Може ли хечбекът да е предпочитан пред кросоувъра? Ето 10 причини

Основните си остават цената на автомобила и разходите по него
21 окт 2018 12:40, Красимир Ангелов
59
Може ли хечбекът да е предпочитан пред кросоувъра? Ето 10 причини
Снимка: AutoMedia.bg

Няма да е пресилено като заявим, че определено днес кросоувърите са на мода сред колите. От това печелят най-вече производителите, тъй като продават този тип автомобили с много добра печалба. Предимствата на тези машини в ежедневния живот не са чак толкова много, като в редица случаи обикновеният хечбек е да предпочитане. Искате доказателства? AutoMedia.bg ви представя 10 такива причини:

Цена

Най-сериозният аргумент в случая. При еднакви условия, кросоувърът е много по-скъп от хечбек, построен на същата платформа. Доказателство за това е ценовата листа на всяка компания, която предлага такива автомобили.

Ускорение

Кросоувърът във всички случаи е по-тежък от хечбек от същия клас, така че логично притежава по-лоши динамични качества. Съответно – хечбекът ускорява по-бързо.

Разход на гориво

Тук също основна роля играе много по-малкото теглото на хечбека, който печели срещу по-тежкия кросоувър. Добавете и аеродинамиката и напълно логично, по-лекият и по-залепен за земята хечбек печели и от този показател.

Удоволствие от шофирането

Колкото по-нисък е центърът на тежестта, толкова една кола има по-добра управляемост. Освен това, хечбекът се накланя много по-малко в завои, отколкото кросоувъра.

Безопасност

Тук отново трябва да припомним по-ниския център на тежестта на хечбека. Съответно той е по-устойчив в завоите или при маневриране с по-висока скорост.

Всекидневни разходи

Дори едно обикновено измиване в автомивка при кросоувъра струва повече. И обратното – собственикът на хечбека минава по най-ниската тарифа.

Плавност на движението

Тук хечбекът отново печели, тъй като колелата му са по-малки от тези на кросоувъра. Шасито на по-тежкия автомобил усеща по-силно неравностите на пътя.

Зимни гуми

Комплект зимни гуми за хечбек струва много по-малко, отколкото тези на кросоувъра. Причината отново е в размера – колкото по-голям е той, толкова гумата е по-скъпа.

Шумоизолация

Тук отново трябва да се обърне внимане на аеродинамиката. Ясно е, че автомобил с нисък силует и по-малка площ на челно съпротивление, какъвто е хечбекът, предлага по-добро изолиране на шума. Това важи особено за движение с по-висока скорост.

Превоз на товари

По правило, хечбекът и кросоувърът от един клас са на една платформа и не се различават по вътрешен обем. Ако все пак има разлика, тя е минимална. Височината на багажника на хечбека е по-ниска и така товаренето е по-удобно, а превозът – по-лесен.

Още подобни съвети четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още по темата: кросоувърХечбек
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
0
 
2
 
! Отговори
Shark преди 5 години
Може ли хечбекът да е предпочитан пред кросоувъра? Може да е, ама може и да не е. И това не мисля че е ваша работа. Ако си търсите с какво да си пълните сайта, това вече е друг въпрос. Ама да ми давате акъл какво да карам....айде моля ви се
53
1
 
9
 
! Отговори
redordead преди 5 години
това за ускорението при светофарите, според мен важи по-скоро за колите с автоматична скоростна кутия, които тъгват много по-бързо и наистина и без да я настъпваш, обиконвено, когато си ускорил до 50, без кик даун, обикнвено си по-напред от другите коли. Казвам го от опит с Аутбек 3.0, не натискам, не се надреварвам, ползвам го да си возя семейството.
52
0
 
