Статистиката на КАТ: Двама българи на ден сменят колите с електрически

Над 68% ръст на регистрациите на електромобили само за година
21 яну 2019 09:15,
46
Статистиката на КАТ: Двама българи на ден сменят колите с електрически
Снимка: pixabay

Двама шофьори на ден минават на електрически автомобили, показва статистика на КАТ за регистрираните превозни средства у нас. Само за ноември и декември 2018 г. 83-ма българи са минали на ток, а в страната вече 1600 шофьори карат с ел. двигател. Увеличението за година е било с цели 68,5%, като през последния месец на 2017 г. броят им е бил 1097.

710 автомобила на ток са регистрирали българите в страната, показват данни до началото на януари 2019 г. Статистиката показва, че са регистрирани и 77 камиона, 23 автобуса и 3 електрокара, които се задвижват с електричество. Освен тях са регистрирани и 786 мотоциклета на ток, 125 АТВ-та, 4 триколки.

При хибридите броят е по-висок, като последните данни показват, че 5355 българи са избрали plug-in автомобили с бензин и ел. двигател, докато броят на дизеловите е 223.

Още по темата

Към днешна дата България може да се похвали със 131 станции за зареждане на електромобили с ускорен и бърз заряд. Една част от тях са безплатни, като вече започват да се монтират уреди за заряд и на бензиностанции в страната.

"Броят на зарядните станции у нас ще се увеличи с над 50% до края на 2019 г. и може да очакваме още 70 нови уреда", заяви за в. "Труд" Илия Левков, председател на УС на Национална браншова организация за електрическа мобилност (ИКЕМ).

"Ако решим да пътуваме с кола на ток в Европа, гарантирано зареждане може да се осигури само при условие, че се абонираме за такава услуга към определен оператор на зарядна инфраструктура", уточни Левков.

Относно серийното производство на коли на ток той смята, че в България може да се сглобяват електромобили, но да се произвеждат е доста амбициозна цел, която и ние от организацията искаме да се случи. Страната ни може да се похвали с няколко проекта за електрически автомобили. Един от тях е на китайската компания Cenntro, която ще сглобява мини електрически камиони в "Тракия икономическа зона", а другият е прототип на първия български електромобил, изработен от русенската компания Sin Cars.

В България вече се вкарват и електромобили втора ръка, стана ясно от думите на Илия Левков. Търговецът ги сервизира и дава гаранция за състоянието им.

Броим от 7 до 160 хиляди евро

От 6950 евро започват цените на електромобилите в Европа. Такава е цената на двуместното Рено Туизи с пробег от 80 км с едно зареждане. "Смарт" също се нарежда в началото на класацията с няколко модела, които струват около 22 хиляди евро, но вече са с четири места.

"Киа" и "Хюндай" също се нареждат с по-бюджетни варианти от около 30 хил. евро.

От 80 хил. евро започват моделите на "Мерцедес", докато "Тесла" може да се открие от 50 до 160 хиляди евро. Порше също се нарежда в края на класацията с модел за 100 хиляди евро. "БМВ" залага на бюджет от около 40 хиляди евро.

В топ 10 най-продаваните модели за 2018 г. на първо място e "Нисан LEAF", следват го "Рено ZOE", "Фолксваген", "БМВ i3", "Тесла Модел S", "Смарт" (с две места), "Тесла МоделX", "Хюндай Ioniq", "Киа Соул" и "Смарт" (с четири места). Френско-японската група "Рено – Нисан – Мицубиши" е с най-голям пазарен дял от 40%.

За момента у нас е налично само финансиране за купуване на електрически и хибридни коли от държавни и общински организации и предприятия. Размерът на помощта е 10 хил. лв. за хибрид, 20 хил. за електромобил, 30 хил. за електрически ван със 7+1 или 6+1 места и до 40 хил. лв. за електрически автобуси.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
0
 
0
 
! Отговори
Коко преди 5 години
По-вечето са около 1360 - 1400 кг със батерията.
41
0
 
1
 
! Отговори
до 27 преди 5 години
Служебните коли са ни нови.И са ужасно калпави.
40
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На теслата батериите и ел двигателите загряват при юнашко каране , след 70 км е аут ъф гейм. Вместо 400 минава 140. Толкова за ел колите.
39
4
 
