Arno XI – единственото "водно конче" на Ferrari

Първата и единствена лодка с логото на автомоблинта марка
17 авг 2019 22:45, Нели Христова
5
Arno XI – единственото "водно конче" на Ferrari
Снимки: duPont Registry

Малко хора я помнят, но Ферари създава лодка, която успява да постигне успеха на спортните коли. С 4,5 литров, 12-цилиндров двигател, Припкащото водно конче имало 550 конски сили.

Създадено през 1952 година, Ferrari Arno XI поставя световен рекорд, а след това потъва в колекцията на частен купувач. Но за щастие на всички онези, които искат да притежават рядкото водно Ферари, то ще бъде продадено на аукцион. Преди цената му е била 1,5 милиона евро. Сега се очаква тя да е много по-висока.

Ferrari Arno XI  все още държи поставеният през 1953 година рекорд за най-бърза лодка, която тежи до 800 килограма. Тя се движела с 242,708 километра в час.

Всичко започва през 1952 г., когато шампионът Ачиле Кастолди отива в Маранело с двамата си най-близки приятели, за да поръча 12-цилиндров двигател на Ферари. Енцо веднага се съгласява, тъй като Кастолди успява да спаси няколко спортни коли Alfetta 158 (по това време Ферари все още работи с Алфа Ромео) от нацистите. Той ги държи скрити във фабрика в Абиатеграсо по време на германската окупация.

Двигателят, който Кастолди избрал бил Tipo 375 V-12, същият, който задвижвал колата, спечелила първата шампионска титла за Фройлан Гонсалес. Но Енцо бил щедър – той дал на шампиона не само сърцето на лодката, но и някои от най-добрите му хора, за да му помогнат да я построи. В работилницата, до езерото Комо, с Кастолди отиват най-умелите механици на Скудерия Ферари и Стефано Меза, "главата" на инженерния отдел.

Заедно Меза и Кастолди модифицират двигателя и му добавят близо 200 конски сили. Боядисват лодката в червеите цветове на Ферари, слагат емблемата на Припкащото конче и са готови да се изправят срещу най-големия си противник – Марио Верга, който е подкрепян от Алфа Ромео. Неговият рекорд е 226,50 километра в час.

На 15 октомври 1953 година Arno XI се движи с 242,708 километра в час, Кастолди постига целта си. 24 часа по-късно поставя още един рекорд.  Но краят на славната история за Водното конче идва бързо.

Веднага след като побеждава рекорда, Arno XI е прибран в гараж. Появява се едва на няколко по-специални събития, преди да бъде купен от колекционера, който сега е готов да го преотстъпи на някой друг.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
1
 
! Отговори
Я па ти.. преди 4 години
До Анонимен 3 И защо мислиш че никой не се интересува ? Аз се интересувам например.Интересно е.
4
6
 
2
 
! Отговори
Русенец преди 4 години
Ферари е сносна марка ! За всички онези за които има само Лада и Москвич в мизерния им животец
3
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Питам се как ли съм живял 53 години бе да знам тази толкова важна работа?! Ферари имали водно конче. Боже, каква новина, Боже каква информация! А това, че го е купил милионер, който пък иска да го продаде (на загуба, разбира се) направо ми оправи денят.Абе, вие усещате ли се какви ги пишете? И най-вече дали се усещате, че почти никой не се интересува от написаното?
2
2
 
14
 
! Отговори
морски колапс преди 4 години
А пък България остана без кораби под Български флаг,освен няколко на хора близки до властта!България я сравняват със Сомалия тоест пиратска държава мафиотска държава престъпна държава !Българските(флаг) кораби и яхти вече са нежелани в Европа!
1
0
 
7
 
! Отговори
Веско преди 4 години
"Припкащото конче"!? - трудно е когато българския език не е роден :(