Соцлегенда на 4 колела на 45 години: ВАЗ-2103

Това е най-престижният модел на компанията АвтоВАЗ
Обновена: 11 сеп 2017 15:17 | 11 сеп 2017 11:07, Боряна Павлова
50
Соцлегенда на 4 колела на 45 години: ВАЗ-2103
Снимка: АвтоВАЗ

През септември руската компания АвтоВАЗ и всички поклонници на класическите автомобили с марката Lada празнуват юбилей – навършват се 45 години от излизането на модела ВАЗ-2103.

Седанът се произвежда от 1972 до 1984 г., като от конвейра слизат около 1,3 млн. автомобили.

По случай събитието АвтоВАЗ покани собственици на "тройката", чиито машини са в добро състояние. Те преминаха през завода, както и през изпитателното трасе край него, след което си организираха обща фотосесия.

Трябва да се припомни, че седанът ВАЗ-2103 е третият и последен модел, който се произвежда в рамките на споразумението с италианския автомобилен концерн Fiat от началото на 70-те години на миналия век.

Това е и най-престижният модел на АвтоВАЗ, като за интериора и екстериора са използвани хромирани елементи, а салонът е в два цвята.

Моделът ВАЗ-2103 е достъпен в две модификации, а двигателите са няколко с обем 1,2, 1,3 и 1,5 литра. "Тройката" се продава и зад граница, включително и в държави с обратно движение.

Още новини за коли четете в Automedia.bg


50
Още по темата: ВАЗАвтоВАЗВАЗ-2103ВАЗ 2103
Още от Свят
Белгия сгащи българин, превозвал мигранти от Ирак
Напиши коментар Коментари
49
0
 
0
 
! Отговори
Харашо преди 1 седмица
На снимката: Поточна линия с шофьор! Единия шофира, а другия поставя страничното огледало.Номерът е хранат с тел,нюанс на цвета "Оградно зелено".Много хубав автомобил, дайте два!
48
6
 
1
 
! Отговори
сминдух енд чесън преди 1 седмица
Не търсете кой модел е това, тайна е ,която и в завода никой не знае
47
0
 
7
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 седмица
До До 44 гого

Не си хаби нервите да обясняваш на развален грамофон,няма смисъл.
46
9
 
27
 
! Отговори
До 44 гого преди 1 седмица
Разликата е, че руснаците направиха 800 подобрения на фиатът, за да направят ладата пригодна за руските природни условия. Затова ладата можеше да я караш навсякъде и по всяко време, докато западните коли се караха при хубаво време и по хубав път. Разбира се някакви не особено умни, сравняват ладата по модел от 1964 година с кола модел от 2014 година и правят, потресаващият извод, че светът не стои на едно място.
45
11
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Руската инженерна мисъл ...В цялата си хубост :)))
44
4
 
24
 
! Отговори
гого преди 1 седмица
и каква е разликата във возията и вървежа на Голф еденичка и таз лада, за онез години. Даже Ладата вози в пъти по добре.
43
5
 
14
 
! Отговори
:):) преди 1 седмица
абе какъв директор бе, един свинар на село две волги имаше, гледа свини продава на родопа и си купува колици. Хайде стига митове за соца.
42
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Имах познати с волги - обикновени хора. Нещо бъркаш.
41
19
 
9
 
! Отговори
шматка преди 1 седмица
За какви Волги сте чакали като те не се продаваха в Мототехника.Такава кола (нова) можеше да си купиш само ако си директор на завод с 4000+ души работници или партиен секретар на някой окръг.Чакали били
40
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Пак добре, че Ладата не я направиха като Фиат-ът, с който колата стана достъпна за всеки италианец през 50-те и 60-те години и който Фиат имаше дървена каросерия. Дървена, ама италианците още тогава разбраха, че колата не е лукс, а необходимост, а някои наши псевдоеколози, още не могат да го разберат.
39
13
 
