Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите

Дизеловата икономика ще свърши след 2050, смята Йонко Мермерски
17 окт 2018 18:00, Красимир Ангелов
125
Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите
Снимка: Reuters

Eлектромобилите ни се представят като чисто, тихо и елегантно решение на проблема със замърсяването, но всъщност на този етап те замърсяват три пъти повече от двигателите с вътрешно горене, заяви Йонко Мермерски, доктор по по органична химия от американския университет Джорджтаун, пред Bloomberg TV Bulgaria.

За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона, подчертава д-р Мермерски. По думите му това е еквивалентът един среден седан с четири врати да пропътува 150 000 - 200 000 километра.

Това най-после започна да се посочва от шведското министерство на транспорта, посочи Йонко Мермерски и определи атаките към двигателите с вътрешно горене като "политически шум".

По думите му голямата пречка пред развитието на електромобила е литиево-йонната батерия - макар да е най-съвършената технология към момента, тя не е достатъчно ефективна. Докато тя бъде заменена, най-добрият преходен избор остават т. нар. плъг-ин хибриди - с електромотор и двигател с вътрешно горене.

Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат, смята още експертът.

"Двигателите с вътрешно горене, без значение дизелови или бензинови, са под страхотна атака, защото автомобилите с такива двигатели постоянно биват наблюдавани под лупа, защото те са в лицето на хората", смята експертът.

При темпа, с който се увеличава човечеството, това е неизбежно, твърди Мермерски. "Американското ведомство за околна среда показва в отчетите си, че при много тежко субсидиране, при пълна подкрепа, при тотална липса на проблеми с инфраструктурата няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година", допълва той.

Цялото интервю с д-р Йонко Мермерски можете да видите тук.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


125
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
106
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По-големи глупости скоро не бях чел. Все едно слушам Тиквата по телевизията да ръси тъпотии с авторитетен тон. Как пък ги пресметна 17 000 литра гориво за производство на една батерия!?!
105
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Без да съм имал за цел, цъках каналите и се заслушах. Мисля, че беше доста обективен и явно навътре в нещата. Каза че е химик и правят някакви добавки за горива. Не знам колко хора ще разберат обаче цялостната картина на нещата в по-глобален вид както я разглажда той. Обикновено спорът е за и против ел/ ДВГ, нещо като Левски/ЦСКА в миналото. Гледайте записа и тогава коментирайте
104
1
 
2
 
! Отговори
Българин преди 5 години
До Жоро 109!Т.е. твърдиш, че ел колите винаги изминават километрите споменати от производителя, изобщо не им пада капацитета с времето, нямат нужда от подмяна на бат на вс 5-7 години и през зимата не харчат повече???А пресметна ли тока с който се зареждат, че докато се произведе и транспортира по далекопроводите, колко енергия се хаби, за да може да заредиш "чистата" напр. тесла??? Ел колите също имат трансмисия, охладителна система за батериите, климатик, серво, спирачна система и др.!
103
6
 
7
 
! Отговори
Жоро преди 5 години
Сметката е грешна. ДВГ ще отдели толкова но само на теория. Емисиите на CO2 посочени от производителя са такива, само ако успееш да докараш съответия посочен разход - демек 80-90км/ч извънградско. Реално, колата отделя много повече от това което са написали в завода, щото се кара и в града. Освен това е много по-сложна от към механизми, с много повече компоненти, които също изискват енергия при производство. Съответно във времето се произвеждат много повече резервни части и консумативи...
102
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тоя Мермерски не беше ли шаманът, който налива вода в резервоара, сипва едно прахче и ООО чудо - ладата върви на вода :)))
101
1
 
