Стане ли сделката, Peugeot подменя модели на Opel

Следващата Corsa ще ползва архитектурата на Peugeot 2008
24 фев 2017 12:00, Красимир Ангелов
17
Стане ли сделката, Peugeot подменя модели на Opel
Снимка: Колела

Ако сделката за Opel стане факт, френската група PSA планира светкавично да препроектира основните модели на германците със свои собствени инженерни технологии. Източници от Peugeot-Citroen потвърдиха това пред Reuters.

Така например следващото поколение на суперминито Corsa трябва да ползва същата архитектура като Peugeot 208 и Citroen C3. Срокът за промяната не е никак дълъг - след две години настъпва времето за обновяване на Corsa.

Според запознати главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес е представил този план пред борда на компанията в сряда. Целта е да се намалят драстично развойните и производствените разходи. Той е посочил и целта на обединената компания за близкото бъдеще - да започне да продава над 5 милиона автомобила годишно. През 2016 PSA и Opel/Vauxhall пласираха общо 4.3 милиона.

PSA и GM вече се опитаха веднъж да разработват съвместно малките си модели покрай т.нар. "стратегически алианс", представен през 2012. Но тогава преговорите не потръгнаха и в крайна сметка компаниите в момента имат само три съвместни проекта вместо обсъжданите близо 40.

Според технологичния шеф на PSA Жил Льо Борнье съвместната Corsa тогава е пропаднала, защото от GM предпочели да потърсят начин за орязване на разходите чрез собствена архитектура, споделяна с Chevrolet. 

"Сега ще е глупаво да пропуснем още един цикъл", казва Льо Борнье, цитиран от AN Europe.

Преди няколко дни PSA представи резултатите от още една година на старателно оптимизиране на разходите - оперативната печалба на компанията за 2016 година се повиши с още 18% на фона на рекордната 2015, а маржът е вече 6%, най-високият показател в историята на Peugeot.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още по темата: PeugeotOpel
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
0
 
! Отговори
Факт преди 7 години
До ФактБрат ми има Астра с Z14XEP (верига) купена нова,сега на 130К.Ами разпределителния вал е по-износен от моя!Какво е вътре-не се знае.Иначе върви добре,щото е с къси скорости и постоянно в обороти.Мисълта ми е,че не си струва парите за това,което предлага-скъпо обслужване,скъпи масла(иначе зле).Старите 8V бяха перфектни-евтини,здрави и икономични,а старите 16V вървяха като луди.Лично на мен би прилегнала една Зафира с 1.8 или 2.0 моно,ама няма как,забранено е поставяне на по-стар двигател.
13
1
 
1
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Имам Екотек X16XEL(прословутия маслояд),който по километраж е на 230К(колко е наистина той си знае).Като сменя маслото(3.5л) с остатъка до 4 изкарвам 8К км,т.е. не гори много масло.Компресия 13.Обаче не ме кефи тая кола-до 2000об/мин-няма никой,между 2 и 3000 върви като моноинжекция и чак след 3000 се отпушва вървежа(и горенето,хи-хи).Моя кум има същия двигател(сложен на Вектра) купена нова от БГ на истински 360К.По купе и ходова част-дребни работи,ама двигателя-развалина.
12
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
И аз да питам какво му е на Екотек двигателя? Имаме две вектри на по близо 300 000км,но купени с пълна сервизна история на истински км под 150 000. И двете нямат никакви грижи нито с двигател нито пък с окачване! Хората плюещи по Екотек най-вероятно карат коли по над 500к км, продадени на по 120к с върнати километражи.Не си правете изводи от издуханите коли,които се продават по автокъщите масово.Това важи не само за Опел!
11
4
 
10
 
! Отговори
само ремонти преди 7 години
френски коли особено новите са абсолютни ***,наблъскани са с много електроника,която е супер калпава,а като метални компоненти е останал само двигателя,всичко останало е пластмаса.
10
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 8Дачия нищо не могат да предложат.Виж, Рено-Нисан могат и да предложат.
9
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Жалко за Opel. Най-хубавите и надеждни коли на приемлива цена за българските пътища.
8
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
и аз за Дачия чух.
7
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Нещо сте изостанали. Вечра чишеше, че Дачия предложили повече за Опел.
6
1
 
4
 
! Отговори
Не 2008, а 208... преди 7 години
"Следващата Corsa ще ползва архитектурата на Peugeot 2008" ??? Или 208??? Кой ви пише статиите за коли?
5
14
 
5
 
! Отговори
"Уъфче преди 7 години
Аз мога да кажа само добри думи за пежо особено за малките, по-добре возят от немски коли и не се развалят. Претенцията "немска" кола за такива въшки, само носи негативи.
4
2
 
21
 
! Отговори
Nick преди 7 години
До ФактКакво му е на ЕкоТек-а? 2010 г. когато избирахме малка градска кола за съпругата ми, се спряхме на Corsa 1.0 Купихме я чисто нова от София Ауто. В момента е на 71 хил. справя се чудесно, не сме имали грижи. В семейството имаме и Cruze с 1.6 ЕкоТек, 2011 г. Също купуван нов, до момента се държи изненадващо добре, без ремонти. Аз лично карам VW, но, честно казано, за следващ автмобил не бих имал нищо против една Инсигния.
3
26
 
3
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Опел умря с излизането на Екотека!Другото беше някаква агония.Бог да го прости,дето се вика!Иначе бяха сравнително надеждни коли,подходящи за българските пътища,с евтина поддръжка.
2
6
 
9
 
! Отговори
смЕх преди 7 години
Е нЕма що от трън та на глог!
1
10
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
понеже *** всичките си модели сега търсят немски фирми да осират, жалко за Опел, дгенерал мотърс се справяше що-годе добре с тях.