"Студен душ" за превозвачите ни – Пакет "Мобилност" се задава

Българската позиция не бе одобрена от ЕП
20 сеп 2019 11:33,
31

Комисията по транспорт към Европейския парламент отхвърли предложението на българския евродепутат Андрей Новаков спорният пакет "Мобилност" да бъде върнат за преразглеждане в Еврокомисията.  Евродепутатите от България обещаха да търсят компромисно решение и да се опитат да извоюват поне нашите превозвачи да не се налага да се връщат до базата на всеки 4 седмици.
Още по темата

Ще доведе ли до катастрофа за бранша новият пакет "Мобилност"?

"Българската позиция в последната година беше доста добре координирана между отделните политически партии, а също така между правителството и бранша, което даде възможност да имаме стабилни и обосновани искания към Европейската комисия", посочи бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев в "България сутрин".

Той допълни, че целта на българската позиция е била в Комисията да се върне пакета от трите досиета - за командировките, почивките, а също така и за каботажа - връщането на камионите в страната, в която са регистрирани.

"Вече шансовете ни са много по-малки, затова се говори и за отстъпки. Влизаме в триалог между Съвета на Европа, Европейската комисия и Европейския парламент. И имаме много малко възможности да влияем там", каза още Петър Мутафчиев.

"Това са нормални процеси и печели този, който е активен. Този, който успява да убеди другите в своята правота и че интересът на страната е близък до този на другите страни", заключи той.

"Първоначалната идея на пакета - единна регулация и подобряването условията на труд, е нещо добро. При дефицит на шофьори в момента в Европа, ние ще сме първите, които ще подкрепим законова регулация, която да подобри техните условия. От въвеждането на пакета до сегашния етап, той драстично се измени", коментира Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи пред репортера на Bulgaria ON AIR Стоян Тричков.

И допълни, че до момента нашата позиция като бранш и като държава, е в абсолютно единомислие с румънската държава и бизнес. Ако румънският комисар бъде одобрен, ще имаме по-улеснена работа с комисията, което е важно за нас, защото ние искаме да бъдем част от решението, да стигнем до балансиран мобилен пакет, стана ясно още от думите на Рашков.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мария Габриел ще оправи пакета (Мобилност)
27
1
 
4
 
! Отговори
Joko преди 4 години
Имаше МНОГО писания по въпроса, но на мен така и не ми стана ясно, кой трябва да се връща в БГ. Камионът с водача или сам водача. Ако последното е вярно, какъв е проблемът за смяна на "екипажа" на място, както се прави от авиопревозвачите ?
26
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Така и не разбирам как Франц примерно има чисто нови Мерцедеси постоянно, шофьорите му са наспани и свежи и следят правилата по буква. Франц плаща 5к евро бруто заплата (щото данъците в геемания са почти 50%),плаща хотел, поддържа Мерцедеса в Мерцедес и... Е на печалба! А *** прави точно обратното и "едвам свързва 2та края" а видиш ли направят ли го като Франц, е там вече "фалирал", "безработни" веднага милиони...
25
2
 
13
 
! Отговори
Иво преди 4 години
Толкова време се молих да го приемат и накрая е факт! Евала. Да му мисли *** предприемача. Като го натиснат да плаща данъци *** реве като разп0рен а после що нЕмаме пътища.. Ми щото сичко е далавера
24
4
 
13
 
! Отговори
Русофил преди 4 години
България живееше от туризъм и транспорт. Туризмът мутрите го "секнаха" с ниското заплащане - българите в сектора са почти изяло изместени от по-ниско платени украинци, македонци, молдовци, руснаци и т.н. Сега си заминава и транспортът. Търговията за българите отдавна е прецакана от западните търговски вериги. Така че ускоряваме процесите на имиграция, *** и анихилация. Да живее ЕС!
23
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Скоро и пакет Лекари, пакет учители, пакет ай ти... всичко трябва да е по евро страндарти, особено заплащането. Който се мисли за бизнесмен без да може да плаща нормално заплати да закрива и да се маха. Не ме и тересува къде!
22
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Поредния " Успех" на режима Борисов!
21
1
 
