Колко е лесно да излъжеш кормилната система на Tesla, че ръцете ти са на волана?

Любителите на Tesla са объркани от последната катастрофа, убила двама души
21 апр 2021 18:30, Нели Христова
47

Tesla е изправена пред сериозни въпроси относно своите системи за безопасност, след като двама мъже загинаха в  катастрофа в Тексас в събота. Зад волана на автомобила не е имало шофьор.

Самоличността на мъжете не е посочена, но един от техните роднини анонимно е казал пред Click 2 Houston, че собственикът на Model S е извел автомобила от алеята на дома си, след което е скочил от шофьорското място и се е преместил на задната седалка, където по-късно е намерен мъртъв. Другият мъж е бил на на пътническата седалка.

На няколкостотин ярда от въпросната алеят те се забиват в дърво на завой, който кормилните системи на колата не успели да предвидят.

Междувременно основателят на Tesla Илон Мъск твърди, че колата не е била на автопилот, според "регистрационните файлове с данни". Той също така заяви, че собственикът на автомобила не е закупил опцията FSD, която означава "пълно самоуправление". Не е ясно как думите на Мъск ще се приемат срещу тези на местната полиция, чиито разследващи твърдят, че са "99,9% сигурни", че не е имало никой зад волана на колата.

Любителите на Tesla са объркани от катастрофата, тъй като за да се включи автопилотът, автомобилът от 80 000 долара трябва да може да идентифицира ясна пътна маркировка, каквато улицата, където е станал инцидента няма. Мъжете също така шофират през нощта, в 23.25 часа.

След като се удрят в дърво само на няколкостотин ярда от къщата, която са напуснали, превозното средство се запалва и в продължение на четири часа пожарникарите се борят с пламъците, докато роднините на жертвите наблюдават с ужас. Пожарникарите трябва да се свържат и с Tesla за да получат съвет как да спрат батерията да се самозапалва. В крайна сметка те използвали 32 000 галона вода за да изгасят автомобила, но двамата мъже били изпепелени.

След инцидента се появиха много въпроси как мъжете са успели да стигнат толкова далеч, колкото са стигнали, когато никой не е бил на шофьорското място. Tesla настоява, че за да се включи автопилот, сензорите трябва да засекат, че ръцете на шофьора са поставени на волана и той е в готовност да поеме контрола, ако автоматизираните системи се провалят.

Ако на волана не бъде засечена ръка, колата изпраща предупреждение на водача, напомняйки им за правилото, но не е задължително да го спре - поне не веднага. Според някои клипове, публикувани от автомобилни ентусиасти, са необходими две минути преди автомобилът дори да засече, че шофьорът не държи волана. Във видео от 2019 г. след като колата засича, че няма никой на шофьорската седалка, първо изпраща съобщение на екрана, придружено от силен звуков сигнал, но и отнема време преди сама да намали скоростта. Нужни са 40 секунди от първото подсказване, за да спре колата напълно.

Не е ясно колко бързо са шофирали хората в катастрофата, но детективите казват, че е било със значителна скорост. Както NTSB (Национален съвет за безопасност на транспорта), така и NHTSA (Национална администрация за безопасност на движението по пътищата) разследват катастрофата.

NHTSA заяви: "Ние сме активно ангажирани с местните правоохранителни органи и Tesla, за да научим повече за подробностите за катастрофата и ще предприемем подходящи стъпки, когато имаме повече информация.

Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) съобщи в Twitter, че е изпратил на място двама следователи, които ще се съсредоточат върху работата на превозното средство и пожара след катастрофата.

От Tesla все още не са направили коментар. От уебсайта, на който е публикувано подробно описание на автопилота, не става ясно какво точно се случва, ако никой не е зад волана, когато е включен автопилотът.

"Преди да активира автопилот, водачът първо трябва да се съгласи да държи ръцете си по всяко време на волана и винаги да поддържа контрол и отговорност за автомобила си.  Впоследствие, всеки път, когато шофьорът включи автопилота вижда визуално напомняне да държите ръцете си на волана", се казва в него.

