Соцлегенда на 4 колела на 45 години: ВАЗ-2103

Това е най-престижният модел на компанията АвтоВАЗ
Обновена: 11 сеп 2017 15:17 | 11 сеп 2017 11:07,
50
Соцлегенда на 4 колела на 45 години: ВАЗ-2103
Снимка: АвтоВАЗ

През септември руската компания АвтоВАЗ и всички поклонници на класическите автомобили с марката Lada празнуват юбилей – навършват се 45 години от излизането на модела ВАЗ-2103.

Седанът се произвежда от 1972 до 1984 г., като от конвейра слизат около 1,3 млн. автомобили.

По случай събитието АвтоВАЗ покани собственици на "тройката", чиито машини са в добро състояние. Те преминаха през завода, както и през изпитателното трасе край него, след което си организираха обща фотосесия.

Трябва да се припомни, че седанът ВАЗ-2103 е третият и последен модел, който се произвежда в рамките на споразумението с италианския автомобилен концерн Fiat от началото на 70-те години на миналия век.

Това е и най-престижният модел на АвтоВАЗ, като за интериора и екстериора са използвани хромирани елементи, а салонът е в два цвята.

Моделът ВАЗ-2103 е достъпен в две модификации, а двигателите са няколко с обем 1,2, 1,3 и 1,5 литра. "Тройката" се продава и зад граница, включително и в държави с обратно движение.

Още новини за коли четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още по темата: ВАЗАвтоВАЗВАЗ-2103ВАЗ 2103
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
12
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не мога да нарека нито една "най-добра".Колите от соца бяха катафалки.Руските бяха копия на американски с крадени немски части. Чайка, волга, москвич, това са копирани продукти. *** не можеха да измислят нищо стойностно и използваха чужди идеи. Щатите предлагаха над 500 модела, а бившите соц държави всички общо под 50. Автоиндустрията печелеше единствено заради забраната за продажби на западни коли в соца. Ако бяха пуснали западните, автопроизводството щеше да фалира за една година.
27
2
 
9
 
! Отговори
:) преди 6 години
Най-добрата беше Шкода Рапид 136 купе! Наричаха я "Примамка за мадами"
26
1
 
6
 
! Отговори
шматка преди 6 години
До 24И те бяха една стока мани.Горяха по 12-13л немож го нахрани:).Не са били по широки от Лада тъй като са конструирани върху същото купе на Фиат.Стъклата им бяха взаимозаменяеми
25
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най добрата беше Полонез, чичото караше такава, и по морето събираше погледите на полякините
24
16
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Според мен най-добрата кола, която тогава можеш да си купиш беше големият полски Фият. Защото първо не беше руски ***, второ беше наистина най-широка от всички там лади, москвичи и пр., и трето вдигаше доста. Мисля, че 160 км/ч си ги поддържаше.
23
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За лада мой роднина от село - нормален работник, чака десет години, а в същото време партийните газарчета, директорчета и актриси получаваха волги след седмица.
22
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нашта жигула 2101 навремето я натиснах максимално на лек наклон на Цариградско да видя колко ще вдигне - 130км/ч! Имах чувството при цялото дрънчене, че се движа с 500 :)
21
11
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Чакаш 8 години за да стоиш цял ден под нея защото тече или непали пущината.
20
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В махалата имахме едно BMW, всички мечтаехме да имаме BMW. Не помня вече какъе модел беше, някакъв много стар, но по времето на соца нямаше западни коли. На един пък дядо му имаше Mercedes от ония старите фашистките. Няма такава кола. Беше в движение.
19
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 14Направи справка.
18
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Чакаше се 8 г. за кола. Като се плащаха 1500 лв. и за номер предварително, та чкаш 8 г. за да ти излезе номера. Тези 1500 лв. разбира се нито лихви им се даваха, нито нищо. Все едно да сложиш някъде 1500 лв. и да си седят. И накрая със сто зора ти излиза номера и купуваш кола. Някъде 8000 лв. струваха.При минимална пенсия 35 лв. и средна заплата 200 лв. Хората пестяха много, но все пак токът и наемите бяха малки. За ток плащахме някъде по 20 лв. и за наем толкова.За храна отиваха 100 лв. минимум
17
6
 
9
 
! Отговори
до 8 преди 6 години
И за какво са ти много модели ? Сега като има та голям келепир.Само яко резервни части и обслужване да има.
16
10
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
за един такъв таралясник баща ми чака 4 години, а някои чакаха и по 10.
15
1
 
24
 
! Отговори
спомени преди 6 години
Имахме такава бяла 1600, за времето си беше много добра кола.
14
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 3Модела не е направен с помощта на ФИАТ.Модела е копие на ФИАТ.Има разлика!
13
0
 
12
 
! Отговори
:):) преди 6 години
до 7те в СССР всичките са Жигулки, Лада е това което изнасяха, а обикновената копейка както и казват руснаците не е 3 ката с по луксозно купе и 75 коня мотор. Копейката винаги е била с 60 коня 1200 куб мотор. Е МВР варианта в Бг бяха след 74 та с 75 к мотор.Иначе дванайстаците москвичи не се стигаха. Гледай филма Диамантената ръка и там са и 2103 и Мч412 :)
12
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Детската ми мечта беше като порасна да имам лада седмица. Събуждат носталгия тези коли.
11
11
 
5
 
! Отговори
Деян преди 6 години
Совершенство ненада менить!
10
4
 
10
 
! Отговори
До номер 3 преди 6 години
Така е , но пък тръгнат ли някъде с танка няма връщане назад !!!
9
0
 
4
 
! Отговори
шматка преди 6 години
До 7Прав си но вече се казваше ЛадаВАЗ 2101 и 2103 си бяха Фиат