Как ще се лекуваме в болница през 2010?

Всяка болница, която сключва договор с НЗОК, трябва да осигурява 24-часов прием
21 яну 2010 19:55,
68
Как ще се лекуваме в болница през 2010?
Снимка: Булфото

През 2010 г. всяка болница, която иска да сключи договор с НЗОК, трябва да осигурява 24 часа в денонощието възможност за прием при спешни състояния.

За сключване на договор ще се изисква наличието на лекари по съответните специалности на основен трудов договор в болницата.

Лечебните заведения за болнична помощ трябва да разполагат и с необходимата апаратура, както и да имат клинична лаборатория.

Болниците, които не отговарят на тези изисквания, няма да могат да сключат договор със здравната каса за съответните медицински дейности.

Това обаче няма да затрудни достъпа на пациентите до нужната медицинска помощ и до болница. Навсякъде ще продължат да съществуват центровете за извънболнична помощ, каквито са ДКЦ-тата, медицинските центрове, както и филиалите на Спешна помощ.

Всеки пациент, който почувства неразположение, трябва да посети личния си лекар, а ако смята, че проблемът е сериозен, може да потърси директно Спешна помощ.

В първия случай лекарят ще го прегледа и ще прецени дали има нужда от лечение в болница. Ако смята, че е така, той ще му даде съответното направление, което важи 30 дни.

Ако пациентът има нужда от незабавна помощ, а най-близката болница няма капацитета да осигури нужните медицински грижи, Спешният център ще го откара до най-близката клиника, в която може да се извърши лечението.

Ако състоянието на пациента не е спешно, той сам ще трябва да се придвижи до болницата, в която иска да се лекува. За спешни състояния се смятат всички, които застрашават живота на човек или могат да доведат до съществено увреждане. Такива са инфаркти, инсулти, отравяния, травми, изгаряния.

Ако човек директно е потърсил Спешната помощ и се окаже, че има нужда от незабавна помощ, тя ще е длъжна да му окаже медицински грижи и при нужда да го закара до най-близката болница, където може да получи нужното лечение.

Освен от личните си лекари пациентите ще могат да получават информация кои болници по какви специалности работят със здравната каса от районните здравни каси, от регионалните центрове по здравеопазване, болниците, както и на горещия телефон на НЗОК – 080014800.

През тази година всеки здравноосигурен пациент ще е длъжен да плаща потребителската такса от 2% върху минималната работна заплата от 240 лв. Това прави по 4,80 лв. на ден.

Тази такса се дължи само през първите десет дни от престоя в болница, след това тя е 0 лв. От таксата са освободени деца до 18 години, бременни и родилки до 45 дни след раждането, социалнослаби, ветерани от войните и военноинвалиди, онкоболни, медицински специалисти, хора с увреждания и други.

Тази информация заедно със списък с консумативите и дейностите, които не покрива НЗОК, трябва да бъде обявена на достъпно място във всяка болница.

Целта на този списък е всеки човек да знае точно за какво може да му се искат пари при лечението и така да се ограничат нерегламентираните плащания в системата.

При постъпване и изписване от лечебното заведение всеки пациент ще може да получи информация за вида и обхвата на оказаното лечение, както и финансова информация за вида и размера на заплатените при престоя му в болницата медицински дейности (извън обхвата на задължителното здравно осигуряване).

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


68
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
0
 
! Отговори
отвратен преди 14 години
На въпрос от петъчния парламентарен контрол министърът на здравеопазването Божидар Нанев обясни, че за оказване на спешна помощ в селищата, където ще се закриват болници, ще се пращат безплатни ковчези. "Ако искате и безплатни ковчези ще има, и некролози и това е подготвено, но още е рано да го кажа", ... "
47
0
 
0
 
! Отговори
varg1 преди 14 години
Най-добре се молете бърже да умрете
46
0
 
0
 
! Отговори
gendoff преди 14 години
Уверявам Ви, че информацията ми е много по-актуална - от 2008ма, след това не съм си правил справки, но малко вероятно е за 2 години нещата да се обърнат на 180 градуса. И да ме обвинявате мен или който и да било от лекарите за опорочената реформа, е меко казано несериозно. Само се замислете кой проваля реформата и ще разберете, че не е от хората, които са или могат да станат пациенти, ползващи държавната система на здравеопазване!
45
0
 
0
 
! Отговори
с продължение от 44 преди 14 години
И наистина сте прав ,че е много необходимо да се обсъдят много проблеми и да се прекрати с опитите за нелоялна конкуренция.
44
0
 
0
 
! Отговори
отново възмутен преди 14 години
до 39 пост отGendorffИнформацията ви е вярна ,Но отнесена към 01.07.2000г т.е. Началото на една хубава реформа ,която не разбрахте и опорочихте!!!И около 50 % от ОПЛ -тата бяха с оформена интерна или педиатрия и окол 5%с Обща медицина.От тогава ежегодно има по два медицински университета с много ерудирани лектори и актуалните постижения ,ежемесечни семинари за медикаменти и ако не бяха 4-те нулеви години през който болшинството в нисък старт чакаха да започнат специализация по Обща медецина
43
0
 
0
 
! Отговори
gendoff до 41 и 42 преди 14 години
Хубаво е човек да прочете позитивни коментари от пациенти. Това дава сили на всеки колега да продължи да работи съвестно, независимо от трудностите.
42
0
 
0
 
! Отговори
искрено преди 14 години
И аз съм много доволен от моя личен лекар.не ме разкарва по кабинети ,но си ме преглежда най- основно и винаги лечението му ми помага.Благодаря за което!
41
0
 
