Колко дълго живеят съвременните дизели?

Няколко са факторите, които влияят коментират специалисти
26 юли 2021 17:15, Петя Славова
62
Колко дълго живеят съвременните дизели?
Снимка: Bulgaria ON AIR

Основното нещо, на което обръща внимание купувачът, са характеристиките на задвижващия агрегат на превозното средство. Сред най-важните от тях е ресурсът на мотора – така наречените "мотокачосове". Под този параметър обичайно се разбира броя на часовете, в които двигателят може да работи. Сред като той бъде изчерпан, се налага основен ремонт.

Срокът на експлоатация зависи от различни фактори – начина на използване на превозното средство, редовното и качествено обслужване, както и от вида на самия двигател. По правило, дизеловите мотори имат по-дълъг срок на експлоатация от бензиновите, което се обяснява с особеностите на тяхната конструкция.

И при дизелите има разлики, като основната от тях е наличието или липсата на турбина. В наши дни производителите се стремят да получат максимална мощност от малък обем на мотора, което прави неговата конструкция по-сложна. Турбината увеличава мощността и намалява разхода на гориво, но с нея агрегатът се износва по-бързо и не достига определения от производителя ресурс.

Например, дизелов двигател с атмосферно пълнене изкарва 500 000 км преди основен ремонт. Ако вземем мотор със същия обем, но с турбина, то неговият ресурс е горе-долу наполовина – 250 000 км.

Сред шофьорите е разпространено мнението, че надеждността и експлоатационният живот на дизеловите двигатели са в пъти по-добри от тези на бензиновите. Това не е точно така, защото дизелите също не са застраховани от повреди. Средният живот на такъв мотор е около 300 000 км, докато при бензиновия той е около 200 000 км.

Четете повече по темата в automedia.investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
2
 
3
 
! Отговори
Собственик на 6 коли преди 2 години
Повервах ти......ама надали.Да имаш нова кола ( а аз съм има 2 пъти) е скъпо и тъпо.Перфектния избор е кола на 3 години и около 60 - 70 000 км.Къпуваш я на 1/2 от цената в ново състояние, а пред нея има много години почти безпроблемна експлоатация.
55
0
 
3
 
! Отговори
Мюлер преди 2 години
До Щирлиц само дето не уточни, къде точно и от кого трябва да е правен дизела ..
54
1
 
1
 
! Отговори
Ото Джамбазов преди 2 години
До АвтоЕксплоататор най-много още една седмица и си пи мене за ремонт, и тогава ще видиш кон боб яде ли :)
53
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Съвременните дизели,живеят на половината на старите дизели.Изчислено е.Просто бизнес.Един съвременен дизел,живее колко една бензинка.Гори по-малко,но икономията се компенсира от обслужването на модерният дизел.Танту-за Кукуригу.
52
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
до Анонимен 44 ; Само дето октавията мирише нафтата и с един резервоар ще обиколи България , а пък ти трепериш дали ще стигнеш до следващата бензиностанция ! Какво да се прави , приоритети !
51
2
 
2
 
! Отговори
Дизел на 25 години преди 2 години
Карам стар дизел има навъртени 250 000 км, на започна да излиза синкав дим. Какво означава това и може ли да се оправи? Някой знае ли?
50
3
 
6
 
! Отговори
Oто преди 2 години
съвременните дизели живеят в пъти по-дълго от електрокарите ... дето ни ги налагат подобно на ваксините ...
49
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На старата ми кола има части на които пише "Made in West Germany".Никога не съм подменял такива части.А колко неща на които пише "Made in China"съм изхвърлил не мога да кажа.Десетки са. Вече избягвам да купувам китайски неща.Най шокиращо за мен бе как акумулатора на китайски дефибрилатор "Миндрей" се скапа за няколко месеца и вносителите казаха,че за акумулаторите няма гаранция!Ако мислите,че е евтин дефибрилатора-грешите-18540 лева е!А как лошо работи не е за вярване!
48
4
 
20
 
! Отговори
Тото преди 2 години
Най-хубавата кола е служебната кола нито бензин или дизел, служебната кола се кара както може, където може и с колкото може и искарва до където може,после пак нова и те така.
47
1
 
21
 
! Отговори
Щирлиц преди 2 години
Дрън-дрън.Всеки двигател,при нормална експлоатация би навъртял 500000 км,че и повече.Имам предвид българите,не този по-долу.
46
36
 
9
 
! Отговори
Бай Мангал преди 2 години
Колко ще изкара дъртия дизел го интересува само бугарина. Взема кола на 500000км и и трепери колко ще изкара. Хората вземат нова, карат, хвълят. Бугарите с 500 евро заплата само псуват новото.
45
1
 
12
 
! Отговори
Xa преди 2 години
Точно така. Не се интересувайте как се живее в белите страни. вижте там, някой нов внос на буклука от Италия на цена годишната заплата в БГ. Хаха.
44
14
 
7
 
! Отговори
До 6. преди 2 години
Колко да е скъпа една кола. Дачия Дъстър във Велибритания, версия Комфорт е 15000 паунда. Това са четири месечни заплати на детето ми там - току що завършило студентче без стаж, на първа работа.
43
5
 
22
 
! Отговори
АвтоЕксплоататор преди 2 години
Карам ML с два компресора и по километража е на 487500 и е безпроблемен та тази статия е крайно невежа.
42
0
 
34
 
! Отговори
У преди 2 години
Имаме един дизел Пежо-двигателят е умирай трудно. Обаче дойде ли в български сервиз-край с колата. Да вземат да и налеят в казанчето течност ДОТ3 и започнаха( след време-година/две) теч от цилиндърче, спира сама, после протече помпата, другата помпа....сега стой пред блока и заема място. С такива "майстори" няма хубава кола, могат всичко да и развалят.
41
3
 
6
 
! Отговори
ПроСоТо преди 2 години
Преди време търкалях един "Фиат Абард"..Много бърза,много приятна машина /бензин/..195 не бяха проблем за него,а за повече не съм го пробвал,защото оборотите навлизаха в "червената зона"..Обаче един път,бех навъртял едва 80000, ,при 120 км скъса клапан!..Такова чудо не ми се беше случвало..Помля и буталото,и вала..Едва го оправих,защото ми беше любимия афтомбил..Верно,че "жабарските" машини се славят освен с най-добрия дизайн и с..не много голяма издръжливост,но все пак..Харесвам фиатите..
40
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Мойта е дизел две и осма на 350 хиляди двигател пежо днес му показах има ли ресурс на един с една чисто нова октавия...е с двеста кубика е повече мойта ....над 150 взе да издъхва оня
39
1
 
3
 
! Отговори
dakotabg преди 2 години
Извинявам се,то било Смехоранка...
38
2
 
15
 
! Отговори
dakotabg преди 2 години
Мили ми,Смехурко,карам w caddy td 1.975 hp на 592 +км,,служебно балканче".Ремонти много,по двигателя-нищо,ама нищо!Нито пуши,нито мерише на дизел,абе нищо!Е,как,да ти вярвам!?
37
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пълни глупости. Съвременни дизели без турбо почти няма. Двигател с турбо, без значение дизел или бензин спокойно може да изкара над милион километра стига да е поддържан добре. Турбината от друга страна ще трябва да се сменя/рециклира.