ЕС иска скорост поне 160 км/ч и по-евтини билети за влаковете

Целта е да насърчат трансграничните пътувания
Обновена: 16 дек 2021 20:48 | 16 дек 2021 20:30, Анисия Иванова
33
ЕС иска скорост поне 160 км/ч и по-евтини билети за влаковете
Снимка: БГНЕС

Влаковете ще се движат по-бързо по ключови маршрути в Европа, а цените на билетите и разходите на доставчиците могат да бъдат намалени съгласно плана на Брюксел за стимулиране на неуспешните усилия за превръщане на железопътния транспорт в Европа в предпочитания начин за придвижване.

Новото изискване за скорост, за да се гарантира, че влаковете по основната железопътна мрежа могат да се движат със 160 km/h или по-бързо, ще бъде въведено до 2040 г., предложи Европейската комисия.

Трансграничните пътувания, включително с нощни влакове, ще бъдат насърчени чрез понижаване на цените на билетите и евентуално чрез намаляване на таксите за достъп до коловозите, с които се сблъскват железопътните компании.

Заместник-председателят на комисията Франс Тимерманс, който представи предложенията 27-те държави-членки на блока, каза, че изпълнителната власт на ЕС също ще разгледа възможността за въвеждане на освобождаване от ДДС за железопътните билети.

"Ще ускорим времето за пътуване и ще улесним изграждането на конкурентна железопътна мрежа в цяла Европа. През следващата година ще започне работа с 15 пилотни проекта за подобряване на железопътните услуги на дълги разстояния в основните влакови коридори – билетите за влак трябва да бъдат по-лесни за намиране, резервиране и закупуване на атрактивни цени. В този контекст ще разгледаме и освобождаването от ДДС за международни железопътни билети", каза Тимерманс.

Комисията отдавна говори за революционизиране на европейските железопътни пътувания. ЕС си постави за цел да удвои високоскоростния железопътен трафик до 2030 г. и да го утрои до 2050 г. в опит да намали въглеродните емисии от транспорта с 90% през следващите три десетилетия. Според експерти обаче трансграничните маршрути остават скъпи и ненужно бавни.

Европейската инвестиционна банка ще предостави 8,7 милиарда евро на компаниите за закупуване на нови вагони и свързано с тях оборудване.

Предложенията са част от по-широко преразглеждане на насоките на блока за развитие на трансевропейската транспортна мрежа, която има за цел да свърже 424 града и да направи пътуването по пътищата, водните и железопътните пътища в региона по-устойчиви. Градските райони също ще трябва да изготвят по-строги планове за подобряване на транспорта в рамките на градските граници.

Очаква се ЕС да пропусне целта си да разполага с 31 000 км високоскоростна железопътна линия в експлоатация през следващите осем години. Националните правителства, а не комисията, вземат решения за високоскоростни железопътни проекти и въпреки че Европейската централна банка (ЕЦБ) предостави значителни нива на заеми, Брюксел трудно успява да насърчи инвестициите в трансгранични пътувания.

Високите такси за достъп до коловозите и възходът на нискотарифните полети отдавна се посочват като причини за спада на нощните влакове в Европа.

Понастоящем само 7% от трансграничния пътнически трафик се извършва по железопътен транспорт, а трансграничните нощни услуги са намалели с две трети през последните 20 години.

Железопътните пътници в ЕС, които искат да пътуват през границите, често трябва да пазаруват в уебсайтове на множество държави и компании, за да резервират пътуванията си – нещо, което блокът иска да хармонизира със законодателно предложение следващата година.

