Volkswagen ще прави Sеat премиум марка

Skoda ще се върне към бюджетните модели, сочи новата стратегия
15
Volkswagen ще прави Sеat премиум марка
Снимка: Reuters

Новият план за бъдещето на групата Volkswagen предвижда дъщерната марка Seat да се позиционира малко над масовия сегмент, разкри шефът на концерна по стратегията Михаел Йост в интервю за германското Automobilwoche.

Skoda пък ще се префокусира към бюджетната част от пазара, където да се конкурира с марки като Dacia, Kia и Hyundai, разкрива Йост.

Групата притежава три масови марки - Volkswagen, Skoda и Seat и от години непрекъснато лавира с позиционирането им. След кризата от 2008, която сви драстично силните за Seat южноевропейски пазари, испанската марка принудително слезе една стъпка надолу в цените.

Skoda пък от година на година се мъчи да се изкачи по-нагоре, където нормата на печалба е по-висока. През първото полугодие на тази година печалбата на чешката марка бе колкото тази на Audi, благодарение най-вече на успеха на относително по-скъпите кросоувъри като Kodiaq и Karoq. Skoda дори замени нискобюджетния си и предвиден за Източна Европа модел Rapid с новата Scala, която ценово е конкурент на Golf.

Ако се съди по изказването на Йост обаче, на тези тенденции ще бъде сложен край. "Искаме да управляваме идентичността на своите марки по-ясно в бъдеще", казва главният стратег на VW.

"Seat може да предлага по-емоционални автомобили, както показват моделите на Cupra. Skoda ще може да обслужва по-интензивно пазарите в Източна Европа, както и останалите клиенти, търсещи главно функционалност".

Това решение означава по-високи цени в гамата на Seat в бъдеще, докато в момента на много пазари моделите на испанската марка са дори под тези на Skoda, макар и с малки разлики.

Още за бъдещето на марките Seat и Skoda вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още по темата: SkodaVolkswagenSеat
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен"Бъдещето е в електромобила.Колкото по рано го разберат,толкова по бързо ще се преструкторират и залеят пазара с ефтини ергономични машини."Ако не си разбрал, нека ти кажа - Всяка една компания налива МИЛИАРДИ в разработка на електромобили, в разработка на самоуправляващи се механизми, станции за зареждане и прочие.Ще дойде, но няма да е днес. Всеки иска, да продава евтино. Това е планът и на Тесла - ама се оказа, че не е толкова лесно.
11
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защо ще вземеш Seat, та да ги правиш "луксозен бранд"?!??!?!
10
0
 
3
 
! Отговори
шматка преди 4 години
До ГоранИма причина и тя е че Европа все още е разделена на изток и запад.Като набутат на Шкода само масовките ще я загробят набързо като марка а Сеат ще просперира.После ще излязат със статистика че икономиките на изток са зле
9
2
 
2
 
! Отговори
Шофьор преди 4 години
*** тия последно, не са подписали с Турция за нов завод! Натиснали са ги от ЕС и все още не се знае къде ще е завода!
8
2
 
8
 
! Отговори
Горан преди 4 години
Това наистина е глупаво! Шкода няма причина да е в нискобюджетният сегмент! Но както са си решили, така да е! Сравнено със Сеат, Шкода е с много по-големи традиции!
7
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Браво. Продавам си S класата и веднага си купувам Volkswagen премиум....А и пари може да ми останат.
6
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Купих си Пасат от Дас велт ауто миналата година - няма такъв *** - не знам къде са го позиционирали - аз обаче се позиционирах в друга марка автомобили.
5
1
 
14
 
! Отговори
Кифладжията преди 4 години
Аман от ваште премиум ..... бе!
4
1
 
19
 
! Отговори
шматка преди 4 години
И защо решиха че Шкодата трябва да е евтина от Сеат
3
2
 
12
 
! Отговори
Мен преди 4 години
Как ще стане това, особено с малоумието адд блу и постоянно правещата проблеми деф система? Или пък със датчиците дето постоянно дават грешни показания.
2
8
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ние трябва да купуваме това, което произвеждаме и ако е корейско - ще е корейско, но няма как да внасяме субсидирани "немски" автомобили от султана в пълно нарушение на нормите на ЕС за конкуренция.
1
6
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
С две думи...вдигаме цените на всичко. Аха да си купя новичка шкодарина и тези взеха да строят завод в Турция.Никога повече вагове, по-добре Кия и Хюндай.