България рязко се заинтересува от електрическите коли

Страната ни e сред държавите, които настояват за технологията
Обновена: 28 ное 2010 17:30 | 28 ное 2010 17:25,
138
България рязко се заинтересува от електрическите коли
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

България прояви внезапен интерес към производството на електрически автомобили. На Съвета по конкуренция в Брюксел страната ни се присъедини към писмо на страни, производителки на автомобили, които са се заели да промотират задвижваните с ток двигатели.

Осем държави настояха ЕС да побърза с изготвянето на общи стандарти за производство и зареждане на електромобили, поставяйки срок до средата на 2011 г.

От текста на писмото не става ясно дали България предвижда сама да произвежда електрически автомобили или проявява интерес към създаването и рециклирането на батериите за тях и изграждането на станции за зареждане.

Трите елемента са част от нова стратегия за по-чист автотранспорт, която одобриха министрите за конкуренцията на ЕС.

Държавите, подписали документа, са Германия, Франция, Португалия, Испания – в чиито национални политики е залегнало пускането на пазара на такива коли. Той се подкрепя също от Белгия, Словения, Ирландия и Литва, в които има заводи за производство на леки коли. Както и България, която е единствената държава в ЕС, която не произвежда автомобили.

Осемте искат качването на електрическите коли на заводските конвейри да стане водеща цел на европейската политика за по-чист транспорт, както и да се създаде паневропейска система за зареждането на колите. Те настояват да се предоставят безвъзмездни средства от Европейската комисия за разработването на общи проекти.

Осемте искат още до лятото да е готов стандартът за общ „контакт“ на зареждащите станции в цяла Европа, който да е съвместим с всички изходи на електроколите, за да се избегне хаосът със зарядните на мобилните телефони.

В същия срок експертите в Брюксел трябва да са готови и с модела на електростанция за тези коли, който трябва да е еднакъв на цялата територия на съюза.

Брюксел смята технологиите на двигател, задвижван с електричество и чрез хидрогенни клетки, за най-перспективни. В същото време дава предимство и за развитието на по-икономични конвенционални двигатели и на хибридни автомобили.

Чрез приетата стратегия ЕС иска да си върне лидерската позиция на автомобилния пазар, използвайки производството на нисковъглеродни превозни средства.

Затова се предвижда до 2013 г. в съюза да бъдат въведени нови стандарти за шума от двигателите, по-икономични климатици, както и интелигентни системи за по-спестовно шофиране.

С тези и други мерки ЕС се надява до 2020 г. да намали от 20 на 10% изхвърляните от автомобилите газове. В момента транспортът се смята за един от главните виновници за глобалното затопляне.

По данни на Брюксел до 2030 г. броят на автомобилите в света ще нарасне от 800 милиона на 1,6 милиарда, а през 2050 г. колите и камионите ще са 2,5 млрд. Затова е необходимо да се вземат спешни мерки за намаляване на вредните емисии от тях. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


138
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
104
0
 
5
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Боби, някъде тук да те обидих с нещо?Сега пак няма да те обиждам, а ще ти кажа нещо, коаето в твоето електротехническо образование си пропуснал.Да си чувал за редуктори?Планетарни?Вълнови?Колко ампера са необходими на електромотор, директно свързан с колелото на автомобила, монтиран в главината, да речем, и такъв,малък и бързооборотен, свързан с колелото чрез редуктор, увеличаващ въртящия момент 50-100 пъти?Хората отдавна са решили проблема с амперите и голямия капацитет на акумулаторите...
103
0
 
5
 
! Отговори
Мари преди 13 години
А когато станат колите двойно повече и задръстванията ежедневие, с колко км/ч мислиш, че ще пътуваш?
102
0
 
6
 
! Отговори
Един Българин преди 13 години
Проблема беше че няма иновации, т.к. СИВ не ги подкрепяше. Един пич от Стара Загора е създал малък градски електромобил. Малко му куца дизайна и е само за един човек, но все пак това е само началото. Няма лошо и да се занимаваме с рециклиране на акумулатори имаме известно количество суровини и технологии. За съжаление последнот производство не е много чисто. С две ръце съм "ЗА" да сме проактивни по отношение на електромобилите.
101
9
 
5
 
! Отговори
мениджър преди 13 години
"България ПРОИЗВЕЖДАШЕ и ИЗНАСЯШЕ електромобили из цял свят!"Глупости - трябваше да купуват по принуда от СИВ, но като се освободиха пазарите, никой вече не пожела да купи български соц.*** и фалираха безславно, както и Кремиковци, Правец и всичките останали соц.малоумия, дето им се чудиш да се смееш ли, да плачеш ли...
100
0
 