Целият анализ четете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
1
 
! Отговори
115 преди 2 години
До 27Може и така да е, аз не съм взел и стотинка, но се вижда начина на управление, прави се и след това кучета го яли, поддръжка никаква.
25
0
 
1
 
! Отговори
До 115 преди 2 години
Ти явно не си чел Информационното табло, ремонта на Централна гара беше 74 милиона не 14 ...
24
1
 
0
 
! Отговори
115 преди 2 години
Колко партии се облагодетелствуваха, за сметка на БДЖ? От разни поръчки, и от разлика, между вложеното, и даденото. За пример, 14 милиона за ремонт на Централна гара София, в момента вече се разпада, не работещи ескалатори, пропаднали павета по пероните, провиснали, и изпаднали окачени тавани.
23
2
 
0
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 години
Отделно, ще повтинеят билетите, щот Брюксел иска националните бюджети да плащат. Лесно е да се разпореждаш с чужди пари.
22
2
 
3
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 години
Ще поевтинеят, ако изпълним плана на брюксел и внесем 100 милиона имигранта.
21
0
 
4
 
! Отговори
омакрон преди 2 години
Ако короната не ни тръшне до тогава...
20
0
 
5
 
! Отговори
МУХАХААХа преди 2 години
Ще се вдигне скоростта на Еконт
19
2
 
6
 
! Отговори
МУХАХААХа преди 2 години
След 20 години ,,,ДА АМА НЕ. НЯМА ОПРАВИЯ 1983 година започнах работа в БДЖ, И един току що пенсиониран ми каза ---- Момче , преди 40 години когато зпочвах работа тук ми казаха "" То сега не е много добре ,ама ще се оправи"" СЕга го говорят на тебе същото. ----Избора е твой. И Знаете ли какво направих???Послушах го.Безкарайни благодарности му дължа.Не се оправи 38 години. и няма да бъде.
18
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Новия транспортен министър само спомена за вдигане на скоростта до "безопасната възможна" и влакът в Мездра дерайлира. Това, което Боко разигра с магистралите, тези ще го разиграят с жп линиите.
17
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Е, те нашите влакове са по-бързи отдавна.
16
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тук няма нищо интересно което да се транспортира по ЖП мрежата и ЕС го интересува, ако имаше отдавна да се е изградила инфраструктурата. За празни влакове аз лично не давам и лев, за комуниста от Екон-та да си прекара обемните и тежки пратки нито стотинка.
15
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
30 годин бях машинист на дизелов локомотив 04-та серия. Произведен във Виена. Имаше много добре подържан релсов път благодарение на ЖП войските. С този локомотив съм развивал 140 км в час с 9 вагона. До морето стигах за 5.45 часа. От както ни докараха разстурацията жп пътя се разпадна. Виждате колко влака дерайлират поради некачественият жп път. Вече ги няма и кантонерите които даваха предупреждение за паднали скали на релсите и много локомотиви се удряха в скали. Рзстурацията е пълна Честито.
14
2
 
6
 
! Отговори
wrg преди 2 години
с десетките милиарди които се "усвоиха" (нарочно е в кавички) Бг можеше да е досега с най-модерната и бърза ЖП мрежа в Източна Европа, уви ..
13
1
 
4
 
! Отговори
Българче... преди 2 години
...тва е някъв мега долен виц нали?
12
5
 
12
 
! Отговори
Разбирача преди 2 години
ЕС ни дадоха пари да покрием 3 пъти страната с релси но на Бойко чекмеджето се оказа дълбоко и с двойно дъно
11
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Айде тогаваТо първо НКЖИ трябва да си оправят пътищата. А БДЖ има гарантиран монопол, вече не знам до коя година го удължиха. Разстоянието София-Русе в Германия се минава за малко повече от час. Тук е ужас.
10
2
 
4
 
! Отговори
Ай Сиктир преди 2 години
Опааа. Еконт Събев явно вижда бъдещето. После ми говорете, че ще рутите корупцията. Да, ама друг път. Мошеници.
9
1
 
10
 
! Отговори
О, божке преди 2 години
Тези не са се возили в БДЖ. Какви 160, какви пет лева? Тук при 30 композицията се разпада и дерайлира.
8
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Какви са тези скорости? Погледнете разписанието на БДЖ , от Петрич до Варна с влак,се пътува по разписание деветнадесет часа.
7
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Аз искам 500 км в час.