Какви са заблудите за климатика в колата през зимата

Дългият период извън употреба е вреден за него
22 ное 2020 21:14, Нели Христова
23
Какви са заблудите за климатика в колата през зимата

За какво ви е климатикът през зимата? Така и така си е студено, а той само увеличава разхода. Много шофьори разсъждават по този начин, но това е дълбоко погрешно.

Дългият период извън употреба е също толкова вреден за климатика, колкото и за останалите агрегати в автомобила. Неговите компоненти се нуждаят от смазване - а ролята на смазка изпълнява всъщност хладилният агент. Ако дълго не го включвате, предпазният слой по детайлите изтънява и изчезва, излагайки ги на вредните въздействия на въздуха и влагата. Освен това, ако не ползвате климатика цяла зима, при включването напролет той ще трябва на порботи първоначално "на сухо" - което износва компонентите и изпълва системата с микроскопични отпадъци.

Заблуда 1: Климатикът не е нужен през зимата

Не ви е нужна охлаждащата функция, това е ясно. Но климатикът има и друга задача - да разпотява стъклата. Прави го особено ефективно, ако го ползвате в режим на затворена рециркулация. Тогава той взема въздух от салона, който винаги е поне мъничко по-топъл от външния, изсушава го и го насочва към влажните стъкла.

Заблуда 2: Достатъчно е да го включите един-два пъти

Чели сме съвети, според които е достатъчно да включите климатика два пъти през зимния сезон, за да бъдат добре смазани компонентите му. Това не е вярно за съжаление. Необходимо е да го правите поне веднъж на две седмици.

Заблуда 3: Климатикът се поврежда, ако работи зимата

При климатичните системи в по-стари автомобили наистина се е случвало те да спрат да работят през зимата. Но причината не е, че са се повредили от студа. Просто хладилният агент (в миналото - фреон, в по-ново време - тетрафлуоретан) се свива при ниски температури, налягането в системата пада и ако газът е бил понамалял така или иначе, тя преустановява работа. Тогава просто трябва да се допълни.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
0
 
! Отговори
Д-р Исня преди 3 години
Досега 2 пъти съм следвал тази логика и на лято винаги съм пълнил фреон. Бачка безотказно години, ако не го пипам зимата. Но моят автомобил сигурно е правен от О,лигофрени, а не от специалисти.
17
1
 
2
 
! Отговори
Ангел13 преди 3 години
Мога да кажа от личен опит че трябва да се пуска климатика няколко пъти през зимата. Примерно през месец-два веднъж. Но трябва да си избере малко по-топъл зимен ден и да е топъл двигателя. И го правя от 10 години вече. Ефектът е че ако не го пусна през зимата на лятото вече не е изтекъл и не работи. А иначе изкарва три-четири години без пълнене. Но става въпрос за коли с климатици а не климатроници.
16
0
 
17
 
! Отговори
хааха преди 3 години
А отоплението през лятото трябва ли да си го пускаме?
15
10
 
4
 
! Отговори
Сюмдюк преди 3 години
Моето е кадилак ескалейд нямам никъкъ проблем въпреки че колата ми е 10годишна така ,че възгеч от тука шушумигии!
14
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 13 Рено Сценик 1997 да пускам ли климатика през зимата на кошничка? това е само климатик не климатроник все пак!
13
3
 
2
 
! Отговори
Някой преди 3 години
До ДокЕ моят не е "дърт", дори напротив.... Но и аз съм в същото положение. Мога само да избера желаната от мен температура в купето, също и бързо сушене на стъклата. В същото меню са сложили и включването на потгряването на предното и задното стълко и огледалата. опресняване на въздуха в купето и порциите аромат от ароматизатора, но това няма отношение никакво към климатика.
12
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тия работи с климатика за строго индивидуални за различните марки и модели, на някои автомобили като фолксвагените примерно климатикът е проектиран да изсушава въздуха през зимата, на други като Фиат примерно - не.
11
3
 
5
 
! Отговори
Док преди 3 години
Според автора аз какво да правя като моя дърт автомобил отказва да си пусне компресора при температура под 18 градуса, а? Да одя да му бае ли, какво?
10
3
 
9
 
! Отговори
Някой преди 3 години
Благодаря на сайта и на автора на статията. Смях се от сърце за разсънване тази сутрин. Желая на всички спорен и успешен ден с такова хубаво настроение като моето!
9
5
 
13
 
! Отговори
Позор преди 3 години
Автора на статията е позор както за себе си, така за сайта, вероятно и за семейството си... Или е взел жълти стотинки, за да напише този пасквил или е невероятно, абсолютно и безпрецедентно глу*пав човек!
8
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това все ендо чета някое списание за GSM-и от 2001-а, дето пишеха хора, които беше ясно, че не са и докосвали мобилен телефон.
7
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Смях климатик и климатроник кога е имало проблем досега на която кола съм имал мие било топло
6
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За какъв да си включвам климатика през зимата!?
5
1
 
4
 
! Отговори
наблюдаващотдалеч преди 3 години
До русенецЕй градски, кефиш ме!
4
0
 
22
 
! Отговори
наблюдаващотдалеч преди 3 години
Абсолютни глупости! Системата за охлаждане, има термосензор, който не позволява да се включи компресора при ниски температури. Може да натиснеш бутона и да светне лампата за включен климатик, но компресора няма да сработи. Стъклата се усошават от студения въздух отвън. Ако карате на позиция, вътрешна циркулация, стъклата ще са постоянно изпотени.
3
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
аз РАЗПОТЯВАМ с пешкир
2
4
 
13
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 3 години
Добре бе, ше го фкючвам тоя климатик и змазка, само да иам нафта нали... 00022
1
2
 
61
 
! Отговори
русенец преди 3 години
Хладилният агент е газ и няма мазителни свойства. Компресорът се смазва от маслото в него. Добре е такива статии да се пишат от хора, които имат поне бегла представа за нещата.