С 50% са скочили цените на автомобилите втора ръка

У нас най-предпочитани са колите до 10 години
12 авг 2022 07:12, Нели Христова
146
С 50% са скочили цените на автомобилите втора ръка
Снимка: БГНЕС

Цените на колите втора ръка продължават да растат. От бранша прогнозират, че увеличението може да достигне близо 50 процента спрямо цените от миналата година. На този фон производителите на нови автомобили продължават да изпитват сериозни затруднения със сроковете от липса на части заради пандемията, предаде БНТ.

От началото на годината цените на колите втора ръка вървят нагоре. Причината - на вторичния пазар в Западна Европа липсват оферти. Традиционният внос от Италия, Германия, Швейцария и Австрия е силно ограничен, тъй като след световния локдаун за нов автомобил се чака между 8 месеца и година и половина.

"За една кола в момента се борят около 4-5 търговци навън. Цените се вдигнаха поне с 30 процента както на новите коли, така и на втора употреба", обясни Любомир Доросиев - Асоциация на вносителите на автомобили.

Основната причина за това е огромното забавяне на резервните части и доставката. Поради тези причини през последните години доста се развива вътрешният пазар на автомобили в България, допълва Константин Попов - търговец на автомобили.

У нас най-предпочитани са колите до 10 години. Според търговците макар и с бавни темпове автопарка в България се подновява като в големите градове шофьорите вземат под внимание и евросертификата на колата.

"Ценовият диапазон на автомобилите, които се продават на българския пазар, е между 3-4 хиляди лева до 40-50 хиляди. Дизеловите автомобили са най-търсените. Тези с малките мотори са за предпочитани. Тъй като в момента пропан-бутанът е най-евтиното гориво на пазара, към колите с газов инжекцион също има голям интерес", каза Емил Николов - търговец на автомобили.

Повишен е и интересът към хибридните автомобили заради ниския разход, който е средно с 30% по-малък от този на стандартен бензинов или дизелов двигател в същия клас.

През последните няколко месеца търговците отчитат и друга тенденция. Повишаване на интереса към електрическите автомобили заради високите цени на горивата. Втора ръка те могат да се намерят на цена между 20 и 80 хиляди лева.

Засега обаче придвижването на ток у нас остава по-скоро бутиково удоволствие. До 1 юли регистрираните електрически коли са малко над 4600. Според търговците една от причините е липсата на голям брой зарядни станции в страната. На този фон прогнозите са, че цените ще продължават да растат, а пазарът ще навакса забавените темпове най-рано догодина.

"От 60-70 автомобила, които държа в наличност, в момента имам 9 автомобила в автокъщата. Продаваме, а няма какво да купим", обясни Любомир Доросиев - Асоциация на вносителите на автомобили.

По данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили броят на регистрациите на нови коли в Европа е намалял с близо 17 процента през юни. От началото на годината спад отчитат страни като Италия, Франция, Германия и Испания. Най-голям процент през юни е регистриран в Хърватия - близо 30 процента.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


146
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
133
1
 
0
 
! Отговори
ако е преди 1 година
под 300 000км хич не ми я фали
132
1
 
0
 
! Отговори
А преди 1 година
Дааааа и един мармот завива шоколад в станиол.
131
3
 
2
 
! Отговори
Ми... преди 1 година
...като ги изнасяте за Зап. Европа как да не скачат. В Зап. Европа новичките коли с ДВГ ги изкупуват за 60% от стойността им срещу покупка на електрокари. Затва Зап. Европа няма сметка нито да произвежда, нито да продава ДВГ автомобили, понеже инвестират в преобразуване на произв. мощности към ел. коли. Производството на коли с ДВГ ще бъде сведено до минимум. Не е проблемът в липса на части, проблемът е в ненадежните доставки на бензин или ако то прескъпата му цена. Щете нещете ше купувате ел. к
130
2
 
1
 
! Отговори
Сахар преди 1 година
Затова си купувам нови.
129
0
 
30
 
! Отговори
Димо преди 1 година
Всеки ден минавам през Горубляне,едни и същи тарслясници стоят там с месеци,къде ги видяха тези тълпи от купувачи и продажби незнам.
128
0
 