7
 
! Отговори
Мката преди 5 години
Аеее, я оставете хората да карат, каквото си искат и спрете, да бъдете малки сидшиви нещастничета.
51
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много лъжи за тези предимства на хечбека. Цените се изравниха, написаното важеше преди 20 години. Разходът на гориво се изравни. Удоволствието от шофирането с хечбек е далеч по-малко. Ускорението с хечбек е по-слабо. В случая какво разбират сравнение от един и същи клас?! Това са различни коли и само някои модели на хечбек са мощни като кросовърите или по-мощни, но съответно са доста по-скъпи и с по-голям разход на гориво. Обикновено кросовърите са по-мощни от хечбеците, но не много повече.
50
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хечбекът е удобна кола, но не може да се мери с кросовъра.
49
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хечбеците в България са на средна възраст 26-27 години, а кросовърите 9-10 години. Това обяснява предимствата и недостатъците им.
48
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От малък карам каруца после жигула .Фен съм на Биг Брадър и искам да карам джип като на Мара отварачката и другите дами.
47
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За българските пътища най-подходящ е голям джип, но това не е по джоба на хората, затова малкия джип е следващият избор. Все повече хора го разбират и затова все повече са малките джипове по пътищата на България.
46
6
 
3
 
! Отговори
Пет преди 5 години
До 42 дето пише...до пет..Човече...карай си в София и околностите...катерене по Селата наоколо! Аз съм си от Град и си карам в Град много по хубав и чист от ...София! Един тип...не е в България! Пъпа на Европа! Имам 24 светофара от мен до края на града!Та аз ли Нямам опит с каране на Ампел?
45
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хечбекът в България е кола за тези дето си купуват хечбек на над 20 години, нов внос от автоморгите на Италия, каран от някоя баба веднъж в седмицата до магазина и обратно и само на 40000 километра. После гордо въртят гуми на мегдана, за да видят всички, че и те имат кола.
44
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хечбекът има едно голямо предимство - с по-малки габарити е и се паркира малко по-лесно, което се улеснява и от по-малкият му радиус на завой. Важно предимство най-вече за жените, както и при паркиране в маломерните паркоместа, например в подземните гаражи на новите сгради. Други предимства хечбека няма.
43
5
 
2
 
! Отговори
Веско преди 5 години
Интересно, коментирай че това са коли за селяни и комплексари. Не разбрах коя дума е нецензурни, но коментара го няма :(
42
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Май единственото вярно нещо в тези 10 "предимства", е че хечбека би трябвало да е по-стабилен на пътя, защото центъра на тежеста му е по- ниско.
41
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От 5 години карам кросовър и в бъдеще само такъв ще карам. Разход 6 на 100. Ускорение фантастично. По разбитите пътища минаваш без проблеми. Не се сгъваш за да влезеш и.излезеш от колата, видимост доста по-добра от хечбек и седан. Значително по-безопасно се шофира с него, само при рязко завиване с висока скорост е по-нестабилен, но това няма как да се случи. С висока скорост, само на магистралата. Повечето мои познати също минаха на кросовъри.
40
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колкото по-голям трошляк карат тези тук дето пишат против кросовърите, толкова повече се дуят по пътищата, карат с много над разрешената скорост и като те минат те гледат презрително, единбвид кой съм аз дето с трошката на 30 години надминавам джипа. Даже не осъзнавате колко сте жалки и най-вече опасни по пътищата.
39
2
 
8
 
! Отговори
До 37 пет преди 5 години
Ако има някой, който успява да си направи зелена вълна, това съм аз. Другите се опитват с над 100 да хванат следващия светофар, но като теб бият спирачки, т.е. карате газ-спирачки и философствате, че другите били такива. То на ваше село това върви, но в София не е особено умно.
38
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Интересно, както пише тук, сравних ускоренията на хечбек и кросовър на един и същи голям производител и се оказа, че кросовърите ускоряват по-бързо. Разходът на гориво почти равен.
37
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За нашите разбити пътища само кросовер става, но *** искат да карат с 200 по завоите на село, а с по-висока кола като кросовъра не става. Много бързо ще се запознаят с околните дървета, докато с хечбек повече време им трябва за дървото.
36
1
 
10
 
! Отговори
До 38 Ганя преди 5 години
Качи се на един кросовър, покарай малко и ще разбереш, че ти си ***.
35
6
 
6
 
! Отговори
Анти Ганя преди 5 години
"Карам 140 к.с. малък джип, който тук наричат кросовър. Не бих казал, че ускорява по-бавно от хечбеците., които ги гледам в огледалото, че са още по средата на кръстовището, когато аз съм на 20-30-40 метра след кръстовището."Хахахахахах. Живей си в измисления свят, където законите на физиката се прилагат както на теб ти е удобно. *** не може да го разбере - по-тежка кола, с по-лоша аеродинамика НЯМА как да ускорява по-бързо, освен ако не компенсира откъм конски сили....