15
 
! Отговори
До 35 преди 1 седмица
Освен за Лада (Жигула), за другите коли не се чакаше. Например, за Застава, Трабант, Вартбург, Шкода, ЗАЗ - ако си улучил коя кола е следващата доставка, я взимаш веднага с пристигането й. За Москвич не помня, може би там се е чакало до втората или третата доставка, но едва ли повече. Не помня и за Волгите дали се чакаше, но мисля, че също се чакаше малко. То и сега ако искаш сам да си избереш каква да е колата, а не от наличните на склад, чакаш и то повече, отколкото за Москвич и Волга.
38
10
 
21
 
! Отговори
**** преди 1 седмица
Сега да си вземе човек една нова лада,колко западни таралясника ще зарови,а и подръжката и е евтина,почти без пари.
37
7
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Имам един познат, който 40 години си караше Жигулата купена в началото на 70-те. Много здрава кола. После, когато си купи западна кола, само въздишаше по старта Жигула, защото не можеше да товари новата, както товареше Жигулата.
36
8
 
26
 
! Отговори
Помнещ преди 1 седмица
Возил съм се на различни коли преди 1989-та, например на VOLVO, Форд Таунус, Полски Фиат (малкия и голямия), Жигула, Лада, Москвич, Трабант, Вартбург, Волга, Шкода, ... не помня кои още. Нямаше някаква разлика дали си в Volvo или в Лада. С моя Вартбург на магистралата съм изпреварвал Мерцедеси, т.е. 120 км/час не му бяха проблем. Разбира се двутактовата кола си е двутактова. Общото е, че си бяха нормални коли за онова време, но някои ги сравняват със съвременните коли и правят глyпaви изводи.
35
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Помнещ

чакаше се и за москвич. дядо ми е чакал няколко години, не мога да кажа колко точно.
също за волга, лада и жигули, за другите незнам колко. мисля че и за фиат се чакаше дълго, но не съм сигурен. баща ми имаше волга, купи я на старо за 8 хиляди лева, и дори за това е чакал една година, да му сменят документите. колата ни беше платена, но стоеше в гаража. помня как ходихме често с приятели (бил съм 7-8 клас), стояхме вътре и мечтахме да излезем и да се возим в нея. говоря за 81-82 год.
34
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Тази лада на фотото е призводство след 80-та година. Най стари са жигулитата които бяха копирани от италианският фиат.
33
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Амчи... то фалира соц-автопроизводството, само че 90те год. По-умните държави (Чехия, Словакия, Полша, Унгария), а по-късно и Румъния -сега са сред лидерите в Европа. Авто-ВАЗ скоро и те се предадоха на Рено-Нисан, а Москвич спря мнооого отдавна -поради липса на търсене даже в Русия. За нас е сантиментален спомена, но на Запад фалити и израствания стават постоянно, нали и ние сме Запад вече -УЖ!
32
0
 
12
 
! Отговори
Помнещ преди 1 седмица
Цената
Цената на жигулата беше 6100 лева, при средна заплата 200 до 270 лева и 2% лихва по кредитите. Аз си купих Вартбург, който беше най-скъпия - цели 7600 лева, но го купих месец и половина след като направих вноска за Лада, та трябваше да поизчакам повече, докато си прехвърля вноската.
31
7
 
15
 
! Отговори
Помнещ преди 1 седмица
Чакането
Чакаше се само за Лада, а за останалите се чакаше до следващата партида, която можеше да пристигне както утре, т.е. чакаш 1 ден, така и след месец-два. Сега имам познат, който му се наложи да чака около година и половина за избраната нова кола, т.е. ако сега искаш да си купиш кола с определени от теб характеристики, чакаш много, ако има готови на склад, купуваш без да чакаш, но с каквито характеристики ти ги е избрал дилъра, защото "това се търсело", което е лъжа разбира се, но няма как
30
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 14
Моделът се правеше по напълно законно купена ЛИЦЕНЗИЯ от FIAT. FIAT-124 беше автомобил на годината и изборът беше много правилен! Всичко, писано за крадене, копиране и прочие простотии е нагла лъжа с определена цел, а не от незнание! Хора с психика на крадци и преписвачи!
"Победата" беше подарък от Форд. За "Варшавата" поляците казваха: "Старая бладь с новий зад".