5
 
! Отговори
Православен преди 5 години
Не купувайте тези измислени ектромобили. Това е сороидан пропаганда насочена срещу Русия. Все още няма кола която да върви на ток, всичко е холивудкса измислица
38
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Майтап шофьорите да си сменят колите с електрички. Със сигурност поне 80% от тях са купени за служебни градски автомобилчета - за търговски агенти, поддръжка на нещо в постоянно движение и т.н.Личен електрически автомобил си е чисто безумие на нашата територия.
37
0
 
13
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
Принципът е ***: колкото по-тежък е автомобила, толкова повече се нуждае от дизелов двигател и колкото по леко е ППС, толкова по-подходящо става за електрически двигател, най-вече моторетките.
36
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Около едно ППС на 600 е хибрид или с ел.двигател през 2018.При автомобилите един от 5300 е с ел.двигател.
35
0
 
10
 
! Отговори
АТАКИСТ преди 5 години
Всички в еуропата искат да пазим климата и дрън дрън. Но питам аз, ако хипотетично всички минем на ел коли - 1 млрд от акциз за държавата ги няма. Бойко и Валентин Златев дали няма да ви измислят нови таксички и ще ви позволят да се движите безплатно????? Само питам
34
1
 
16
 
! Отговори
Коректор преди 5 години
Повечето не "минават", а си вземат втори автомобил. Съвсем малка част се отказват от ДВГ-то, за да (се) минат САМО на електромобил.С други думи - лъжливото заглавие прави тази новина фалшива, насаждайки ни тезата, че нереалистично голям брой хора се отказват от ДВГ в полза на електромобилите.
33
1
 
5
 
! Отговори
Разграбиха преди 5 години
Разграбиха суперседанa на Cadilac за часовеВерсията Cadillac CT6-V е оборудвана с новия мотор Blackwing V8 с обем 4,2 литра. Той развива 557 к.с. и 850 Нм
32
0
 
12
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
Според новината само 710 са автомобилите на ток, вкл. 73 камиона и 23 автобуса.За тези, които не знаят, по статистиката на КАТ, автомобилите са леки, товарни, автобуси, специални и влекачи. Камион по статистиката на КАТ няма, има товарен автомобил, който явно в случая е баничарка или нещо подобно. 131 станции за зареждане са безумно малко.
31
0
 
15
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
Двама на ден, ама един друг път.Четирима за три дни за 2018 година, вкл. и за ноември и декември 2018
30
3
 
17
 
! Отговори
ДВГН преди 5 години
И ако всички минем на електромобили познайте какво ще стане с цената на тока! Както пеят ФСБ ,Високо, Високо, Високо!
29
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ел автомобила не е да минавате зимно време петрохан. Зимно време въпреки че моята харчи 5/100 и мога да измина по 1200км с едно зареждане, то пълня до горе и така тръгвам за варна.Ако минаваш проход и караш на какво си чул съвсем правомерно ще викаш пътна помощ да те извози.инъче електричките ползват ел. климатик който яде батерията, абе градска кола е, с това не бих излязъл извънградско, нали ако сложа електронна винетка ще събори батерията ;)
28
3
 
6
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Тесла модел 3, батерия 62kwh, 350 км обхват и цена на едно зареждане 11.60лв(0.18ст киловат час), време на зареждане 30 мин с бърз модул и 2 часа с стандартен.
27
5
 
3
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Тока не е безплатен, ама 350км за 11лв при 18ст kw час ми се струва добре на мене.
26
1
 
15
 
! Отговори
aaaa преди 5 години
Тока е безплатен ли?
25
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За *** не е ли поне на 10 години и на "160 000км" нов внос не му го хвали.
24
5
 
6
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Новият модел 3 на Тесла ще струва 35 000 долара. Батерията му ще има живот 320 хил километра преди капацитета и да падне с 30% под първоначалният. Без допълнителни разходи за масло, ангренажи, гарнитури, помпи и прочие по двигателят. При положение че тези 320хил км излизат 49 000 лв при 7 на 100 разход и цена на бензина от 2 лв. 62kw батерията на тесла с обхват 352км при цена на тока 0.18ст кв час, за 11лв ще се изминават 350км,
23
17
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тука много необразовани хора говорят срещу електрическата енергия. Естествено, че бъдещето е в електричеството и ще се усъвършенства все повече. Вече се акумулира и ел.енергия от гръмотевични бури, така че... по-внимателно по темата разни заблудени дизелджии и нашенски "специалисти".