Реформа в европревозите – въпреки съпротивата на България

Обвинения в социален дъмпинг и в прикрит протекционизъм
4 дек 2018 08:08, Елка Василева
36
Реформа в европревозите – въпреки съпротивата на България
Снимка: архив, Булфото

Страните от ЕС постигнаха компромис за реформата в международните пътни превози на среща в Брюксел, съобщи Франс прес.

Преговорите между европейските министри на транспорта бяха белязани от разногласия между два блока страни, обвиняващи се съответно в социален дъмпинг и в прикрит протекционизъм.

Споразумението, сключено след четиринайсет часа преговори, "цели да установи по-справедливи правила за водачите и транспортните компании и да засили ефективността на националните контролни власти", каза австрийският министър Норберт Хофер, който бе председател на срещата.

Компромисът, който бе приет въпреки съпротивата на няколко страни (Полша, Унгария, България, Хърватия, Малта, Ирландия, Латвия и Литва) ще служи за основа за преговори с Европейския парламент преди приемането на нова европейска нормативна уредба.

Текстът, приет от мнозинството от страните в ЕС, е "голям напредък за хармонизиране на социалните права на заетите в сектора", каза френската министърка Елизабет Борн.

Нейните колеги от Полша и Унгария заклеймиха споразумението като "непропорционално", "дискриминационно" и "протекционистично". Според тях то ще навреди на конкурентоспособността в сектора.

Страни като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията на фирми в държави членки, където пътните разходи са по-ниски, успяха да издействат прилагане в международните превози на статута на командирован работник (на когото се заплаща според условията на страната, в която пътува).

Текстът предвижда седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи.

Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне това тази практика в чужбина да стане почти постоянна, се казва в споразумението.

Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози, предаде АФП, цитирана от БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
1
 
2
 
! Отговори
Бай Иван преди 5 години
На ви демокрация ,на ви евроатлантизъм,искахте ги ,получихте ги ;) !!!!
33
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Парламентът и властта всеки ден тормозят гражданите с лудите си идеи и с лобизма си. Вече трудно се разбира, дали от ненормалност, или от лобизъм, всеки ден тормозят гражданите на България. Може би съчетават и двете, с превес на лобизма, за да получат някой лев. Всеки ден подаряват коледен подарък на някой картел, олигарх или масон. Сега дали концесия за лигнитни въглица за ТЕЦ. Нали Европа ще ги затваря? Нормално ли е това? Нормално ли е да рекетират с бонус-малус всеки гражданин?
32
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нали нашите евродепутати се били преборили с европейските правила? Кой излъга? Кои са евродепутатите лъжци? Всички. Безполезни калинки, вземащи хиляди евро за лъжите си.
31
1
 
3
 
! Отговори
Въпреки съпротивата преди 5 години
Хааааахаха......те ви Европа.Дават пари, но искат и правила.Така ще стане и с тецовете и вредните емисии.България няма лични интереси.А и в случая са прави.Стига с това висене в кабините....
30
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За статут на командирован работник се изисква междудържавен договор или междуфирмен от фирмите на заинтересованите държави по които ще се определи целта на командировката,место,времетраене,условия на труд,часово заплащане,осигурени предложения за извършване на определените работи,норми по ТРЗ и изискващите категориите за видове труд,видове надбавки/добавки според условията и норми за безопасност на труда,по начин на изпълнение задачите-срок,пред/срочни,норми раб.време-платен отпуск,цени услуги.
29
0
 
4
 
! Отговори
iceblast88 преди 5 години
относно транспорта,отговора се влачи 4-5 часа докато мине през цялата верига.Накрая ти товариш,фирма Ф изпълнява поръчката и я транспортира до склад на фирма Х,а тя с брандирания камион я доставя последните 10 км до клиента.Така клиента доволен,че ползва лицензиран транспорт.А реално всички по веригата са взели не малък процент за това,че просто са предали поръчката по надолу по веригата Сега с тази промяна, просто фирмите от 5 ще станат 20 и за реалния извършител на работата ще остава по малко!
28
0
 
