Умерената консумация на бира е полезна за сърцето и костите, показват изследвания.
Проучване сред 70 хил. жени на възраст между 25-42 години анализира връзката между консумацията на бира и високото кръвно налягане. Резултатите сочат, че тези, които пият умерено количество, една чаша бира, имат по-ниско кръвно, отколкото жените, които пият вино или друг алкохол.
Умерената консумация на напитката има благоприятен ефект и за повишаване нивото на „добрия“ холестерол, както и за понижаване риска от инфаркт – опасността намалява с почти 30%.
Бирата съдържа витамин В6 и фолиева киселина, които помагат за предотвратяване натрупването на хомоцистеин в кръвта. Високите нива на аминокиселината могат да увредят кръвоносните съдове, което увеличава риска от получаване на инфаркт или инсулт.
Консумацията на бира, независимо тъмна или светла, предпазва от загуба на костна минерална плътност, сочи проучване на училището по хранене Tufts.
Съдържанието на някои съставки, като силиций, в напитката дават възможност за депозиране на калций и други минерали в костната тъкан. По този начин се намалява риска от развитие на остеопороза. Прекомерната употреба на алкохол обаче увеличава опасността от костни фрактури, казва доц. Катрин Тъкър от изследователския екип.
Повече новини за здравето можете да прочетете в Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Още един AI гигант поема към публичния пазар: OpenAI подаде тайно документи за IPO
Диверсификацията на доставките на газ в Европа не означава енергийна сигурност
Русия няма интерес от преговори с Украйна, ще остави оръжията да говорят
Дилемата на ЕЦБ: Борба с инфлацията или риск от нова рецесия
Wall Street си отдъхна, след като Иран каза, че е приключил с ударите по Израел
Красимир Атанасов: SpaceX е фантастичен филм, в който Илон Мъск продава мечти
Цените на тока, водата и парното - КЕВР обсъжда поскъпването им от 1 юли
Рецепта за италиански омлет на фурна
Трикове да надхитрим сетивата си и да се храним здравословно
Везенков пак поведе Олимпиакос
Барселона дава нов договор на свой ас
Чуамени се кълне: Не съм удрял Валверде
София приема Общото събрание на Европейската тенис федерация
ЦСКА вече преговаря с ПАОК за Десподов!
Левски отказа 1 500 000 евро от "фараони" за Сангаре!
10 навика, подсказващи за ниска интелигентност
Нумерологична прогноза за 9 юни
Италиански омлет на фурна
Забравете островите: това скрито кътче на Гърция ще ви остави без думи
Дневен хороскоп за 9 юни, вторник
Марта Вачкова стана горда баба!
Коцев: Баба Алино е чудовищно престъпление, което с право разтърси цялата страна
Емил Пърмаков временно ще заеме поста на Георги Кандев
СГС ще гледа искане за регистрация на "Прогресивна България", внесено от Радев
Министър Шишков посочи три варианта за сградите в комплекса в Баба Алино
Кои три зодии ще имат успех в любовта през този месец?
Виц на деня - 9 юни
Уникални същества, открити в китайски пещери
Най-големият корал в света, на повече от 2000 г., бе открит край Марианските острови
Очаква се силна магнитна буря
ЕКА планира следващото изстрелване на „Ариана 6“ за 17 юни
Историята на Стиви: Как един спасен панголин се завърна в дивата природа
Самолетът X-59 на НАСА премина звуковата бариера: Какво означава това за авиацията