25
 
! Отговори
Пак аз преди 4 години
Непрекъснато ни заплашват,че ще останем без работа....при този глад за шофьори в целият свят....гладни ще останат само т.нар. бг "бизнесмени".
20
3
 
28
 
! Отговори
Бургас преди 4 години
Най-тъжното е ,че Макрон защитава бг работника по-добре от наш,те "патриоти",
19
8
 
7
 
! Отговори
тцтц преди 4 години
добре ве бойко що не мое да извоюва тогава разрешително да возиме до русия европейски стоки и да търгуваме с руснака мани ги тея евросъюз ше спрем да возим там давай към Русия туй е голям пазар бай Тошо ги е разбирал тея работи
18
3
 
6
 
! Отговори
хехехФорумджия преди 4 години
айде за последно довечера на паркинга да си направиме парти ядене и пиене на корем и Лепа Брена да думти и койт ми открадна обувките сабото до мюнхен от резервоара на камьона ги бях остаил се проветрът докат спя да си ми ги върне и поече не се дразнете с набора Макрон че спи с бабички а ние с млади *** че виж кво ни направи мръсника
17
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Честито колеги.Довечера черпя по една бира на паркинга.
16
16
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Точно това е. ЕС иска да ни съсипе бизнеса. А дори и да не иска, го прави. Не стига, че вече нямаме свиневъдство и земеделието също изчезва и нямаме почти никаква индустрия, а сега и това. Разбирам, че трябва работните условия да са по - добри, но може би българската икономика не е готова за толкова драстична промяна.
15
1
 
12
 
! Отговори
въй преди 4 години
споко ве в Европа много ТиР пътува ежедневно за кадърните шафьори пак ше има работа ... ше се преместят във френски спедиции Бг чорбаджията като закрие офиса ама Бг шафьора *** Ганчев Балкански сигурно ше е по-назад в списъка с хубавите курсове хубавите кирии са за франсетата пък и кви ли квартири ше им дадът ми е много интересно да не се окаже че в кабината им е по-хубо да си спят хората - абе нека бе нека да направят нещо за шафьора не е лек занаят
14
16
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А толкова ли ще се радвате като останете без работа? Защото с хубави условия на работа ама без работа си е все същото, даже по - зле..
13
0
 
28
 
! Отговори
знайко преди 4 години
еми тя работата ясна кучетата си лаят кервана си върви - Европейците не позволиха "Бг бизнесмени" да возят там с командировани шофьори и камьони и да изкарват пари да подбиват цените на местните транспортьори пък да плащат данъци тук и да ги осигуряват на минималната заплата ами сега ше фалират "бизнесмените" и шофьорите ше се преместят във френски и немски спедиции и ше спят на служебни квартири дано е добре за тях че не е леко в кабината 3 месеца да си
12
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българските шофьори да бъдат извън пакета - друг път! Правилата са за всички от ЕС.
11
1
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Честито на всички български шофьори!Днес е празник за всички нас!Най сетне и ние ще се чувстваме малко повече европейци.Студеният душ е за робовладелците.
10
1
 
15
 
! Отговори
гербисто-патриот преди 4 години
Нека да не оставяме така нещата и ЕС да даде парава на работниците пък било то и некакви шофьори. Това са работници, те трябва да правят кактово им каже чорбаджията. В БГ-то е така. Нека да ги мачкаме и да къртят по кабините като скотове.
9
14
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Европейският съюз е повече вреда, отколкото полза. Ограничава държавната помощ, раздава наляво и надясно пари за вили, затворихме 4 блока на АЕЦ Козлодуй заради тях, все още дори не сме в Шенген. Да се надяваме, че в бъдеще няма да ни накарат насила да приемем истанбулската конвенция и имигранти.