0
 
! Отговори
Б.Стефанова преди 14 години
Чувала съм, че докторите искат пари. Лежала съм много по болници и кото пациент и като придружител.В моето семейство няма неопериран.Досега никой не ми е поискал пари.Благодарна съм на д-р Пройчев травматолог от университетска болница Ст.Загора, на д-р Недев неврохирург от Бургас на д-р Радев хирург Бургас, д-р Георгиев хирург от Частна болница "Хаджи Димитър" сливен, пред които не съм изнемогвала да търся пари набързо от близки. Благодаря им много. Благодаря и на моя личен лекар Бисер Атанасов.
40
0
 
0
 
! Отговори
gendoff преди 14 години
И за тази специалност ОБЩА МЕДИЦИНА имахте на разположение 10 години да я придобиете. Но повечето не си направиха труда да отидат даже на курсове. И това ли е лъжа? Кой лъже сега?
39
0
 
0
 
! Отговори
gendoff преди 14 години
Ето това, което казвате сега, е една нагла лъжа! Повечето от вас НЯМАТ специалност ОБЩА МЕДИЦИНА, която всъщност работите. Повечето от вас имат единствено специалност ВЪТРЕШНИ БОЛЕСТИ, а не са малко и тези, които и това нямат. Казах Ви защо много неща куцат, защото много хора не могат да намерят личния си лекар (или негов заместник) след 18 часа и в почивните дни. Ако от тази истина Ви боли, излезте от измисления свят, в който живеете, и не защитавайте колегите си, които не си вършат работата
38
0
 
0
 
! Отговори
до gendoff s 37post преди 14 години
Вижте колега - най- подлата лъжа е леко изопачената истина!!Така че обобщеното ви изказване "при ОЛП много неща куцат " от само себе си е Некоректно!!Първо защото повечето от нас имат и по две специалности и защото са високо отговорни хора ,което незнайно защо сте пропуснали при първоначалното си изказване!!
37
0
 
0
 
! Отговори
gendoff преди 14 години
Противно на мнението Ви, не съм озлобен към ОПЛ. Аз самият имам прекрасни лични лекари и много познати сред ОПЛ, които са еталон за поведение с пациенти и колеги, чудесни професионалисти. Но тук не говорим за това, а за извършване на определена дейност и критерии за качеството и, а това не се определя от единици. Всеки един от нас рано или късно става пациент, следователно имаме интерес да има добра система на здравеопазване, а не здравни услуги на парче.
36
0
 
0
 
! Отговори
gendoff преди 14 години
0т 35 Истината е, че все още в България не се съдят лекари за щяло и нещяло. Добре е да поправим много от пороците в гилдията си преди това да стане практика.
35
0
 
0
 
! Отговори
gendoff преди 14 години
Коректен (съдържащ истина- от лат.)ли е коментара ми или не? Тук не говорим за буквоядство. Не става въпрос за сгрешен код в компютърна програма. Става въпрос за неизвършване на преглед, за диагноза "паднал от 3 метра" в розов талон, за още стотици такива примери, които мога да Ви дам. Ако Вие не правите така, мога да Ви покажа много, които правят. И един съвет, не се засягайте, когато нещата се коментират от колеги. Много по-страшно е, когато започнат да се коментират от пациенти и адвокати.
34
0
 
0
 
! Отговори
истина e преди 14 години
че критириите са неточни във всяка посока. Истина е ,че нацията ни няма и най- малкото желания да спазва ред и правила .На вземането на час се гледа като на наказание или каприз от страна на медиците ,а това е Ред и престой от 15 мин в кабинета ,защото сега всичко е компютъризирано и програмата не позволява претоварване!
33
0
 
0
 
! Отговори
още от възмутен преди 14 години
недоволството ми е от някои колеги ,които по една или друга причина са озлобени Неоснователно към ОПЛ-тата и всяческото прехвърляне на отговорността върху Личните лекари.Също и от недооценяването на работата и квалификацията на Личните лекари.Отговорно твърдя ,че за момента ОПЛ са най- чистосърдечните и отговорни хора в гилдията!!
32
0
 
0
 
! Отговори
от възмутен преди 14 години
до 26 и 27пост ot GendoffАми много некоректен е коментара ви /макар да има много истина / и просто не ми се искаше да идва от колега.И на мен ми се е случвало да подам неточмен МКБ код защото с толкова мъничко време разполагаме ,че не ми се" рови"да търся адаптирания по МКБ 10 код - знаехме наизус МКБ9,Но винаги съм смятал ,че пациента отива при Колега!!!а не при критикар!!
31
0
 
0
 
! Отговори
gendoff преди 14 години
И още нещо, когато работех в Бърза помощ и в Шокова зала, имахме алгоритми за поведение при всички спешни състояния и се знаеха наизуст. Това, че не ни ги беше спуснал някой, не означава, че е имало хаос, напротив. И с малкото, което имахме, постигахме добри резултати.
30
0
 
0
 
! Отговори
gendoff преди 14 години
Колега, никой никого не е хванал за гушата. Обсъждаме проблеми и, като във всяко обсъждане, в спора се ражда истината. С недомлъвки и престорено помирение няма да се оправят проблемите. Освен това има неща, които не могат да се компенсират с пари. Всеки трябва да си върши съвестно работата, за да може екипът да е силен. А в момента си играем на "прекарай другарчето".
29
0
 
0
 
! Отговори
d-r oh boli преди 14 години
Не е нужно да се хващате за гушите,а да се обедините.Знаете ли.че Спешните центрове работят без никакви критерии-нито за спешност,нито алгоритми за работа при определени състояния,както е в белите страни,но не трябва да връщат никого,а ОПЛ-тата са ограничени отвсякаде-пари за изследвания,направления към специалисти.