0
 
! Отговори
мики р преди 13 години
браво бе чико
99
0
 
12
 
! Отговори
ДАН преди 13 години
Помислете си по колко километри на ден изминавате в града - не повече от 50 км.макс 70-100 и каква е средната скорост на движение 50-70км/ч.Гледайте филма Who killed the ellectric car и всичко ще ви се изясни
98
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
1kWh = 3,6 MJ - киловат-часът е мярка за ЕНЕРГИЯ, не за мощност. Мощността не се произвежда, умнико! Мощността е изразходваната енергия за едИница време, неграмотнико! Върни се в първи клас да се ограмотиш, и тогава акъли раздавай, смешнико!
97
0
 
15
 
! Отговори
Sim преди 13 години
Пичове,всичките сте големи разбирачи...киловати,ампери у-а!Истината е ,че до няколко години електромобилите ще са реалност по пътищата или поне в градовете!Това е бъдещето просто!Вече има доста добри разработки на Митсубиши,Пежо,Хонда и др,които изминават около 250-300 км с едно зареждане достигат скорост около 120-140 км/ч ,а за 20 мин зареждане батерията успява да се зареди на 80%,така че не е скоро времето ,когато да си купиш кола с ДВГ ще е все едно да си купиш от старите тв вместо плазма!
96
2
 
0
 
! Отговори
lll преди 13 години
И кое е това електромагнитно излъчване? При постоянния ток имам предвид ;)
95
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
20 километра може да измине електрокар по равен път с 30 километра/часи каквотова устройва ли те за автомобил------------------------- Устройва го. За човек, който хвали руските коли това е идеално.
94
1
 
2
 
! Отговори
Георги преди 13 години
тютюнопушенето със сигурност повече причинява рак от колкото електромагнитното излъчване, но хората не спират да пушат. Според мен това са някакви минимални стойности. Вече в такъв свят живеем, че ел. облъчване има от всякъде и никой със сигурност неможе да каже колко е вредно - GSM, wifi мрежи..
93
5
 
4
 
! Отговори
* преди 13 години
Всичко е много хубаво, но мен ме притеснява вредното електромагнитно излъчване, което както всеки може да прочете причинява ред болести вкл. рак!
92
3
 
4
 
! Отговори
Боби преди 13 години
Да 20 километра може да измине електрокар по равен път с 30 километра/часи каквотова устройва ли те за автомобилавтомобила трябва да изминава не 20 а поне 200 километра с едно зареждане, и то не с 20 км/час да се движи а с 120 км/час , което изисква много по мощен двигател и съответно по силен ток
91
0
 
4
 
! Отговори
Боби преди 13 години
ама ти верно си мноо ***, нищо не разбираш а се слагаш навсякъде :)разбира се че може акумулатор да отдели 700 ампера за стартов ток за кратко време - няколко секунди или минутино при електрическите автомобили стартера един вид изпълнява ролята на двигател, т.е. необходим му е този ток не за няколко секунди, а за часове
90
1
 
2
 
! Отговори
Боби преди 13 години
ок Венко, продължаваме да смятамеако имаме батерия 48 волта, която трябва да захранва 43 киловатов двигател със 895 А в продължение на колко....да речем автомобила да върви 3 часа без зареждане. значи батерията трябва да бъде с капацитет 2700 амперчаса приблизителнобатериите се зареждат с 1 десета от капацитета си в продължение на 10 часазначи зарядния ток трябва да е 270 ампера е какъв ще е този слънчев панел дето ще даде толкова а ?дори наполвина да е, пак не става
89
1
 
2
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
И не заблуждавай четящите за акумулаторните батерии.На автомобила ти баятерията е от така наречения стартерен тип, която за кратко време може да отдели 400-700 ампера при 12 волта.Не огромните амперажи са страшни , а страшно е при електромобилите теглото на батерията.Алкалните батерии са така наречения тягов тип, те се "изтощават" по друг начин, отделяйки продълхжително време не малък ток.Между впрочем,платформен електрокар изминава 20-30 километра по равен път с едно зареждане, и с товар.
88
1
 
0
 
! Отговори
Иванов преди 13 години
Да поясня само , нямам по принцип нищо към "Братята", ама акато ги знам колко са палави !!! :)))
87
0
 
2
 
! Отговори
Венелин преди 13 години
Затова капацитета се мери в А час. За кола ще ти трябват примерно 1000 А часа капацитет.
86
1
 
1
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Боби, 10-15 слънчеви панела, като този, който описваш, и които могат да се наредят на покрива на която и да е къща, сутрин от 7 вечер до 18-19 часа в средно слънчев ден според теб каква акумулаторна батерия по капацитет могат да заредят?И още нещо-постоянно ли ползуваш цялата мощност на електродвигателя на един електрокар например?Постоянно черпиш 800 ампера например?Макар да си учил електротехника, не всички електрически машини работят на пълна мощност, в режим "на късо съединение".
85
2
 
0
 
! Отговори
Иванов преди 13 години
Коли на ток ли ще правим или БОМБИ ! Аз мисля че има разлика и то голяма ! Да не стане така че правим една част и после като я сглобят да се окаже че е за някой секретен самолет на "Братята" !!! :)