В YouTube автомобилните ентусиасти от години споделят видеоклипове за това колко е лесно да се излъжат кормилните системи с портокали или гривни с тежести. Някои са вклинили бутилки с вода в волана, за да го подмамят и те. След катастрофата акциите на Tesla паднаха с 3,32 процента в понеделник.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Искам смао да посоча, че това е бил т.нар Авто пилот (съгласне съм, че по-малоумно име никой не е измислял ...), а не FSD. От всичко видяно, силно се съмнявам, да се беше случило при FSD.
38
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Освен това всяко хакерче или терористична груяировка може да пусне такава кола по пътищата без да има хора в нея, а дори- и да я блъсне в каквото си пожелае."Айде ... филмарите.
37
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Номинация за награда Дарвин за тези двамата, мир на праха им.
36
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 4.Сега и аз да ти обясня нещо , киловат KW е мерна иденица за мощност а не за напрежение. Мерната единица за напрежение е волт V .
35
0
 
6
 
! Отговори
dominici преди 2 години
Добре де, аз ако се наръгам с нож, може ли да съдя компанията изработила ножа? Като не можеш да боравиш с някой инструмент, в случая автопилота, какво е виновна компанията. Тесла много добре е разписала как се използва и как не трябва да се използва автопилота. Да не говорим, че Мъск каза, че тази кола не е била оборудвана със системите за автопилот.
34
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Абе то и един пистолет да го насоча към мен и натисна спусъка ще ме убие ама виновен ли е производителя на пистолета?
33
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не мога да я разбера тая статия. Колко е трудно да излъжеш една нормална кола, че има шофьор? Слагаш камък на газта и готово. Така че не са много сериозни доводите срещу автопилота. Собственикът нарочно се е махнал от шофьорското място и оставил колата неуправляема. От там нататък за какво изобщо говорим? По-скоро би било чудо ако не се забият никъде. Защото автопилотът за момента не е на ниво да си вози сам без надзор.
32
2
 
1
 
! Отговори
А сега сериозно преди 2 години
Ako искат толкова такива коли, да им направят специални пътища оградени с високи стени и да си се возят по тях. Аз не искам да пътувам по пътища където се движат коли без шофьор на волана, и Гугъл или други маркстки корпорации да управляват. Освен това всяко хакерче или терористична груяировка може да пусне такава кола по пътищата без да има хора в нея, а дори- и да я блъсне в каквото си пожелае.
31
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
*** сигурно са правили клип как са излъгали Теслата да ги вози на автопилот. Е, само на клипове са станали.. Няма технология способна да се справи със слабоумието!
30
8
 
9
 
! Отговори
дедо Ташунко преди 2 години
Илончо ще се окаже най-големият измамник на 21-ви век. Вгледайте се в нахилената му физиономия и ще се съгласите с това твърдение. Не е обикновен измамник, а е мегаизмамник!
29
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Загубеняци!Каквото търсели,намерили го! На теслата дръжката!
28
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако си в такава кола, дали не може някой да ти натисне копчето докато си караш? Имаше едно време един филм с Ален Делон където точно това се случваше, но не бяха хакери, а направо жената с косата.
27
1
 
9
 
! Отговори
God преди 2 години
Колко *** трябва да си да включиш автопилот и да седнеш на задната седалка? Ами да бяха хванали автобуса като не им се кара. Или са били пияни на мотика и са си мислели, че колата ще ги закара сама някъде. Тези ще бъдат лауреати на Дарвинова награда.
26
1
 
13
 
! Отговори
неандерталец преди 2 години
Кормилото е за ръцете. Силно се съмнявам в указанието за ползване да пише, че може да слагаш портокали или шушеници. Който е решил да се прави на по-умен от останалите, да не се оплаква.
25
3
 
1
 
! Отговори
Darwin преди 2 години
Approved !!!
24
2
 
5
 
! Отговори
Киро Рамбото преди 2 години
Ако си решил да излъжеш, тогава не се оплаквай щом работата се закучи.
23
9
 
2
 
! Отговори
Да преди 2 години
И все пак Тесла си остава най-безопасната опция
22
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Стига ни занимавахте с хамериканските ***. Толкова задоволени, че се чудят как да се пречукат. Дайте им кола с ръчни скорости и ги пуснете по нашите пътища. Това ще е сеир. На Тесла проблемът не е автономното шофиране. Имат много трески за дялане. А тези, които се правят на интересни да лъжат сензорите плачат следващия път да им сложат сензор в *** за наличие на шофьор на седалката. Да мери топлина, пулс и ДНК анализ.
21
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А при руския е-ВАЗ как стоят нещата.
20
1
 
7
 
! Отговори
Astarot преди 2 години
Труден избор на кого да вярваме. На Дарвинов лауреат от Тексас, дето е скочил на задната седалка в движение, или на човека, дето активно се готви да изпрати хора на Марс... :)