Нищо не е вечно: Кога е време за раздяла с колата?

Автомобилът сам подсказва дали моментът за раздяла с него е настъпил
10 окт 2017 19:20, Красимир Ангелов
31
Нищо не е вечно: Кога е време за раздяла с колата?
Снимка: Reuters

Колкото и да обичаме колата си, колкото и да се грижим за нея, рано или късно идва времето, в което старият автомобил трябва да бъде продаден и съответно заменен с нов. Много е важно до този момент машината да не е изисквала повишени разходи по поддръжката и съответно да е съхранила прилична стойност.

Кога обаче настъпва този момент и какво трябва да направим, за да не го изпуснем?

Основните причини за раздяла с даден автомобил са две – когато разходите по него станат повече от нормалните или когато той вече не изпълнява предназначението си. Затова някои собственици предпочитат да не гледат техническото състояние, а обявяват колата си за продажба щом наближи края на гаранцията, посочена от автопроизводителя. В подобен подход има логика, но от него печелят най-вече производителите. Тяхната цел е колкото се може повече хора да си купуват нови коли, без значение че старите все още са в отлично техническо състояние.

Ако превозното средство е купено като ново, оптималният момент за неговата продажба може да бъде съобразен с пробега му. Повечето съвременни автомобили имат гаранционен пробег от 100 000 км, като той се изминава средно за около 7 години. Това обаче не кореспондира с времето за гаранция, което в повечето случаи е около 5 години. Сметката покозва, че за това време – 60 месеца, колата е изминала около 70 000 км. Именно тогава собственикът би трябвало да започне да обмисля продажбата, стига до този момент машината да не му е създавала проблеми.

Техническите неизправностти са друг факт, с който трябва да се съобразява човек при продажбата на колата си. Дори най-малките ремонти дразнят и вадят излишни пари от джоба на собственика, да не говорим за по-сериозните. Така че един от косвените признаци за предстояща раздяла с автомобила е именно предстоящ ремонт на основен и скъп агрегат или система. В подобен случай, особено ако човек е купил колата си на старо, има редица сигнали, които му подсказват, че е време за промяна. Един от тях е увеличението на разхода на гориво.

Възможни са, разбира се, и междинни вариати от рода на излизане от строя на един или друг датчик на системата за управление на двигателя. Не става дума за изгоряла лампичка на контролното табло. Изобщо, ако колата започне да изисква ремонти, значи е дошъл моментът тя да бъде обявена за продажба.

Друга "сигнална лампа" за собственика е появята на ръжда по каросерията, дори тя да е съвсем малко. Ръждата ще става все повече и повече и това е необратим процес, ако не бъде извършен ремонт. А той, както вече стана дума, струва пари.

Още новини за автомобили четете в AutoMedia.bg


31
Още от Коли
След 25 г.: Изкуствен интелект измества шофьорите?
Напиши коментар Коментари
30
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Имах същата като на снимката. Като я продадох се радвах повече отколкото когато я купих.
29
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Бе що му слагате минуси на номер 22 бе?
Той ви говори за чужбина, не за България!
28
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Ако колата ви е Москвич - никога!
27
0
 
30
 
! Отговори
Бирено мече преди 6 дни
Моята количка (:*) е на почти 17г. и нямам абсолютно никакво намерение да я сменям !!!! Няма и как да я сменя, нямам желание да тегля заеми (това е единствения начин да я сменя) :)
26
1
 
54
 
! Отговори
Толерастия преди 6 дни
Поредната статия за пълнеж на вестника. Какви изтичания на гаранции, какви пет лева?! Автопарка по нашите пътища е 80% над 20годишен. В Боколандия КОЙ кара нова кола? Шепа Софиенци, шепа олигарси и за другите кочана на царевицата, ама без зърното....Българиоооо.....
25
1
 
42
 
! Отговори
Умник до 12 преди 1 седмица
Хаха почти уцели, на 35 съм и в момента карам втората си кола. Първата беше над 30-годишна, като я бракувах, сегашната ми кола е над 20. И двете си вършат/шеха перфектно работата.
24
5
 
8
 
! Отговори
madmax преди 1 седмица
koi ia pisa taz statia ,4e ne razbrah, ama si nema poniatie ot koli de!!!
23
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Та моята е на 90 000 км ,а е гаражна на 15 г,изглежда като на 5,купена е нова от Бг
22
28
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Глупости,синът ми кара в чужбина кола на лизинг до 40 000 км и после я сменя с нова лизингова
21
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Моята я шитнах когато се скапа турбото- 1000€ за ремонт реших че ми е много, късмет беше че се скапа ноември и поне бях си избил годишния данък , прегледа и смяната на маслото
20
2
 
63
 
! Отговори
Бай Иван преди 1 седмица
Ще сменяш колата на пет години ,щото и изтекла гаранцията ама друг път ! Даже и в белия свят ти карат до около 250 -300 000 и чак тогава ги продават на някой нашенец да им се радва ! Друг е въпроса ,че е превъртяна до 140 000 и ние си мислим ,че малко ги карат и често сменят !
19
0
 
12
 
! Отговори
АНОНИМЕН преди 1 седмица
До 17 БЛАГОДАРЯ !!!
18
3
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Автомобила е консуматив, създаден да ти служи, а не ти на него. Но само Българите и ромите им е закодирано, че "Коня" им е живота.И дават мло и драго за куп ламарина или месо (конско)
17
0
 
41
 
! Отговори
До долния преди 1 седмица
И ти и Форд Сиера -та - живи и здрави бъдете :)
16
2
 
63
 
! Отговори
АНОНИМЕН преди 1 седмица
Имам 28 год FORD SIERRA 1.8 на около 300 000 км. бензин и газ - карбуратор. Не я давам за друга, щото много лесно пали, до 1 сек, 9.3/100 газ. Вози като лодка, благодарение на чупещите полуоски. Дано ме изкара до моя край след 70-та годишнина .!
15
36
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Аз ги лийзвам през фирмата, сменям ги почти всяка година, харесва ми да тествам нови модели, миризмата на новата кожа в салона. Лийзвам горната бизнес класа - БМВ 5, Ауди 6, мерджанка E класа веднъж взех и S клас за 6 месеца, не е лоша колата, но ми се видя доста скъпо, нямам толкова пари.
14
0
 
48
 
! Отговори
Шофиор преди 1 седмица
Имаше едни лепенки в Германия през 90-те които гласяха - Докато техническият преглед ни раздели!
13
8
 
18
 
! Отговори
hm преди 1 седмица
Досега откакто мога поне това да си позволявам си купувам 4-5-6 годишни коли и ги карам по 2 години като през това време само гуми, масло и в най лошия случай спирачките. Но карам японски. Ако са немски мисля че трябва да са 3-4 годишни за да няма ядове. И най добрия вариант е да я имаш 3 години ама след втората ми писва и я сменям.
12
5
 
28
 
! Отговори
До умника 6 преди 1 седмица
Така както си го написал излиза че си 70-80 годишен щом ги караш по десетина години и ги сменяш.Другият вариант е да си го правил веднъж,щото като гледамне си на повече от 30.Така ли е наборе?
11
27
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Аз си сменям колите на 3 години - взимам на оперативен лизинг нова от представител - връщам я след 3 г. и взимам следващия модел и така. На всеки 3 г. по 15 хил. лв някъде идва за нова кола среден клас. А за тия 3 г. им правя по 100 хил. км почти.