Първи сме в ЕС по загинали при катастрофи с коли

Най-много са жертвите при челен удар
21 авг 2019 08:08, Елка Василева
65
Първи сме в ЕС по загинали при катастрофи с коли
Снимка: архив, Булфото

България е на първо място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители според анализ на Евростат за тенденцията със злополуките на пътя с фатален край през 2017 г.

Характеристиката на фаталните инциденти при отделните категории превозни средства показва, че България се нарежда с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили с 64 смъртни случая на милион жители.

Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11. Средният показател за ЕС е 23 смъртни случая на 1 милион при категорията леки автомобили.

Според данните на Евростат при катастрофи с леки автомобили у нас са загинали 456 души, при катастрофи с пътнически автобуси - 5 души, при фатални инциденти с велосипедисти - 35 души, загиналите пешеходци са 118, като общия сбор на загиналите при пътни инциденти у нас надхвърля 700 души.

Данни от доклад на МВР показват, че най-висок дял смъртност има при катастрофите с челен сблъсък между автомобили - близо половината от фаталните инциденти се дължат на подобен вид ПТП.

МВР отчита също, че най-тежките последствия при ПТП с челен сблъсък се дължат на навлизане по някаква причина в лентата за насрещно движение, неправилно изпреварване, разсейване, задрямване и др.

Пак по данни на МВР за периода 2011-2017 г. при ПТП с челен сблъсък са загинали 910 души, а ранените са 6 995, като по-голямата част от пострадалите нямат никаква вина за катастрофата.

Черната статистика на пътните инциденти с фатален край само за първите 6 месеца на тази година показва нелицеприятни факти: 254 загинали и 3 653 ранени при близо 3 000 пътнотранспортни инцидента. Това означава по около 250 инцидента всеки месец и 42 убити българи средно на месец при автомобилни инциденти.

Около 25 000 са загиналите при катастрофи в ЕС

През 2017 г. на територията на ЕС при пътни инциденти са загинали около 25 хиляди души или около 50 смъртни случая на 1 милион жители, показват данните от анализа на Евростат, цитирани от БТА.

Разликите между държавите-членки за броя на загиналите при ПТП варират от 30 смъртни случая на милион жители във Великобритания и Швеция - до над 90 в България и Румъния, като тук статистиката обхваща всички по вид фатални инциденти на пътя.

Според Евростат Румъния държи лидерството по няколко вида категории смърт на пътя: по общ брой фатални инциденти - 99 на 1 милион, по смърт на пешеходци - 37 на 1 милион и по смърт на велосипедисти - 30 на 1 милион.

В Малта има най-малко инциденти с фатален край при автокатастрофи - 11 на 1 милион. В Дания има най-малко инциденти с пешеходци - 3 на 1 милион. В Естония няма регистрирана смърт на мотоциклетисти, а в Люксембург и Кипър няма загинали велосипедисти, показват данните на Евростат.

Коефициентът на смъртност при ПТП показва доста отчетлива разлика в ЕС между страните с ниски и средни доходи, от една страна, и страните с висок доход, от друга, като позитивите, разбира се, са в полза на по-богатите страни, в които има по-малко инциденти с фатален край на пътя.

Анализът отчита също, че Европейската комисията има амбициозна програма за пътна безопасност, като крайната цел е да се намали наполовина смъртта на пътищата в Европа до 2020 г.

Програмата определя комбинация от инициативи на европейско и национално равнище, като се фокусира върху подобряване на безопасността на превозните средства, безопасността на инфраструктурата и поведението на участниците в движението.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още по темата: Евростаткатастрофи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
58
0
 
1
 
! Отговори
нищо ново преди 4 години
Още на времето Хенри Форд беше казал,че "дайте на българите коли,и те сами ще се изтрепят"!
57
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
българака е комплексар от наи ниско ниво
56
1
 
3
 
! Отговори
Ludoto Lenche преди 4 години
...vsichko tova e rezultat ot novite evropeiski I zadokeanski tsennosti ! Predi imahme darjava ,red ,sigurnost ,zakonnost I badeshte ! Sega nito edno ot tezi neshta ! Tova deto se sluchva po patishtaata e samo sledstvie ot tova deto sme zagubili !!!
55
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защо шофьорите в Бг не спазват ограниченията за скорост?
54
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На калпав шофьор пътищата му пречат.
53
2
 