34
 
! Отговори
Реалност преди 1 година
Старите кошници в автокъща ако поскъпнат значи ще излязат златни на купувача защото са куп ръждясали ламарини,скапана електроника и изгорели уплътнения,за капак са и зацапани с Кид и боя ,добавки та са ги прикрили нещата;)
127
8
 
4
 
! Отговори
Опа преди 1 година
Карам БМВ Х3 2005г 3.0- 204 коня, и какво?
126
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 67 Анонимен . . . . . Не се коси! Не ти разбират текста и за това всичко е на нула, защото са бедни и стръвта им се казва 3-ка BMW най малко на 15 г. Новия Даймлер единадесетката на ново или употребяван? Безбожно скъп го направиха! Моторът му пак ли е от Мерцедес?
125
5
 
1
 
! Отговори
Цола преди 1 година
Така е. Моят Нисан ако реша да го продавам ще е за 220000 долара щатски. Може и евра. 2,2 ДЦИ 136 коньове. Върви като змей. И да , от 2004 година е, сглобяван във Барселона. Джапан енджин.
124
0
 
27
 
! Отговори
Лола преди 1 година
До АнонименХем хирург на 30 и хем с 8 бона заплата - Пич, тотален *** си! Щото заплатите на лекарите са 8 бона, то те затова бягат в чужбина.Запали една ганджа и не се мъчи повече
123
17
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Айде, аутсайдерите склададжии с 3-4к заплати в съседната тема за средните заплати, моля. Никой не ви е виновен, че нищо не можете. И не, аз не познавам лекар да взима 2к лв.. Най-"бедният" лекар, който познавам- хирург на 30 докарва около 8к..
122
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
5к , 8к , 18 к. били едва ли не ниска заплата ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАА Тук някои коментатори явно се дрогират на всеки кръгъл час !
121
5
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До до 118Ела да видиш дали подпират метлата. А ти нали разбираш колко умствено ограничен за да твърдиш, че 5000 лв. заплата била малка в София. Никой не спори, че измислените IT-та получават толкова и повече, но тези очилатите са 50 000 в цяла България. Света не се върти около девствените системни админстратори. Пълно е лекари, инженери, икономисти, юристи, физици, химици, които даже не се доближават до 2000 лв.
120
3
 
8
 
! Отговори
До 117 преди 1 година
Така е бе, бате, прав си. Ние тука просто предпочитаме истината пред фактите, нали разбираш. Наздраве, от *** бачкатор с 3к заплата и продънено БМВ Е60.
119
3
 
12
 
! Отговори
до 118 преди 1 година
Явно ще си намериш мнооого работници, които да подпират метлата за 710 лв. бруто.... никой няма да ти върши работа, бе момко :-)
118
4
 
1
 
! Отговори
Бъзик преди 1 година
До ЛаладжииБъзикат се тука, ама то като им върже някой и става забавно. Все пак трябва и малко драма в живота, не може само да прибираме 7-8к, нали така?
117
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
айде пак тия склададжии и работници с по 7к средно в софийския лидал хахаха значи добрите склададжии удрят 10к?
116
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
защо скачат като уж трябва да ги сменяме с батерии?
115
6
 
34
 
! Отговори
Лаладжии преди 1 година
Ненормалниците лаладжии във форума пак се появиха.. 5000 лв била малка заплата в София-ха ха ха ха. Складажия получавал 4000 лв. ха ха ха ха.Вчера пуснах обява за чистачка за една голяма сграда в Дружба 1 със заплата 710 лв БРУТО..ще се изтрепят да пускат cv-та, но иначе 5000 лв била малка, you must be joking. След 3 - 4 месеца положението на пазара на труда ще е плачевно.
114
22
 
4
 
! Отговори
до 115 преди 1 година
И да се правиш на интересен, и да не се правиш- фактите са си факти. Базово Лидл дава 2500 на складов работник. Отделно се зпалаща извънреден и нощен труд. Това, че ти работиш нещо си за 5к и си мислиш, че са много- не са.