Всеобщо раздразнение и гняв в Берлин - заради тротинетките

В Берлин вече се състоя първият протест против тях
14 ное 2019 20:55, Елка Василева
44
Всеобщо раздразнение и гняв в Берлин - заради тротинетките
Снимка: архив, Reuters

Електрическите тротинетки разпалват страстите не само в България. В Германия те се появиха по улиците на градовете през лятото на тази година. И набързо се превърнаха във всеобщ дразнител. Особено в столицата Берлин.

В Германия най-лесно можеш да си навлечеш гнева на колегите, ако споменеш, че си дошъл на работа с тротинетка, пише Дойче веле. "Ненавиждам ги", казват в един глас трима едновременно.

А по медиите не минава и ден без заглавия, свързани с модерните возила: "В Потсдам минувачи се сбиха заради тротинетки", "В Берлин жена падна от тротинетка и се нарани тежко", "В Ерфурт полицаи бяха ранени при сблъсък с минувачи, защитили пияна водачка на тротинетка", "В Бон лекарите се борят за живота на водач на тротинетка, който с висока скорост се блъснал в такси".

Всички се оплакват

Електрическите тротинетки се появиха по улиците на германските градове през юни тази година. Очакваше се, че те ще се наложат като екологична алтернатива на автомобилите, но ето, че се превърнаха във всеобщ дразнител. Вече всички се оплакват от тях - и пешеходците, и велосипедистите, и шофьорите. Защо?

Още по темата

Всички знаем колко важни са правилата и редът за германците. А електрическите тротинетки погазват и едното, и другото. Техните водачи без никакви угризения на съвестта се движат по тротоарите (което правилата забраняват), а на финала на пътуването си оставят возилата където им падне, създавайки хаос по тротоарите. Така симпатичните играчки за възрастни предизвикват все повече гняв.

"В тях няма нищо симпатично", категоричен е Роланд Щимпел от Германския съюз на пешеходците. "Стоят насред пътя, хората се спъват в тях. Разхвърляни са навсякъде - пред входовете на къщите и на метрото, струпани са направо на камари. И всичко това не е собственост на конкретни хора, а имущество на компании, които печелят от това, че не плащат за използването на обществените места като паркинги", казва Щимпел.

Това лято в Берлин се състоя първият протест против тротинетките. А оттогава досега, по думите на Щимпел, възмущението на обществеността само се е увеличило. Причината - по берлинските тротоари остава все по-малко място за пешеходците. Щимпел е на мнение, че Бремен е единственият германски град, постъпил правилно с тротинетките. Тамошната управа е въвела такива правила за лицензирането, че бизнесът с тротинетките е загубил всякакъв смисъл. "Ние, пешеходците, не сме против електрическите тротинетки като заместители на големите миризливи машини по улиците. Но сме против това да ни крадат пространството", обяснява Щимпел.

15 хиляди тротинетки само в Берлин

Общият брой на тротинетките в германската столица е към 15 хиляди, а един от лидерите на пазара в тази сфера е берлинската фирма "Tier". Според нейния говорител Бодо фон Браунмюл проблемът не е в тротинетките, а в тесните велоалеи.

В Копенхаген например, където има добре развита инфраструктура, гражданите нямат никакъв конфликт с тротинетките. За разлика от Берлин, където полицията е затрупана с жалби, свързани с новото превозно средство. За да успокоят поне донякъде страстите, полицаите раздават брошури на пет езика, които съдържат указания за ползването на тротинетки.

