че наистина някой мисли за бъдещите поколения. А сега произвеждат скъпи хибриди и ел. автомобили които си ги купуват само баровците. Е какъв е ефекта от цалата работо като 99 % карат коли с ДВГ ами ефекта е мижи да те лажем!!
32
5
 
6
 
! Отговори
Собственик преди 7 години
До Един българинОт близо 3 години съм с това Пежо и няма нещо общо със сервизната спецификация за разхода !!! на около 48 000 км. съм и градско в София /подчертавам - в град София/ е около 9-9,400 лт. дизел на 100 км .
31
9
 
7
 
! Отговори
анонимен преди 7 години
и в бьлгария да ги забранят
30
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
За Париж съм сигурен, че няма как да стане, защото г-жа президент Ле Пен няма да позволи.
29
3
 
8
 
! Отговори
iliev преди 7 години
Аз ли замърсявам въздуха като карам автомобил на газ или стаарите чавдари и сетри дизеляци на по 30 години. *** за нови джипове за по 200бона за НСО има пари, но за хората за градския транспорт нови рейсове няма. Ако има качествени прегледи 95 процента от градския транспорт и държавните рейсове отпада.
28
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Добре, значи няма да се местя в тези градове щом от сега са толкова мръсни.