Без вътрешни полети на къси разстояние във Франция

Мярката има за цел намаляване на въглеродните емисии
18 апр 2021 22:02, Нели Христова
31
Без вътрешни полети на къси разстояние във Франция
Снимка: БГНЕС

Френската законодателна система се стреми да забрани вътрешните полети на къси разстояния, когато пътуването с влак е възможно, в опит да намали въглеродните емисии.

Депутатите гласуваха в подкрепа на законопроект за прекратяване на маршрутите, по които едно и също пътуване и с влак, и със самолет, може да се извършва само с влак във времевия пояс от два часа и половина. Преди да станат закон обаче, планираните мерки ще бъдат гласувани в Сената. Мерките могат да засегнат пътуванията между Париж и градове като Нант, Лион и Бордо.

Френското правителство се сблъска и с призиви за въвеждането на още по-строги правила. Френският граждански конвент за климата, създаден от президента Еманюел Макрон през 2019 г. , в който участват 150 представители на обществеността, предложи да се премахнат пътуванията със самолет, когато пътуването с влак до дадена дестинация е възможно за под четири часа. Но след възражения от някои региони и от авиокомпанията Air France-KLM, времето беше намалено на два часа и половина.

Франсоа Пупони, член на Националното събрание на Франция, заяви, че екологичният избор трябва да има предимство, но да не се изоставя социалния и икономическия избор, свързан с промишлеността и летищата. Според него те се допълват взаимно, предаде BBC.

Гласуването в събота се провежда дни след като френското правителство увеличава повече от два пъти дела си в Air France. Преди това правителството предлага 7 млрд. евро под формата на заеми, за да помогне на авиокомпанията да се справи с пандемията, въпреки че тогава министърът на икономиката на Франция заяви, че финансирането зависи от това дали авиокомпанията ще се откаже от някои от вътрешните си полети.

Авиокомпаниите по целия свят са сериозно засегнати от пандемията от коронавирус, като уебсайтът Flightradar24 съобщи, че броят на полетите през миналата година е намалял с почти 42% спрямо 2019 г.

Подобни мерки не се въвеждат за пръв път. Миналата година Austrian Airlines заменя полетния маршрут между столицата Виена и град Залцбург с по-интензивна влакова линия, след като получи държавна помощ, предвиждаща намаляване на въглеродните емисии.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
1
 
0
 
! Отговори
Iordan Ivanov geolog преди 2 години
warnings about terror anti FRAnce with 5G digital holographic black death and cancer weapons!!!Experts must make tests about 5G terror !!!Видео репортажи от 18.04.2021 от Париж показват обемно прецакан град с нагло престъпна дигитално холограмна обемно прецакваща техника следяща милиарди жертви вкл нано и под *** мутанти в телaта на движещи се хора.Техниоката е внедрена от обсебени от масови убиици терористи на власт в Париж!!!/п
15
1
 
5
 
! Отговори
Гаргантюа преди 2 години
То на къси разстояния няма смисъл да се вдига самолета, да летят с балони или дирижабли.
14
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Либерастията няма мярка колко може да изпростее. Все си мислим че са ударили дъното, но явно има доста още.
13
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 11Затуй да си ги произвежда в Китай. Там поне проблеми няма особено в ерата на Байдън.Пък и ККП са в Парижкото Споразумение. Освен това там Мъск може да ги произвежда с детски труд и да ползва евтени материали от забранени държави,
12
5
 
6
 
! Отговори
А сега сериозно преди 2 години
Не съм привържаник на климат-айдиотите, но самолетните полети наистина за къси разстяния са излишни, ако има добри и бързи влакове.Обяснявам-Ако разстиянието е 300-400 км, с какво е по-бързо да стигнеш? Първо летищата са доста далеч от градовете, а гарите не. Второ- има разни чекинги по летищата и чакане за какво ли не при излитане и кацане. Получаване на багаж и превози. Дори с 20мин полет няма да стигнеш по-бързо отколкото с влак движеш се със 120 км/ч пък и да има 2-3 спирки за по 10мин!
11
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
По Евронюз токуу що обявиха, че завод на Тесла в Германия е заплашен от санкции заради замърсяване на реките.Реката ми приличаше на нашата Искър, и Илън Мъск я замърсява със своите "екологични" електрически автомобили!!!
10
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Планираното унищожение на гражданската авиация.И до анонименФранчулята наистина съвсем деградираха.
9
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Франция е идьотска държава, на нищо няма да се учудя. Може и дилижанси да пуснат, вместо тежеве.
8
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До У нас след 50г"Понякога свободният пазар не е най-доброто за една държава"Изграждането на добра жп мрежа в България би струвала десетки милиарди. Няма вариант в който това за частна компания да излезе като смислена печаливша инвестиция. Предвид стратегическото ни географско разположение има смисъл държавата да тегли един кредит и да осигури най-малкото добри товарни ЖП връзки за да разкараме този тежкотоварен трафик от и до Турция който ни разбива магистралите и трови хората.
7
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най-много ми харесват немците. Всичките им управляващи се кълнат колко им е важно опазването на околната среда, обаче същевременно пътуването с влак е един от най-скъпите методи за придвижване. Често самолетният билет е по-евтин от влака. А автобусът е няколко пъти по-евтин от влака. А когато летиш от Мюнхен например 2 билета за S-Bahn-а (вид метро) от центъра до летището излизат по-скъпо от това да вземеш кола под наем (каршеринг). (2 билетчета струват общо 23,80 евро, а с каршеринг е под 20)
6
4
 
4
 
! Отговори
У нас след 50г преди 2 години
Аз съм се чудил години наред, защо няма бързи влакове из цяла Европа, но после спираш защото се приема за даденост и карай да върви. Обаче ние докато лапаме мухите, китайците оплели страната с такива влакове, а те всъщност са си колкото континент. Понякога свободният пазар не е най-доброто за една държава. При сегашните условия не виждам кога бихме имали подобна железница даже 50г са малко. У нас последно се возих София-Карнобат-Варна-към 10-11ч, преди 10на год. Умряха от смях жената и приятели
5
2
 
6
 
! Отговори
До 4 преди 2 години
Да Мадрид - Барселона с влак AVE - 2:50 часа но разстоянието е 650 км!! Ave развива 315км/ч
4
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Мадрид-Барселона са 500км и влака го прави за около 3 часа. И от тази есен пускат нискотарифни влакове с цена от 19? така че напълно в реда на нещата е да намалят самолетите.
3
5
 
6
 
! Отговори
не разбрал преди 2 години
Защо така, двигателите ли не могат да загреят от късите разстояния?!
2
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Преди работех във Франция и често летях от Цюрих или от Париж през Лион за Бордо, защото нямаше директна връзка.Ако трябва да пътуваш с влак...не знам, от Лион до Бордо нямаше TGV, ама това беше преди 10г.
1
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Е, неграмотно написана статия, но поне заглавието да не бяхте объркали.