ЕС готви задължителни квоти за електромобили

Целта е по-бързо отказване от двигателите с вътрешно горене
53
ЕС готви задължителни квоти за електромобили
Снимка: Reuters

Задължителни квоти за производство и продажба на електромобили и транспортни средства с ниски нива на вредни емисии най-вероятно ще влязат в сила от 2025 г. Те ще засегнат всички производители, предлагащи автомобили в Европа, съобщава изданието Handesblatt, което се позовава на свои източници в Европейската комисия.

Към момента подобно мярка все още се обсъжда в Брюксел, но се очаква да бъде приета рано или късно. Предложението е на ЕК, а целта е ясна – ускоряване на процеса по спиране на производството на транспортни средства с двигатели с вътрешно горене и преминаването към електромобили.

По информация на изданието, идеята за въвеждане на задължителните квоти ще бъде представена в края на годината. Тя ще стане част от нов пакет мерки за "развитието на мобилност, щадяща климата", които ЕК има намерение да предложи за одобряване.

Освен квоти да производителите, в пакета мерки ще бъдат включени и още по-сериозни норми за вредните емисии, изхвърляни от автомобилите. Идеята обаче засега среща сериозна съпротива от страна на представителите на отрасъла в Германия.

"Ние считаме, че въвеждането на подобни принципи е огромна грешка, тъй като производството на електромобили зависи от огромен брой фактори. Сред тях има и такива, на които автомобилните концерни не могат да повлияят по никакъв начин", коментираха от асоциацията на автомобилните производители в Германия.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Айдаааааааааа и електромобили със задължителни квоти,и мигранти,и.................нещо много ви станаха задълженията в съюза!!Кой ще извърти далаверата и кой ще спечели от нея!!!Някои вече по високите етажи в Брюксел вече им е дадена предплата от печалбата за последващо лобиране и прекарване на задължителните квоти!!
31
2
 
5
 
! Отговори
Брат Спартак преди 6 години
До Анонимен 29Щом няма значение кое е добро и кое - лошо, а има значение само мнението на сляпата тълпа - не очаквай развитие или подобрение в стандарта на живот.
30
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ИстинатаДокажи твърдението си. Покажи изследвания, които не да поръчани от производители на автомобили с двг и компании/държави, разчитащи на продажба на течни горива, за да се издържат. Но като доказваш написаното от теб, не копи/пействай готови съчинения от нета, които нямат никаква научна стойност.
29
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Брат СпартакНяма значение въпроса е принципен мнозинството трябва да решава за най-важните въпроси . Те швейцарците са много глупави значи там редовно си правят референдуми.
28
7
 
7
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Истината е, че производството и използването на ел. коли замърсява повече от това на колите с ДВГ. Истина е и че няма да се върнем към волските впрягове и конските каруци, както всъщност искат тези, които искат забрани на колите с ДВГ.
27
3
 
5
 
! Отговори
Брат Спартак преди 6 години
До 24 - ето ти един тест, да видиш, че мнението на мнозинството в 90% от случаите е грешното. Пуска се референдум, чийто резултат е задължаващ: "Искате ли намаляване на данъците с 80%?". Какво ще отговори множеството и какви ще са резултатите от отговора му? Ще се замисли ли за последствията или импулсивно ще гласува с 90% "ДА"?
26
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименХич не ме интересува Платон или имаме демокрация или не това е няма средно положение.
25
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Питай Платон, дали е открил хора, подходящи за демокрация...
24
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Брат СпартакНали затова уж сме демокрация важно е мнението на мнозинството, а не на елита в противен случай значи не сме демокрация.
23
4
 
7
 
! Отговори
Брат Спартак преди 6 години
До 19Като заговорихме за маси и столове: "Понятието "цивилизация" включва ясни правила, дисциплина, преход от инстинктивното към рационалното, предвиждане на бъдещето, висока степен на културата - все условия, абсолютно недостъпни за тълпите, оставени самите на себе си. Психологията на тълпите показва колко слабо е въздействието на законите и институциите върху тяхната импулсивна природа и доколко тълпите са неспособни да имат някакви мнения извън внушените им." - 1895г.
22
4
 
7
 
! Отговори
Дедо Арч преди 6 години
Много просто може да наложите ел. бричките - определете таван за ДВГ 50 к.с., а не разни дебелаци да карат като разпрани с 200+ к.с.
21
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ФактНе става въпрос за забрана за купуване на коли или за оскъпяване на притежанието им.Просто трябва да се даде възможност на хората,за които автомобилът е само средство за придвижване и нищо повече да имат алтернатива.Съгласен съм, но никой не ги спира да търсят алтернативи.
20
2
 
4
 
! Отговори
Факт преди 6 години
До АнонименНе става въпрос за забрана за купуване на коли или за оскъпяване на притежанието им.Просто трябва да се даде възможност на хората,за които автомобилът е само средство за придвижване и нищо повече да имат алтернатива.А едно такова драстично намаляване на броя на колите би имало огромен екологичен ефект.Просто трябва да се научим да живеем по-икономично,ако искаме да оцелеем.Впрочем икономия не значи лишение,а намаляване на излишните разходи!
19
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Брат СпартакГледай масите да не ви насочат вас където трябва накрая. Типично робско мислене имаш.
18
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ФактЧакай малко сега не си ти човека, който ще ми казва дали ще мога да си купя кола или не. Капиш?
17
4
 
8
 
! Отговори
Брат Спартак преди 6 години
До Анонимен 15Точно заради мислене, като твоето, се налагат такива решения, като тези квоти. Защото масите мислят точно като теб - "аз имам права, нямам задължения, не ме интересува нищо, освен мен самия". Затова множеството има нужда от малко насочване и някое-друго побутване с тоягата, иначе ще си кара така още 100 века.
16
3
 
6
 
! Отговори
Факт преди 6 години
До Анонимендо 11Нещо за обществен транспорт,коли под наем и други такива да си чувал?Поевтиняването и подобряването на тея услуги ще направи притежаването на личен автомобил излишно.Нужно ли е да се поддържа кола,след като през 90% от времето стои неподвижна и безполезна?
15
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 14Карай си каквото искаш стига да не ме задължаваш мен.
14
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И как ще стане пазарно обосновано, ако всеки предпочита да си кара смрадливите, пушещи кочини и не се интересува от замърсяване, кпд и развитие?
13
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Когато стане пазарно обосновано т.е. по евтино и практично хората сами ще минат на електромобили всичко друго е каране на сила някой да си купи нещо. Тесла пък работят на загуба, но понеже правителството на САЩ налива милиарди субсидии не е фалирала.