9
 
! Отговори
до 105 преди 5 години
Ами с ел. колите ще се промени едно - с времето колите няма да стават по-евтини както е в момента. Сега купуваш евтино някоя кола на 10 год., пълниш горивото и караш още 10год. Самите коли имат голям ресурс, но батериите - не.Ако купиш евтина ел.кола, то батерията ще е пред свършване - т.е. трябва нов батерия за много пари или някоя с неизвестен оставащ ресурс за по-малко. Предимство обаче ще бъде, че самите коли ще са в по-добро техн. състояние, тъй като няма какво толкова да им се износва.
100
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До 82, 83Живели са добре умните и можещите ... сега добре живеят крадливите и бездарните ...
99
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 104 Бате, немаме всички по две коли ...
98
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И мойте 5 стотинки:1. Хибридите не са решение - там имаш всичко, което имат И ДВГ-колите И ел.колите + допълнителна синхронизация м/у 2-та свята, но за да се смести всичко в колата, получаваш орязани ДВГ, батерия и т.н.2. Това, че АГУ не замърсяват е мит. Отделя се както NOx, така и СО2, поне 80%, колкото и при ДВГ.За мен правилното решение е - или една малка ел. кола за в града и до работа + още една с ДВГ за извънградско- или една голяма ел. кола и 100+KW суперчарджъри по магистралите.
97
0
 
3
 
! Отговори
Българин преди 5 години
Това е ясно отдавна. Но общата картина показва, че стадият на развитие е начален, т.е. преходен. Няма място за безпокойство. Батерията, като съхранител на голямо количество енергия, е бъдещето на човечеството.
96
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво смятате че прави един ТЕЦ ако няма товар (3 сутринта) - гаси пещите и спира?НЕ - по изгодно му е 3 часа да работи и в 6 да поеме натоварване отколкото да намалят, спират и каквото и да е друго.Ако тези липси на натоварване могат да се обират за зареждане на електромобилите, то от екологична гледна точка дори ТЕЦ-а ще ни дойде на нула замърсяване в автомобила.Като цяло факторите са хиляди, но никой истински експерт не сяда да ги изложи. Остават такива като нас да си разсъждаваме.
95
1
 
7
 
! Отговори
Boto преди 5 години
Такава статия се появява на всеки 2 месеца само Експерта е с различно име.Само, че във всички статии липсва едно важно сравнение според мен а именно, колко ресурс се използва за производството за стандартните автомобили и за производството а горивото. Нито едното като отвориш гаража е там нито па горивото тече от чешмата.
94
5
 
7
 
! Отговори
niki преди 5 години
Такива небивалици отдавна не бяк чел???!?Защо на такива им се дава трибуна изобщо да ги четат другите хора?!?!?!?!
93
3
 
9
 
! Отговори
Кривондел преди 5 години
Скоро очаквайте новата книга "Лечебното гладуване на турбодизелов мотор лекува двигателя"., Автор - кланът Мермерски.
92
4
 
5
 
! Отговори
Бож. преди 5 години
Изказването на Мермерски също е политически шум- според него щом дадено гориво може да те освободи от руска зависимост,значи е вредно! Това показва и първоизточникът на тази "информация"- руснаците първо са платили на някой швед да я напише,после са уведомили своите хора какво е написал,за да могат да го цитират.
91
1
 
10
 
! Отговори
До 82, 83 преди 5 години
Да се чуди човек при тези ниски цени и високи заплати в Царство България, за които пишеш, защо хората са живеели в такава мизерия и глад тогава - в кирпичени колиби, без ток и вода, мръсни, неграмотни, болни.. или си пропуснал да споменеш, че тава са годишни заплати, а такива длъжности са били малко. Айде стига *** *** пропаганда.
90
5
 
9
 
! Отговори
Спайдърмен преди 5 години
Тоя Мермерски е експерт колкото аз съм Батман. Най-обикновен мошеник, търсещ внимание по медиите, за да рекламира "вълшебната" си добавка за гориво. Пълен ***.
89
8
 
16
 
! Отговори
Мани Бегай преди 5 години
Дааа, най-после един човек да обясни как стоят нещата найстина и сега всички *** електрофанатици ще искат да му скачат на веждите, че е казал истината. Докато не се изобрети батерия с размерите и теглото на един обикновен акумолатор, но със заряд еквивалентен на 200 литра бензин и цена достъпна за абсолютно всеки без да се налага да си продава бъбрек, електромобилите си остават безсмислени играчки за богаташи и екофанатици.
88
12
 
8
 
! Отговори
Тоз капут преди 5 години
Може да е експерт по садене и производство мушмули да речем. От производство на коли хабер си няма *** !
87
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аман от такива експерти лобисти.