1
 
! Отговори
V преди 4 години
Първи при загинали от катастрофи с коли и първи в ограниченията при ел . превозни средства които трябвало да са маломощни и да не вдигат 20 кл в час и жълти желетки и кво ли не щеш .А колите са без ограничител в скороста и мощноста . Някой иска да сме роби на петролнодоларовата система . СЕЩАЙТЕ СЕ КОЙ ??? Тоя дето държи кормилото на държавата и не дава никакви резултати .Се сме първи в негативните статистики .
52
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пожароопасният Бойчо от Банкя разреши 140 км/ч на магистрала в неговата *** България, за да се избиват комплексарите и *** зад волана по-лесно и по-безболезнено ! Изключвам Германия, къде в ЕС е разрешена такава скорост по магистралите които са хиляда пъти по-качествени от българските разорани асфалтирани пътища ? Общество възпитавано от чалга ур'одщината няма как да не се самоизбива по "калдаръмите" на кошара "България" строени от мал'оумен пожарникар....
51
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
*** и превъзбудени селяни сме, затова.
50
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Борим се с катастрофите като глобяваме за невключени фарове посред лято, на обяд, при най-силно слънце. Това успяха да измъдрят умниците в парламента преди няколко години.
49
4
 
10
 
! Отговори
Гoшу преди 4 години
Може и по-добре. Първи в света примерно :)
48
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Първи сме по външни тоалетни!
47
3
 
23
 
! Отговори
са преди 4 години
Първи по ниско заплащане,първи по необразованост и първи по умрели по пътищата-ами простотията народна си ни проличава и в Европа!
46
14
 
10
 
! Отговори
ЕС форевър преди 4 години
Естествено, вместо да събират пари и да инвестират в курсове и квалификация, те пестят пари за да си купят 15-20 годишен таралясник, после катастрофи и прочее. Нормално, селски манталитет.
45
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
хора, стига сте се връзвали на чиновнически статистически глупости. колко от вас карат ей-така за кеф в насрещното? 1-2 на милион. но на колко от вас им се е налагало рязко да избегнат огромна яма на пътя? или да се хлъзнете на необезопасен участък? случайно да са ви изскачали кучета и крави на платното? а пияници, каруци? а колоездач да е профучавал от нищото на пешеходна пътека? много е лесно да си измиват ръцете с лошите шофьори. да, не сме най-дисциплинираните, но други са причините!
44
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ами първи сме по-най лошите и калпави пътища в европа, съответно сме и първи по измрели. не е от шофьорите. ако например имаше още 5-6 държави в ес с по-лоша пътна инфраструктура, вероятно щеше да е лошо шофиране. но глобите и фаровете не помагат, очевидно някой трябва да оправи пътищата. ааа, и да възстанови жп, морския и самолетен транспорт, защото всички в момента нямат избор, освен да се придвижват с автомобили.
43
7
 
7
 
! Отговори
просто е преди 4 години
Трябва да се въведе час по скоро Бонус-Малус при застраховката ГО. Но истински Бонус-Малус както е в САЩ, и застраховката трябва да е на шофьора а не на колата. До като това не се направи терора по българските пътища ще продължава.
42
8
 
3
 
! Отговори
Хехе преди 4 години
Германофилистиците мрът сами или семейно.Тва е повод за празнуване.Наздраве.
41
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ами нормално в страната в ЕС с най-много иди0ти.
40
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
При максимално разрешена скорост 140 км/ч на магистрали се кара с 150-160 Е как да не се трепят. Аз съм карал в село с 55 км/ч и ме минават все едно съм спрял. Намалете скоростта и ще има по малко катастрофи. При 100 км/ч спирачния път на сух загрят асфалт е 38-40 м за нов напълно изправен автомобил и шофьор с добри реакции. Направете Вие това упражнение с вашия на безопасно място и замерете вашите метри.
39
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма данни колко са загиналите заради по-остарелия автопарк в България, но най-вероятно няма такива.