Какви грешки правим при сезонната смяна на гуми?

Те могат да доведат до сериозни неприятности на пътя
26 окт 2020 22:20, Нели Христова
10
Какви грешки правим при сезонната смяна на гуми?
Снимка: БГНЕС

Есента настъпва с пълна сила и температурите навън падат. Идва времето за смяна на летните гуми със зимни. Повечето собственици на автомобили посещават съответните работилници, за които това време от годината е любимото, тъй като правят най-голям оборот. Има, разбира се, и такива шофьори, които предпочитат да го направят сами. Така те си спестяват разходи и висене по опашки, но пък подлагат автомобила си на риск, ако не разполагат с нужното оборудване.

И в двата случая може да бъдат допуснати грешки и съответно те да доведат до сериозни неприятности на пътя. Ето най-сериозните от тях, които лесно могат да бъдат избегнати.

Слагане на износени или дефектни гуми

Зимните гуми, които предстои да бъдат сложени, са съхранявани някъде в продължение на месеци. Затова всяка от тях трябва внимателно да бъде проверена. Ако не са сваляни от джантите, собственикът може да се ориентира по манометъра, като внимателно прегледа тази гума, в която налягането е по-ниско в сравнение с останалите.
Хубаво е да се провери и дали няма увреждания от невнимателно демонтиране, а също така и да се провели износването на гумите, което трябва да бъде равномерно. Износването на странични части говори за каране с недостатъчно напомната гума, а на централната - за пренапомпване.

Трябва също да се провери и дълбочината на протектора на самата гума. Според правилника, тя трябва да бъде минимум 4 мм. Ако е по-малко, категорично се забранява нейното използване.

Ръжда и увреждане на джантите

Преди да бъде поставен новия комплект гуми, трябва да се прегледат внимателно самите джанти и да се прецени тяхното състояния. Монтирането на здрава гума върху увредена джанта ще доведе до нейното спадане и съответно всяка сутрин шофьорът ще трябва да я помпа. В крайна сметка, проблемът няма да се реши сам и ще се наложи посещение на сервиз. Където ще направят това, което е трябвало да се случи още в началото - ще ремонтират и почистят самата джанта, за да може тя да се използва.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
4
 
! Отговори
Бай Дрифтю преди 3 години
С летни гуми без грайфер през зимата си е майсторлък
7
0
 
12
 
! Отговори
.!. преди 3 години
Монтирането на здрава гума върху увредена джанта ще доведе до нейното спадане и съответно всяка сутрин шофьорът ще трябва да я помпа. В крайна сметка, проблемът няма да се реши сам и ще се наложи посещение на сервиз.Колко сутрини лирическият герой трябва да помпа гумите на ръка преди да се усети и да иде в сервиз? Как ги мислите и съчинявате подобни истории? Изкуствен интелект ли обучавате в писане на статии?
6
4
 
3
 
! Отговори
За България преди 3 години
не да нижни зимни гуми, а добри гуми!!!! Голяма мода с тея гуми и голяма заблуда
5
0
 
8
 
! Отговори
Че моем па преди 3 години
Па язе моем да карам и по капли!
4
1
 
22
 
! Отговори
ууу преди 3 години
Започнаха пак лобистките статии -- ковид, зимни гуми, грипна ваксина .... мразя ви, журналисти алчни, продажни .....
3
5
 
11
 
! Отговори
до 2 преди 3 години
А като се изпекат на гьон лятото, ко прайм? Следващата зима, някоя баба отлита при Свети Петър?
2
12
 
10
 
! Отговори
x преди 3 години
Целогодишно карам със зимни гуми.
1
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Великите майстори и тесни гумаджийски специалисти, при смяна на гуми трябва да направят няколко неща. Да ти монтират гумите без да ги наранят, скъсат и одерат джантите. Да ги напомпят и балансират правилно. И накрая, да ги затегнат така че да не се развият в движение и да могат да се развиват когато се наложи сваляне. Едно от тези неща винаги не е както трябва, а при особено кадърни майстори, всяко едно е налице. Та затова хората гледат да си правят нещата сами и бягат от майстори, като дявол.