5
 
! Отговори
iceblast88 преди 5 години
Ще ви кажа нещата как стоят от другата страна на въпроса. В момента когато трябва клиент да организира транспорт от България до неговата страна: Той поръчва транспорт на фирма Х, тя прехвърля поръчката на фирма У след като си задържи част от парите, фирма У дава на фирма Т и пак прибира част, фирма Т пуска поръчката към фирма Е, а фирма Е я пуска като обява и се приема от фирма Ф. Фирма Ф е реалния изпълнител, прибира най малко пари, а върши цялата работа. Когато ти се наложи да зададеш въпрос .
27
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
KVO STE SE ZAGRIGILI?EDIN SHOFIOR POLUCAVA POVECE OT LEKAR,UCITEL E PO-LOSHA DARGAVA OT BALGARIA NEMA.
26
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
на банкянския папуас трябва да се направи паметникубеца на съвременна българия
25
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
герб - всекидневно убиват българия всички са за панделата
24
3
 
8
 
! Отговори
Петров преди 5 години
"Ами..... отвори ***-а и си избери друг работодател. В момента в България заплатите над 3000 лева са само за шофьори и JAVA програмисти"Не се получава, има нещо като картел...
23
2
 
11
 
! Отговори
Петров преди 5 години
Продължавам, защото ме ядоса един г-н тук!Факти за 90% от ситуацията с работниците в транспортните фирми в България:1. 12-15 часов работен ден, според ЕN 561 е в максималните граници на допустимия труд, но според КТ на Р. България е забранено! 2. Осигуровките са на 8 часов работен ден на МРЗ!3. Практически платен отпуск не съществува, защото осигуряват работника на МРЗ!4. Резултат от това повечето шофьори ще получават минимални обезщетения при разболяване и пенсии.5. :) и т.н.
22
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До От Петров "до ПАми..... отвори ***-а и си избери друг работодател. В момента в България заплатите над 3000 лева са само за шофьори и JAVA програмисти
21
3
 
12
 
! Отговори
Царят е гол преди 5 години
Тотално фиаско за герб. Като излязат резултатите от пробите на пътищата, ще другото фиаско, въпрост е, какво от това? Всички *** и уж граждани пак избират най големия лъжец и комплексар след 89г.
20
5
 
16
 
! Отговори
Ес и герб ни убиват преди 5 години
Герб всеки двн доказват че са българоубийци и уникално лицемерни лъжци! Никога не са свършили едно нещо което са казало, нито белене ше има нито газ нито тец 2 нищо! Само ци гани, етнически партии, тотална емиграция. Щом в софия са родени 26 процента по малко деца за 2018 при средно 22 за страната, смятайте що за погром се случва в момента. Герб са бълагроубийци.
19
0
 
14
 
! Отговори
От Петров "до П преди 5 години
Как какво предлагам..........работа, моя труд г-н Работодател, малко ли Ви се струва? Вие какво искате повече?Аз знам какво предлагате, 12часов работен ден с осигуровки на 8часов, управление на камиона 9часа минимум на ден, платена отпуска НЯМА във Вашата фирма, нали? Ако ми се наложи да ползвам болнични ще получа от НОИ по 7-8лв. на ден, защото сте ме осигурявали на минимума, нали г-н Работодател? Още много мога да пиша.....п.с.Любов на работното място не предлагам!
18
4
 
15
 
! Отговори
Ес ни убива преди 5 години
Превозвачите що не блокират пътища сега, що не питат премиера КО СТАНА БЕ ЛЪЖЕЦ НЕЩАСТЕН? Май май ще си решат проблема като си регистрират бизнеса в германия, т е. Още приходи за германия, по малко за България, на втори етап всички шофьори ще се изнесат със семействата си и доходите си. Още 50 хил млади хора навън само с едно решение. Ес убива българския бизнес и България.
17
6
 
7
 
! Отговори
до Петров преди 5 години
Що само пишеш какво си искал ? Напиши и какво си предложил срещу тези искания, да видят хората що за стока си.
16
6
 
14
 
! Отговори
Петров преди 5 години
Аз като шофьор винаги съм искал: Командировка максимум за 3-4 седмици, почивка в Бг 5-7 дни, заплата бруто 1800лв. и командировъчни по 40е на ден. За съжаление нито един български работодател в транспортния бранш не го предлага. Реалността на 90%: заплата бруто 510лв. три месеца бачкане и един в къщи, командировки на 54е., които не са написани никъде и т.н.
15
1
 
23
 
! Отговори
Черна котка бял кота преди 5 години
И как ще реагира междугалактическия фактор в международните отношеня, стожера на Западни балкани, газовия хъб в политиката, душеприказчик на меркел, отличника на брюксел и пръв приятел на мосю макарон..????