Новите коли замърсяват повече от старите?

Проучване показва, че въглеродните емисии са по-големи
28 фев 2020 17:45, Нели Христова
30
Новите коли замърсяват повече от старите?
Снимки: БГНЕС

Ново проучване показва, че новите автомобили далеч не са по-екологични от старите. Според потребителската група Which? те произвеждат повече въглероден двуокис, отколкото старите модели.

Новите автомобили по принцип отговарят на последните стандарти на допустимите нива на емисии на вредни газове, но голямото увеличение на търсенето на по-големи, по-тежки модели означава, че се увеличават емисиите на тези газове, твърди изследването, цитирано то БНР.

Лиса Барбър, редактор на списанието на Which?, заявява за „Гардиън“, че е шокиращо, че тестовете са показали увеличение на нивото на въглероден двуокис от последните модели, продавани на британските клиенти.

Майк Хоус, изпълнителен директор на Дружеството на производителите и търговците на автомобили обаче заяви, че „не може да коментира резултатите от неофициални тестове, проведени от търговски организации, които използват неясни технологии“.

Дъг Пар, учен от „Грийнпийс“, пък каза, че данните показват, че правителството трябва да забрани продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили още през 2030 години – 5 години по-рано от планираното, и че не може да се разчита само на добрата воля на индустрията да намали емисиите на вредни газове.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А с какво ще произвеждат електричеството за батериите?
28
17
 
2
 
! Отговори
Чалгарин дудаев преди 4 години
НА КОЙ НЕ МУ Е ЯСНО ЧЕ ЕЛЕКТРОМОБИЛА Е НАЙ ЧИСТ.....НА ТЕЗИ КОИТО ПРОДАВАТ ПЕТРОЛ....БАТЕРИИТЕ ЩЕ СТАВАТ ВСЕ ПО ДОБРИ.
27
0
 
39
 
! Отговори
Аз преди 4 години
Една разумна статия, когато автомобила е изправен, наистина, замърсява най малко, а най много се замърсява въздуха, заради поголовната сеч в горите ни, и обезлесяването им.
26
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Той трябва да наблегне масово на електро мобилните химично електрически щети!!! Електромобила е най мръсното изобретение
25
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
за Великобритания най-добре още от другия месеца да забранят дизелите и бензините и да яхват конете. Екологично, няма да има катастрофи, задръстванията ще изчезнат.
24
1
 
8
 
! Отговори
Anonimen преди 4 години
А логиката с данъка
23
0
 
2
 
! Отговори
упс преди 4 години
До Анонимен 17+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
22
0
 
9
 
! Отговори
Пепи преди 4 години
До Анонимен Посмали малко разхода.При 90 може и да ти дава 4 на сто.Ама при 120 километра в час - по GPS , няма как да ти дава пак толкова.По вероятно е да си към 6 6.5 литра на сто.
21
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Въглерода е най -разпространения елемент във вселената
20
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бензиновите отделят доста повече въглероден двуокис от дизеловите. Преди наблягаха на дизеловите, а сега на бензиновите. Много ясно, че сегашните коли ще потделят повече въглероден двуокис.
19
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От опит да ви споделя че 12-годишния дизел Е3 при 90-120км/ч даваше разход 4,5-4,7л/100Е6 дизел с 420кг и 40к.с. повече харчи4,3-4,5л/100 . На градско по-старата и малка кола спестява 0,3-0,4л/100
18
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Загубих всякакъв интерес след като прочетох че предлага да се забрани продажбата на дизел/бензин още 2030г. От статията наднича продуктово позициониране.
17
5
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Откога въглеродния двуокис ( CO2 ) се води замърсяване и "вреден газ"?Значи аз като дишам - замърсявам с вредни газове. По-лошо: кравата като диша, замърсява с вредни газове? Дай да изтепаме всички крави и да рупаме трева? Ама проблем - тревата за да расте иска CO2? Чакай, тревата се хвани с "вреден газ"? ОМГ, ОМГ... Ся вреден ли е, не е ли вреден, замърсява ли, не замърсява ли?Боже мили, учете химия, не бъдете Грета!
16
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вярно е, че новите коли са силни замърсители. 1,за да се произведе цялата машина, има огромен разход на енергия за суровини и превози. 2,тестовете за газовете в последните години бяха фалшифицирани, за което май повечето автомобилни гиганти плащат огромни глоби. 3,когато се хвърли стара кола, разходите покрай нея, енергията и замърсяването би трябвало също да се отчитат като част от производството, както при отпадъците от ядрено гориво. 4, новите коли минават повече км., а са и по-тежки и рушащи
15
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 10 ти,Не се разбра, а въглеродните емисии потвърждават ли писаното в статията.
14
13
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Доста некоректно сравнение. Все едно сравняват ябълки с круши. Примерно кога е по-замърсяващо, когато с по-тежкият и по-голям нов автомобил направиш 1 курс, за да закараш нещо или когато с по-лекият и малък стар автомобил направиш 2 курса, за да свършиш същата работа?
13
1
 
4
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 4 години
До 12Същия е, много е aбeн
12
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен Мухаха, следващия облъчен. Или пък може би пак N2?
11
24
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Наистина карбуратора е най добрата система за ДВГ. Руските коли затова ги правеха само с карбуратор и затова още си вървят и нищо не замърсяват. А западните трошки с директното впръскване се разпадат веднага след като им изтече гаранцията. И много мърсят въздуха.Едно време в България всички караха качествени руски бензинови коли и въздуха беше чист. От както започнахме да караме западни трошки въздуха се замърси и в градовете не се диша.
10
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 6Това определено не е особено вярно! Един автомобил Евро2 съпоставим с моя Евро6 тежи около 1100 кг, а моя е над 1600. Разхода е почти еднакъв, кс са 100% отгоре