"Мога да разбера възмущението на обществеността. Тротинетките ги има едва от няколко месеца, докато с велосипедите отдавна сме свикнали. И макар инцидентите с велосипеди да са много повече от тези с тротинетки, общественото внимание е приковано именно към това ново превозно средство", посочва Райнер Печ от берлинската полиция. Според него след година-две хората ще свикнат с тротинетките. И тогава страстите ще се успокоят.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още по темата: германиятротинетки
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
0
 
6
 
! Отговори
Опс преди 4 години
До хахахха, Те станаха по-опасни и от велосипедистите, това за най-вдясно на уличното платно го забрави и те и велодипидите се настаниха вече трайно на тротоарите било опасно на улицата поне в Пловдив. Върха на сладоледа беше в понеделник 11,11,19 в магазин Лидъл човека най-спокойно си буташе тротинетката в магазина между рафтвете, реакция от персонала - 0, зеро. На въпрос защо не е отвън - отговор "Няма с какво да я заключа."
40
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гей-парадите се превърнаха във всекидневни тротинет-паради...
39
3
 
6
 
! Отговори
От Германия преди 4 години
Това за реда в Германия е градска легенда останала от времето на оня с мустачките като муха под носа . Сега е пълен хаос. Всеки прави каквото си иска и не се съобразява с никого. Демокрация + либерализация = хаос.
38
3
 
3
 
! Отговори
До 38 преди 4 години
Само и само да са доволни бакшишите ще приемат правила електрическите автомобили да се карат с каска!
37
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Карайте си 20 годишните печки 3.0 TDI без катализатор, с разход 20 градско и чакайте чист въздух. Няма такива *** като българите. То скоро ще завалят плюнки и срещу електрическите автомобили под наем
36
4
 
3
 
! Отговори
ффф преди 4 години
берлинчани не са европейци.
35
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дори си имат Съюз на пешеходците
34
9
 
5
 
! Отговори
хахахха преди 4 години
Пречат на продавачите на бензин! Тротинетките могат спокойно да си карат където се карат колелата, в края вдясно и по велоалеите. На германските пешеходците сигурно не им пречи, че бензина им отнема 10 -20 години живот и дремене по светофарите?
33
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Силистра направиха доста ремонти на улиците в центъра Но направиха велоалеи по тротоарите и на оставиха за пешеходците само по един метър Дори не могат да се разминат двама пешеходци Стана доста неудобно за пешеходците за сметка на велоалеите
32
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Освен това в Берлин по центъра, където са тротинетките, тротоарите са страшно широки и си имат велоалея. На никой не му се налага да слиза на улицата заради тях.
31
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Живея много отдавна там и не знам някой да е особено възмутен баш от тротинетките. В интерес на истината в Берлин по тротоарите лежат повече бездомни хора, в които някой може да се спъне, отколкото тротинетки. Има далеч по-сериозни проблеми. Всъщност са ползвани сравнително рядко, обикновено ги карат по велоалеите като колело, но дори по-бавно.
30
2
 
8
 
! Отговори
Да допълня... преди 4 години
Единствената полза от ел. карачки ще бъде драстично увеличение на ПТП с летален изход.
29
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
грешка -началото на 20-ти век.
28
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Скоро разглеждах фотоархив на американски вестници от началото на 19-ти век. Всеки ден на заглавната страница има толкова "хейт" срещу автомобилите, тези "сатанински" творения, че електричките на Мъск са направо гълъбчета. Така и с тротинетките. Дъртите ще помрънкат, а младите няма да помнят света без тях.
27
8
 
6
 
! Отговори
преди 4 години
Новото е винаги лошо,докато се свикне с него.
26
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вижда ли сте как слепи хора се пребиват в захвърлени тротинетки по тротоарите? Вижда ли ли сте как майки с колички слизат на улицата, за да преминат, защото на тротоара някой пак е оставил тротинетка,
25
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 20Не са екологичен транспорт, а поредното разхищение на ресурси, с цел включително финансова облага. Биха могли само да допринесат единствено за намаляване на замърсяването на въздуха в градовете, ако станат основен начин на придвижване. Но тъй като няма как да станат такива, могат само да увеличат задръстванията и да влошат качеството на въздуха още повече.
24
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако сте против имигрантите с тротинетки сте расисти
23
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Добре че не са ядосани заради имигрантите а за нещо много по сериозно - тротинетките!
22
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всеки, който кара по тротоарите е голям проблем. Голям проблем са и тези, които искат да стесняват пътните артерии и така да увеличават задръстванията и замърсяването на въздуха.